• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Peugeot“ vardu padabintos mašinos mūsų šalyje yra labai gerai žinomos dėl kelių, bet esminių modelių, kurie gali pasiūlyti tai ko trokšta statistinis vairuotojas.

Naudotų automobilių rinkoje „Peugeot“ markės ratuočiai yra itin populiarūs kompaktinės ir vidutinės klasės automobilių segmentuose, o naujų, ką tik nuo tralo „nuimtų“ automobilių žaidimų aikštelėje situacija yra gerokai sudėtingesnė.
„Peugeot“ bendrovę šiuo metu už pakarpos tempia du, labai svarbūs modeliai: „
3008“ ir „
5008“ – du skirtingo dydžio krosoveriai. Būtent šie du modeliai Lietuvoje ir daugumoje kitoje Europos šalių sudaro liūto dalį pardavimų statistikoje, tačiau atidžiau pažvelgus tik į Lietuvą, ties šia vieta pradeda ryškėti mūsų šalies vairuotojų poreikių automobiliams ypatumai.

„Peugeot“ vardu padabintos mašinos mūsų šalyje yra labai gerai žinomos dėl kelių, bet esminių modelių, kurie gali pasiūlyti tai ko trokšta statistinis vairuotojas.

Naudotų automobilių rinkoje „Peugeot“ markės ratuočiai yra itin populiarūs kompaktinės ir vidutinės klasės automobilių segmentuose, o naujų, ką tik nuo tralo „nuimtų“ automobilių žaidimų aikštelėje situacija yra gerokai sudėtingesnė.
„Peugeot“ bendrovę šiuo metu už pakarpos tempia du, labai svarbūs modeliai: „
3008“ ir „
5008“ – du skirtingo dydžio krosoveriai. Būtent šie du modeliai Lietuvoje ir daugumoje kitoje Europos šalių sudaro liūto dalį pardavimų statistikoje, tačiau atidžiau pažvelgus tik į Lietuvą, ties šia vieta pradeda ryškėti mūsų šalies vairuotojų poreikių automobiliams ypatumai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Atsiliepimas apie antros kartos Peugeot 2008


Trečiasis „Peugeot“ šeimos krosoveris – „2008“, ypatingai populiarus Vakarų Europoje, Lietuvoje labai dažnai likdavo užmarštyje. Iš 1372 naujų „Peugeot“ automobilių parduotų Lietuvoje praėjusiais metais, vos 34 vienetai buvo „Peugeot 2008“ modeliai, o tai – tikrai nėra tas rezultatas, kuriuo norėtųsi girtis. Juolab, pagrindinis „Peugeot 2008“ konkurentas iš Prancūzijos, „
Renault Captur“, gali pasigirti suradęs kone šešis kartus daugiau pirkėjų.
Natūralu, jog po šešis metus trukusios pirmosios kartos modelio gamybos jo vietą užėmė absoliučiai naujas ir visapusiškai pasikeitęs automobilis, kuris sieks priversti atsisakyti lietuvių pamėgtų krosoverių: „Toyota C-HR“, „
Nissan Qashqai“ ir „Renault Captur“.

DIZAINAS


Verdiktas 4
Jeigu pirmoji „Peugeot 2008“ modelio karta buvo sukurta tam, jog galėtų pakeisti „207 SW“ universalą, tai į antrą evoliucijos etapą įžengęs modelis sufleruoja, jog priešais jus stovi ne truputėlį atnaujintas ar patobulintas, o visiškai naujas modelis. Visomis įmanomomis prasmėmis.
Pirmieji akivaizdūs pokyčiai slypi automobilio struktūroje, kurioje „Peugeot“ naudoja pažangų ir ypač stiprų plieną, presuotą grūdintą plieną, aliuminį ir kompozitus. Šių medžiagų mišinys leido pasiekti du itin svarbius tikslus: užtikrinti, jog naujas modelis bus pakankamai lengvas ir tuo pačiu pakankamai tvirtas, jog avarijos atveju nesusilankstytų kaip akordeonas.

REKLAMA

Atsiliepimas apie antros kartos Peugeot 2008


Inžinieriams ant stalo pasidėjus naujutėlę platformą, bendru sutarimu buvo nuspręsta, jog kompaktiškas „2008“ taps gerokai didesniu automobiliu, kabančiu ant labai plonytės ribos tarp kompaktiškų ir vidutinio dydžio krosoverių. Matote, antroji modelio karta tapo net 141 milimetru ilgesnė, ji pasižymi 67 milimetrais ilgesne ratų baze ir tuo pačiu yra 26 milimetrais žemesnė už savo pirmtaką, tačiau žvelgiant iš kitos pusės, dabar „Peugeot 2008“ yra vos ne tokio paties dydžio kaip ir pirmoji „Peugeot 3008“ modelio karta. Aha, visuotinis automobilių augimas tęsiasi.

REKLAMA
REKLAMA

Atsiliepimas apie antros kartos Peugeot 2008


Tuo tarpu automobilio stilistinė pusė seka „Peugeot 208“ hečbeko pėdomis, tačiau tai galime laikyti didžiuliu privalumu. „Peugeot“ automobilių dizaino strategija, mūsų džiaugsmui, nėra tokia pati kaip kitų gamintojų, kurie vieną ir tą pačią kaukę deda ant kiekvieno, ką tik iškepto modelio. „Peugeot“ siekdama tikslingai diferencijuoti gaminamus automobilius, kiekvienai modelių šeimai įsūdė tik jiems būdingą stilistiką.
Tiesiog pasižiūrėkite į „
Peugeot 508“ arba „3008“ ir „
5008“, ir šiuo atveju – „208“ ir „2008“. Ši grupelė reprezentuoja konkrečią „Peugeot“ dizainerių užsibrėžtą stilistiką, kuri leidžia kelis modelius atskirti, pabrėžti tam tikrus dizaino elementus ir džiuginti bent jau šiokia tokia įvairove, kurios šiai dienai labai trūksta.












































Vertinimo kriterijus Peugeot 2008 GT-Line
Išskirtinumo faktorius 9 balai
Interjero dizainas 8 balai
Eksterjero dizainas 8 balai
Ilgis (mm) 4300
Plotis (mm) 1770
Aukštis (mm) 1550
Ratų bazės ilgis (mm) 2605
Kėbulo prošvaisa (mm) 160 mm
Automobilio svoris 1205 kg

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

INTERJERAS


Verdiktas 3.5
Jeigu naujausių „Peugeot“ modelių eksterjero dizainas turi tik keletą sąlyčio taškų, tai visų „Peugeot“ automobilių interjero koncepcija turi žymiai daugiau panašumų negu skirtumų. Tik nepagalvokite, jog įsėdę į „2008“ gausite tokį patį emocijų užtaisą, kurį galite gauti „508“. Taip tikrai nebus, tačiau iškart suprasite, jog sėdite moderniame „Peugeot“ markės automobilyje.
Kaip ir visuose „Peugeot“ modeliuose, interjero viduje dominuoja į viršų iškeltas skaitmeninis prietaisų skydelis, į vairuotoją pakreiptas multimedijos ekranas bei centrinėje konsolėje išbarstyti mygtukai, kuriomis galite greitai ir neskausmingai valdyti tam tikras funkcijas. Ir ties čia panašumai su „3008“ ar „508“ baigiasi.
Futurizmo tematika čia tiesiog dominuoja. Šonuose esančios oro išpūtimo angos nėra tik oro išpūtimo angos. Jos, lyg grobuonio ataugos, besitaikančios į vairuotojo krutinę. Malonų įspūdį palieka ir interjero apdailos paviršiai, kurie atrodo kaip stilinga interjero detalė, o ne eilinis papuošimas mažame krosoveryje. Tiesiog kiekviename žingsnyje susidursite su netradicine „Peugeot“ stilistika, kuri arba sužavės arba privers maldauti „Volkswagen“ atstovus įsileisti į jų saloną.

REKLAMA

Atsiliepimas apie antros kartos Peugeot 2008


Jeigu jau prakalbome apie „Volkswagen“, galime iškart nusiųsti nemalonią žinią „Peugeot“ konkurentams iš Vokietijos, kurie „2008“ labai stipriai nusileidžia kokybine prasme. Ne toje srityje kaip viskas yra suręsta, o kokias apdailos medžiagas gamintojas naudoja lipdant automobilio interjerą. Šioje srityje prieš „Peugeot“ pralaimi ne tik „Volkswagen“, bet ir kone didžioji dalis konkurentų. Ypač „Toyota C-HR“ ar „Kia Stonic“, kuriems reikėtų kaip reikiant pasitempti.
Taigi, interjero stilistika – aukščiausiame lygyje. Jaukumo ir funkcionalumo prasme – džiugina ne ką mažiau. O kaip su vairuotojui skirtu gerbūviu? Šioje srityje „Peugeot“ kelia dvejopas emocijas. Ypač multimedijos sistema, kuri per pastaruosius metus kaip reikiant patobulėjo, tačiau mums iki šiol kliūna viena „detalė“. Mes iki šiol nesuprantame kodėl oro kondicionieriaus darbą turime reguliuoti minkydami lietimui jautrų ekraną? Tai tiesiog nepatogu. Juolab, sumanių ir nekomplikuotų sprendimų šiai dienai tikrai netrūkta. Užtenka pažvelgti į „Land Rover Discovery Sport“ esančius sprendimus, kur vienas sukamas valdiklis atlieka kelias funkcijas.

REKLAMA

Atsiliepimas apie antros kartos Peugeot 2008


Nemažai skirtingų emocijų sukels ir „Peugeot“ siūloma netradicinė vairuotojo pozicija. Tik nepagalvokite, jog jame turite sėdėti aukštyn kojom ar norėdami perjungti pavarą turite palaižyti pavarų perjungimo svirtį. Kai kuriems vairuotojams užklius „Peugeot“ sprendimas visuose automobiliuose naudoti mažytį vairą bei priversti jį laikyti žemiau prietaisų skydelio. Vis dėlto, mums suradus patogią vairo poziciją, vairas užstodavo prietaisų skydelį arba būdavo nenatūraliai žemoje padėtyje. Neįprasta? Labai, bet prie to galima priprasti. Ne per penkias minutes ar valandą, bet turėkite kantrybės ir skirkite tam laiko. Galbūt ilgainiui atrasite idealią poziciją.
Tuo tarpu apie tokias problemas negalvojantys „2008“ keleiviai turėtų jaustis kaip žuvis vandenyje. Kartu su jumis galės be didelių problemų keliauti trys suaugusieji (vienas priekyje ir du gale), mat ilgiausia ratų bazė segmente siūlo stebėtinai daug erdvės kojoms. Vis dėlto, pakelėje išvydę vienišą tranzuotoją, primygtinai reikalaukite, jog vairuotojas nesustotų, nes tikrai nenorėsite savo erdve dalintis su dar vienu keleiviu. Automobilyje tam tiesiog nėra vietos.
















































Vertinimo kriterijus Peugeot 2008 GT-Line
Interjero erdvė 8 balai
Interjero apdailos medžiagos 7 balai
Surinkimo kokybė 8 balai
Ergonomika 7 balai
Matomumas 7 balai
Prietaisų skydelio informatyvumas 8 balų
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir funkcionalumas 8 balai
Multimedijos sistema 7 balai
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas 8 balai
Bagažinės tūris (l) 405 - 1467

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

DINAMIKA


Verdiktas 3.5
Šiai dienai „PSA“ koncernui priklausantys gamintojai gali pasigirti jėgainių departamente siūlantys šį bei tą unikalaus. Kompaktinės klasės automobiliai iš „Citroën“, „Peugeot“ ir „Opel“ stovyklų siūlo arba greitu metu siūlys rinktis iš trijų rūšių variklių: benzininio, dyzelinio ir elektrinio.
„Peugeot“ tokį formatą taiko „208“ hečbeke, todėl nenuostabu, jog tokią pačią strategiją gamintojas naudoja ir „2008“ modelių gamoje. Šiai dienai galite rinktis iš trijų benzininių, dviejų dyzelinių ir vienos elektrinės. Esant poreikiui šis prancūziokas gali turėti netgi mechaninę pavarų dėžę – tai bent unikumas!

REKLAMA

Atsiliepimas apie antros kartos Peugeot 2008


Benzininių ir dyzelinių variklių gama yra labai elementari ir aiški: trijų ir keturių cilindrų agregatai, kurių pajėgumas svyruoja nuo 100 iki 155 arklio galių, kone idealiai patenkina Europos Sąjungos poreikius gaminti mažai gamtą teršiančius agregatus. Efektyvumu, o ne pribloškiančia akceleracija pasižyminti elektrinė versija, regis, stengiasi neišsišokti ir pasiūlyti tai ko trokšta daugelis – normalų automobilį, o ne raketsvaidį, dėl kurio einama iš proto kas antrame „Youtube“ kanale.
Į mūsų rankas patekęs bandomasis triušis turėjo lengvai nuspėjamą kombinaciją – 130 arklio galių išvystantį benzininį variklį ir 8 laipsnių automatinę pavarų dėžę. Plačiai visame „PSA“ koncerne paplitusią kombinaciją, kuri, ko gero, bus pati geidžiamiausia ir – vadovaujantis turimu biudžetu – racionaliausiu pasirinkimu.

REKLAMA

Atsiliepimas apie antros kartos Peugeot 2008


Mums puikiai pažįstamas trijų cilindrų variklis savo mažą tūrį bando nuslėpti rūsčiai skambančiomis melodijomis, kurios retkarčiais gali priversti nusijuokti, bet faktas yra tas, jog jis turi užtektinai jėgos priversti sukti priekinius ratus, net ir tada, kai užpildysite visas sėdimas vietas, o bagažinėje prikrausite daiktų iki pat viršaus. Net ir tada nepajusite, jog variklis spaudžia paskutinį prakaito lašą ir ruošiasi pargriūti ant kelių ir išarti – GANA.
Tą patį norisi pasakyti ir apie benzininiam varikliui talkinančią pavarų dėžę. Didžiąją dalį laiko ji savo darbą atlieka gerai, tačiau retkarčiais ją galima prigauti „miegant“. Ypač, jeigu vieną akimirką važiuojate kaip nutrūkęs nuo grandinės, o sekančią – ramiai kaip belgas. Staigių ir labai dažnų pokyčių ji nemėgsta, bet tuo stebėtis nereikėtų. Retas „2008“ vairuotojas bandys su juo elgtis kaip su sportišku hečbeku.  Tai tiesiog netoleruotina.








































Vertinimo kriterijus Peugeot 2008 GT-Line
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) 9,1 / 8,7 sekundės
60 - 100 km/val. 5,8 sekundės
80 - 120 km/val. 6,7 sekundės
Variklio išvystoma galia 130 AG
Didžiausias sukimo momentas 230 Nm
Maksimalus greitis 198 km/val.
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) (l/100) 8,9 / 6,5 / 7,5
Su pilnu baku nuvažiuosite ~ 600 kilometrų

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

VALDYMAS


Verdiktas 3.5
Grožis reikalauja aukų. Puikiai žinoma ir, ko gero, labai įgrisusį frazė, tačiau šį kartą ji kone idealiai tinka siekiant trumpai ir aiškiai apibūdinti kokius pojūčius suteikia vairuojant šį automobilį.
Po išskirtiniais dizaino sprendimais slypi pakankamai tradicinė pakabos konfigūracija. Priekyje – laiko patikrintos „MacPherson“ kolonos, o gale – prancūziškų automobilių gamintojų dievinama torsioninė sija. O tarp jų – elektrinis vairo stiprintuvas. Viskas kaip iš knygutės.

REKLAMA

Atsiliepimas apie antros kartos Peugeot 2008


Kaip ir galite tikėtis, automobilis kelyje elgiasi nuspėjamai. Ypač, jeigu jį vairuojate taip, lyg turėtumėte svarbesnių darbų negu vairavimas. Elektrinis vairo stiprintuvas suteikia galimybę vairą sukioti kaip dviračio ratą, prietaisų skydelis rodo reikalingą informaciją, o pagalbinės sistemos visuomet atskubės į pagalbą. Tiek mieste, tiek važiuojant užmiestyje, kur visada galima įsijungti automatinę greičio ir atstumo palaikymo kontrolę. Šaunu, ko daugiau galima norėti?
Kita vertus, mes linkę automobiliu džiaugtis visapusiškai ir automobilio važiavimo savybėms teikiame didžiulį prioritetą. Būtent dėl šios priežasties iškart norime išsakyti rekomendaciją. Matote, visi „GT-Line“ įrangos lygį turintys modeliai iškart gauna stilingus 17 colių skersmens ratlankius, kurie būna apauti 215 mm pločio ir 60 mm aukščio padangomis. Tuo tarpu mūsų bandytasis modelis turėjo 18 colių skersmens analogus, kurie buvo apauti 215 mm pločio ir 55 mm aukščio padangomis. Skirtumas – minimalus, bet įtaka – milžiniška.
Jeigu modelis su 17 colių skersmens ratlankiais keliu rieda pakankamai maloniai ir užtikrintai, o pakaba pačias nemaloniausias duobes sugeria netobulai, pagirtinai, neperduodama gausybės virpesių į automobilio vidų, tai versija su 18 colių skersmens ratlankiais yra skirta tik lygiems it sviestas keliams. Būtent didesnio skersmens ratlankiai paaštrina kiekvieną kelyje esančią duobę, o kelyje esantys nelygumai priverčia klubus drebėti kaip želė. Žinoma, pakabos darbas yra toleruotinas ir leidžiantis prie jos priprasti, bet mažesnio skersmens ratai tiesiog nepriverčia leistis į kompromisus.

REKLAMA

Atsiliepimas apie antros kartos Peugeot 2008


Maloniu siurprizu tapo automobilio galimybės greitai keisti važiavimo kryptį nepriverčiant kėbulo siūbuoti kaip valties. Retkarčiais susidaro jausmas, jog šis „liūtukas“ siekia pavirsti liūtu ir norėtų pažaisti suktuose serpantinuose, tačiau tokį scenarijų mes įsivaizduojame tik su galingiausiu varikliu arba paprašius „Peugeot“ specialistų pakoreguoti stabilumo kontrolės darbą. Pastarasis ingredientas savo darbą atlieka gerai, netgi per gerai, nes menkiausias bandymas kvailioti baigiasi mandagiu prašymu išvaryti šelmiškas mintis, bet net ir įkyrokas stabilumo kontrolės darbas nesugeba nuslėpti fakto, jog „2008“ yra vienas iš smagiausiai valdomų automobilių segmente.
Ir galiausiai – visureigiškų savybių trokštantys vairuotojai turėtų žinoti, jog „2008“, kaip ir daugelis šios klasės automobilių, negali būti komplektuojamas su keturių varančiųjų ratų pavara. Tai – automobiliui skirtos platformos ypatumai, tačiau kaip alternatyvą keturių varančiųjų pavarai „Peugeot“ siūlo „Grip Control“ sistemą. Tai – sumanus elektroninės stabilumo ir sukibimo kontrolės mišinys, kuris atsižvelgdamas į sąlygas stengiasi sumažinti priekinių ratų prasisukimą ir tokiu būdu sumažina riziką užklimpti ar neįvažiuoti į statesnę įkalnę.




































Vertinimo kriterijus Peugeot 2008 GT-Line
Pakabos suteikiamas komfortas 7 balai
Stabilumas posūkiuose 8 balai
Stabilumas važiuojant didesniu greičiu 8 balai
Manevringumas 8 balai
Stabdžių sistemos efektyvumas 7 balai
Triukšmo lygis 7 balai
Padangų išmatavimai bandytame modelyje 215/60 R18

REKLAMA
REKLAMA

EKSPLOATACIJA


Verdiktas 3.5
Lietuvoje antros kartos „2008“ kainuoja nuo džiuginančiai atrodančių – 16 500 eurų. Racionali kaina jums suteiks raktelius nuo... labai racionaliai sukomplektuoto automobilio, kuris, netgi, turės mechaninę pavarų dėžę ir analoginį prietaisų skydelį, bet šią versiją jūs norėsite praleisti. Na, nebent nusipirksite laimingą loterijos bilietą.
Visiems gyvenimo atvejams skirta versija su 130 arklio galių turinčiu benzininiu varikliu ir automatine dėže kainuos bent jau 22 200 eurų. Už 5700 eurų prieaugį gausite daugiau negu galite pagalvoti: galinius atstumo jutiklius su galinio vaizdo kamera, beraktę užvedimo sistemą, elektra valdomus ir užlenkiamus veidrodėlius, padorią multimediją, 17 colių skersmens ratlankius bei šūsnį saugumo įrangos, kuri sumažins tikimybę žioplinėjantiems vairuotojams partrenkti dviratininką.

Atsiliepimas apie antros kartos Peugeot 2008


Siekdami turėti maksimaliai įrengtą automobilį, tuomet galite galvoti apie ratuotį, kurį matote nuotraukose. Mūsų bandytasis modelis su „GT-Line“ įrangos lygiu ir su praktiškai visais įmanomais priedais buvo įkainotas 28 800 eurų suma.
Automobilio kaina išsipučia iki netoleruotinos, kai pradedate galvoti apie elektra varomą versiją. Pastarosios kaina Lietuvoje prasideda nuo 34 300 eurų už pliką versiją ir išauga iki 40 800 eurų už „GT-Line“ modifikaciją.












































Vertinimo kriterijus Peugeot 2008 GT-Line
Pigiausio modelio kaina 16 500eurų
Bandyto modelio kaina 28 800 eurų
Bazinio modelio komforto įranga 7 balai
Papildomos įrangos pasirinkimas 8 balai
Papildomos įrangos kaina 8 balai
Standartinė garantija 5 metų (galimybė pratęsti iki 6)
Planinių aptarnavimų dažnumas Kas 15 tūkst. kilometrų arba kas 12 mėn.
Išlaidos planiniams aptarnavimams nuvažiavus 90 000 km 1891 euras
Atstovybių tinklas Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje


Atsiliepimas apie antros kartos Peugeot 2008
Truputėlį išstypęs, bet vis dar neslepiantis vėjavaikiškumo, antros kartos „Peugeot 2008“ gali priversti visiems laikams atsisakyti alternatyvų iš Vokietijos ir Japonijos, kurios pastaruoju metu kelia vis daugiau abejonių.
Verdiktas 3.5
Kelios dešimtys – būtent tiek turite pasirinkimų, jeigu šiai dienai trokštate įsigyti kompaktišką krosoverį, tad vargu ar turite teisę priekaištauti dėl įvairovės trūkumo. Nuo itin pigių „Dacia“ ir „Suzuki“ iki charizmatiškai atrodančių „Citroën“ ir žiovulį keliančių „Seat“.
Tuo tarpu „Peugeot 2008“ stengiasi pakankamai nuobodžiai automobilių klasei suteikti išskirtinumo, kurio šiai dienai labai trūksta. O ir ekstravagantiškai atrodantį eksterjerą puikiai papildo futuristiškas interjeras su naudingomis technologijomis.
Įprastai šioje kainų kategorijoje esantys automobiliai privalo atlikti tik eilinės transporto priemonės vaidmenį, bet tik ne šį kartą. Šiai dienai „Peugeot“ krosoveris sugebės teikti ne ką mažiau gerų emocijų negu sportiška „Ford Fiesta ST“, o tai – didžiulis komplimentas automobiliui, kuris buvo kuriamas visiškai kitai auditorijai.

MUMS PATIKO



  • Įspūdingas automobilio dizainas

  • Atsižvelgiant į automobilio dydį – racionalios kuro sąnaudos

  • Jaukus interjeras

  • Lengvas valdymas

  • Gausi komforto įranga

  • Erdvi ir didelė bagažinė

  • „GT-Line“ versijoje esančios sėdynės – itin patogios

  • Smagiausiai valdomas iš visų mažyčių pseudo visureigių


MUMS NEPATIKO



  • Prastas galinis matomumas

  • Pakabos darbas su 18 colių skersmens ratlankiais

  • Nėra versijos su keturių varančiųjų ratų pavara

  • Brangi elektrinė versija

  • Stori priekiniai statramščiai riboja matomumą

  • Galinio vaizdo kameros raiška turėtų būti geresnė

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų