Kompanija dar 2007 metais, kai pristatė pirmosios kartos „Auris“ modelį, teigė, jog siekia sukurti patrauklesnio, jaunatviškesnio ir įdomesnio automobilio įvaizdį. Įdėtos pastangos atrodė tikrai įspūdingos. Dizainas buvo kurtas galvojant apie senojo žemyno pirkėjus, kuriems įtikti – nemenkas iššūkis. Interjeras turėjo, ta žodžio prasme, atgaivinti širdį, tačiau galutinis produktas parodė, jog „Toyota“ paskutinę minutę pabijojo rizikuoti ir pasirinko konservatyvų, saugų kelią.
Daugiau automobilių apžvalgų – specialioje „Bandymų trasa“ rubrikoje.
Nauja kryptis
Aštrėjant kritikos strėlėms, kompanija nusprendė paskirti naują automobilių dizaino vadovą ir žengti radikalesniu, truputį rizikingesniu keliu. Puikus to pavyzdys – bendras „Toyota“ ir „Subaru“ bendradarbiavimo vaisius – „GT86 / BRZ“. Sulaukęs daugybės apdovanojimų ir pagyrimų, „Toyota“ turėjo pradėti galvoti apie naujos kartos „Auris“ hečbeką, kuriam buvo paskirta tokia pati misija kaip ir sportiškajam „GT86“: būti jaunatvišku, patraukliu, sportišku automobiliu, tačiau neprarasti dviejų pagrindinių „Toyota“ modelių savybių – patikimumo ir patrauklios kainos.
Praėjusių metų Paryžiaus automobilių parodoje „Toyota“ oficialiai pristatė antrosios kartos „Auris“ hečbeką, kuris pateikė tikrai nemažą siurprizą. Pristatymo metu „Toyota“ prezidentas Akio Toyoda teigė, jog pagrindiniai uždaviniai inžinieriams buvo sukurti automobilį, kuris būtų lengvesnis, dinamiškesnis, turėtų daugiau bazinės įrangos, o išlaikymas būtų dar pigesnis. Vis dėlto šie teiginiai daugeliui pro vieną ausį įėjo ir pro kitą išėjo, nes visi dėmesį skyrė pakankamai radikaliai, „Toyota“ modeliams nebūdingai išvaizdai.
Galime tik padėkoti „Toyota“ vadovams, kad suteikė dizaineriams šiek tiek laisvės ir leido sukurti efektingai atrodantį automobilį. Galime tik ploti rankomis ir pagirti dizainerius, sukūrusius eksterjerą, kuris arba patinka, arba ne. Tokį patį triuką atliko „Ford“, kai 1998 metais pristatė pirmosios kartos „Focus“. Tokie automobiliai – ne konservatyvūs, o šiek tiek radikalesni – sukelia daug diskusijų ir traukia jaunus žmones, ieškančius alternatyvos šio segmento populiariausiems. Ar tik nereikėtų priminti aštuntos kartos „Honda Civic“ sėkmės tarp jaunimo?
Jeigu esate buvę susidūrę su pirmosios kartos „Auris“ ar net su „Corolla“ modeliais, tikriausiai prisimenate, kokie paprasti, neįdomūs, bet pakankamai tvirti buvo jų interjerai. Naujos kartos „Auris“ interjeras bando sekti eksterjero pavyzdžiu. Tradicinis centrinės konsolės išdėstymas pasikeitė: per vidurį sumontuotas didelis, lietimui jautrus ekranas, žemiau – keli mygtukai, valdantys oro apipūtimą. Atrodo, jog „Toyota“ dizaineriai galvojo apie paprastumą – visus prietaisus rasti ir suprasti yra beprotiškai lengva. Kiekvienas mygtukas yra ten, kur tikėtumeisi. Tiesa, mažas pastebėjimas – „Auris“ vis dar turi tradicinį skaitmeninį laikrodį šalia oro apipūtimo angų.
Didžiausias pasikeitimas – erdvė salone. Nors ratų bazė liko tokia pati kaip ankstesnio modelio, kuriant sėdynes atsižvelgta į tai, kad vairuotojui ir keleiviams būtų pakankamai vietos kojoms. Nesvarbu, kur atsisėsite – priekyje ar gale – vietos tikrai pakaks. Taip pat nedidelis, bet malonus pakeitimas: galinės durys atsidaro kiek plačiau, todėl įlipti tampa lengviau įvairaus sudėjimo žmonėms.
Tačiau palaukite, geros naujienos dar nesibaigė. Kadangi naujas modelis yra 51 mm ilgesnis, o galinė dalis – šiek tiek kampuotesnė, „Auris“ siūlo didesnę bagažinę nei pirmtakas – 360 litrų. Tiek pat siūlo ir daugelis šio segmento modelių, išskyrus „Volkswagen Golf“ (380 l) ir „Honda Civic“ (477 l).
„GT86“ genai
„Toyota“ neslepia – naujasis „GT86“ tapo pavyzdžiu visiems būsimiems modeliams, kai kalbama apie valdymo savybes ir dinamiškumą. Norėdami tai įrodyti, „Auris“ gavo žemesnę stogo liniją, 40 kg mažesnį svorį, 10 mm mažesnį aukštį nuo žemės, taip pat ir žemesnį svorio centrą.
Atrodo, jog šie patobulinimai turėtų pagerinti valdymo savybes. Neįprastai lengvas ir greitas vairo mechanizmas leidžia automobiliui žaibiškai keisti važiavimo kryptį. Net važiuojant nelygiu paviršiumi ir spaudžiant automobilį iki ribos, „Auris“ išlieka stabilus ir nerodo silpnumo požymių. Malonu matyti, kad šis modelis pagaliau gali mesti iššūkį geriausiems klasės atstovams. Prie tikslaus vairo mechanizmo prisideda ir mechaniškai veikianti, aiški pavarų dėžė – gal ir skamba kvailokai, bet „Auris“ svirtis veikia kaip tikra mechaninė, o ne dirbtinė, kaip daugelyje konkurentų.
Pakabos darbas nepasirodė ypatingas – važiuoklės nustatymai išlaiko balansą tarp komforto ir standumo.
Ekologija
Kaip ir dauguma gamintojų, „Toyota“ siekia mažesnių sąnaudų ir emisijų. Europos rinkai prognozuojama, kad net 2/3 visų parduotų „Auris“ modelių sudarys hibridai ir dyzeliai. Benzininiai – tik nedidelę dalį.
„Auris“ komplektuojamas su dviem benzininiais (1,33 l – 99 AG, 1,6 l – 132 AG) ir dviem dyzeliniais (1,4 l – 90 AG, 2,0 l – 126 AG) varikliais. Hibridinis variantas – su 1,8 l benzininiu varikliu (136 AG).
Bandytas automobilis turėjo 1,4 l dyzelinį agregatą, išvystantį 90 AG ir 205 Nm sukimo momentą. Nuo 0 iki 100 km/h – per 12,5 s, maksimalus greitis – 180 km/h, emisija – 109 g/km CO₂, deklaruotos sąnaudos – 4,2 l/100 km.
Pirmieji įspūdžiai – tikrai neblogi. Variklis skirtas tiems, kurie daugiausia važinėja mieste. Nereikia jo „gręžti“, nes 205 Nm pasiekiama ties 1800 aps./min. Bet išvažiavus į užmiestį gali pasijausti galios trūkumas – jei mėgstate lenkti, verčiau rinkitės 2 litrų agregatą. 1,4 l motoras stengiasi iš visų jėgų, bet tikrai nėra sportiškas – greičiau taupus sprendimas.
Mūsų bandymo metu vidutinės sąnaudos siekė 4,9 l – mieste, greitkelyje ir užmiestyje. Norint pasiekti deklaruotus skaičius, reikėtų rinktis efektyvesnį, bet brangesnį 2 litrų dyzelinį variklį.
Žūtbūtinė kova
„Toyota“ kompaktiškas hečbekas turi sunkią užduotį – prasibrauti tarp stiprių konkurentų. Net ir puikiai parengtas modelis vis dar priklauso nuo kainos politikos.
Bandytas modelis su „Active“ įranga kainuoja nuo 67 350 Lt. Bazinė versija su tuo pačiu varikliu – nuo 64 080 Lt. 2 l dyzelis – nuo 72 700 Lt, hibridas – nuo 78 360 Lt, pigiausia versija su 1,33 l benzininiu varikliu – nuo 52 260 Lt.