„Juneyao Air“ – Kinijos oro linijų bendrovė, įkurta 2005 m. ir šiuo metu valdo daugiau nei 100 orlaivių.
Ji aptarnauja tiek vidaus, tiek tarptautines kryptis. Pavyzdžiui, bendrovė iš Kinijos organizuoja skrydžius į Briuselį, Helsinkį, Milaną ar Londoną. Be to, jai priklauso pigių skrydžių bendrovė „9 Air“.
Vis dėlto, „Juneyao Air“ išsiskiria tuo, kad tapo pirmąja oro linijų bendrove pasaulyje, kuri ne eksperimentuoja su skraidančiais automobiliais, o gamina realų, gatvėmis važiuojantį elektromobilį.
Įsigijo „Yudo“ ir gimė „Juneyao Auto“
2023 m. bendrovė žengė į automobilių rinką, įsigydama bankrutuojančią Kinijos elektromobilių markę „Yudo Motors“, priklausiusią mažesniam gamintojui „Fujian Motors“.
Nuo 2015 m. veikusi „Yudo“ siūlė nebrangius elektrinius krosoverius, kurie buvo eksportuojami ir į Europą. Ispanijoje jie buvo parduodami kaip „Yudo“, Italijoje – „EMC“, o Graikijoje – „Ecocar“. Šios markės automobilių pradinė kaina siekdavo 6 000 eurų.
Nepaisant itin patrauklios kainos, automobilių pardavimų apimtys Kinijoje ir už jos ribų menkos, todėl 2022 metais įmonė atsidūrė ant žlugimo ribos.
„Juneyao Air“ matydama tinkamą progą įžengti į automobilių pasaulį, įsigijo bankrutuojančią bendrovę, išsaugojo reikiamą įrangą automobilių gamybai ir po kurio laiko atnaujino pigiausio „Yuntu“ modelio (Kinijoje kainuojančio apie 2 600 eurų) prekybą.

Pirmasis modelis – „Juneyao Air“
Pirmasis „Juneyao Air“ markės modelis – aerodinamiškas elektrinis sedanas, kurio ilgis siekia 4 550 mm. Bazinė modelio versija turi galinėje ašyje sumontuotą elektros motorą, generuojantį 147 kW.
Bazinis modelis komplektuojamas su 51,2 kWh LFP baterija, kuri gali būti įkraunama maksimalia 70 kW galia.
Galingesnė versija turi 64,1 kWh talpos bateriją, kurią įkrauti galima maksimalia 90 kW galia.
Technologiniu požiūriu tai gana paprastas automobilis, netgi šiek tiek pasenęs Kinijos rinkos kontekste, todėl konkuruoti bandoma žema kaina. Ji prasideda nuo maždaug 4 500 eurų.
Tikslas – eksportas, galbūt ir į Europą
„Juneyao“ puikiai supranta, kad konkurencingoje Kinijos rinkoje neturi didelių šansų išsiskirti. Todėl pagrindinis dėmesys bus skiriamas eksportui.
Pirmasis debiutas jau įvyko Tailande, vėliau planuojama pradėti prekybą Uzbekistane, o ateityje – galbūt ir Europoje.
Kadangi „Yudo“ modeliai jau buvo oficialiai parduodami kai kuriose Europos šalyse, „Juneyao Air“ atvykimas į Europą – visai realus scenarijus.