• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kai raudonas itališkas elektromobilis su baltais lietais ratlankiais atkreipia dėmesį gatvėje, daug kas klausia – kas tai? Susipažinkite su „Tazzari Zero“ – mažu, bet ambicingu miesto elektromobiliu, pagamintu Italijoje.

11

Kai raudonas itališkas elektromobilis su baltais lietais ratlankiais atkreipia dėmesį gatvėje, daug kas klausia – kas tai? Susipažinkite su „Tazzari Zero“ – mažu, bet ambicingu miesto elektromobiliu, pagamintu Italijoje.

REKLAMA

Nors šiandien apie elektromobilius kalbame kaip apie ateitį, jie – visai ne naujiena. 1900-aisiais trečdalis visų automobilių buvo elektriniai, o šalia jų rinką dalijosi garo mašinos ir vidaus degimo varikliai. Visgi elektros infrastruktūra taip ir nebuvo išvystyta, o elektrinės transporto priemonės nugrimzdo užmarštin. Tik pastaraisiais dešimtmečiais, aplinkosaugos iššūkių ir kylančių naftos kainų fone, jos vėl sugrįžo į diskusijų centrą.

Daugiau automobilių apžvalgų – specialioje „Bandymų trasa“ rubrikoje.

Įdomu, kad pirmasis automobilis, kurį įsigijo moteris, buvo elektromobilis. Pirmasis automobilių salonas taip pat buvo skirtas būtent jiems. Ir netgi pirmasis vairo stiprintuvas atsirado elektriniame automobilyje.

REKLAMA
REKLAMA

Miesto dvasia

„Tazzari Group“ – Italijos įmonių grupė, daug metų gaminanti lengvojo lydinio konstrukcijas. Nusprendę žengti į automobilių pasaulį, italai pristatė savo viziją: kompaktišką, stilingą, lengvą elektromobilį „Tazzari Zero“, skirtą miestui.

REKLAMA

Automobilio išorė iškart traukia akį – išraiškingas itališkas dizainas, 15 colių spalvoti lieti ratlankiai, sportiški žibintai ir veidrodėliai. Didelis stiklinis stoglangis neatsidaro, bet į saloną įleidžia daug natūralios šviesos. Salone – sportiškos eko odos sėdynės su šoniniu prilaikymu, nedidelis, bet storas vairas ir didelis apvalus lietimui jautrus ekranas centre.

REKLAMA
REKLAMA

Nepaisant kuklaus dydžio, salono erdvė maloniai nustebina – net 2 metrų ūgio vairuotojas čia jaučiasi patogiai. Tiesa, vidaus apdaila ne visur išbaigta – durų panelės iš kieto plastiko, kai kur matomas atviras aliuminis rėmas. Vis dėlto tai – sąmoningi kompromisai dėl svorio mažinimo.

Važiavimo pojūčiai, režimai ir techninė pusė

„Tazzari Zero“ siūlo keturis važiavimo režimus, kuriuos galima pasirinkti centriniame jutikliniame ekrane. „Race“ režimu automobilis išnaudoja visą turimą 150 Nm sukimo momentą ir pasiekia maksimalų 107 km/h greitį, tačiau tuo pačiu labiausiai eikvoja energiją – tokiu režimu galima nuvažiuoti apie 80 kilometrų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Subalansuotai kasdienai labiausiai tinka „Standard“, leidžiantis įveikti maždaug 120 km. „Economy“ režimas itin apriboja galią ir skirtas tik lėtam judėjimui kamščiuose – tuomet įveikiamas atstumas gali siekti iki 140 km. Ketvirtasis režimas – „Rain“ – pritaikytas važiavimui per lietų ar šlapia danga, kai svarbiausia yra stabilumas, o ne dinamika.

REKLAMA

Elektromobilis varomas 15 kW galios trijų fazių asinchroniniu elektros varikliu, energiją jam tiekia 13 kWh talpos ličio jonų baterijos. Visiškai išsikrovus, akumuliatorių iš įprasto 220 V tinklo galima įkrauti per 9 valandas, tačiau naudojant papildomą įrangą šį laiką galima sutrumpinti iki 5, 2 ar net 0,8 valandos, nors greičiausiu režimu įkraunama tik iki 80 %.

REKLAMA

„Tazzari Zero“ turi dvi bagažo zonas – pagrindinę 150 litrų talpos bagažinę gale ir papildomą 30 litrų ertmę priekyje. Visa elektros sistema įrengta po sėdynėmis – taip ne tik išsaugoma salono erdvė, bet ir žemiau nuleidžiamas automobilio svorio centras, o tai labai svarbu valdant mažą, siaurą ratų bazę turintį automobilį posūkiuose.

Nors tai – elektrinis automobilis, šaltuoju metų laiku jame naudojamas dyzelinis autonominis šildytuvas, geriau žinomas kaip „Webasto“. Taigi, bent šiek tiek degalų turėti vis tiek teks.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Visa tai sudaro labai specifinį automobilį – lengvą, manevringą, bet ir reikalaujantį kompromisų. Vis dėlto būtent tokie sprendimai leidžia „Tazzari Zero“ išsiskirti iš tipinių miesto automobilių.

Keturratis miesto žaislas

Be baterijų sveriantis vos 390 kg, „Tazzari Zero“ registruojamas kaip keturratis. Tai – puikus variantas jauniems vairuotojams, turintiems B1 kategorijos pažymėjimą. Tačiau dėl mažo svorio teko paaukoti kai ką – salone girdėti plastiko girgždėjimai, važiuoklė standi, o stabdžių sistema – be stiprintuvo, labiau primena dviračio stabdžius.

REKLAMA

Tačiau mieste, kur svarbiausia – manevringumas ir kompaktiškumas, „Tazzari Zero“ atsiskleidžia puikiai. Jis sukurtas būtent miestui – tai automobilis, kuris šypseną sukelia nuo pirmo metro.

Ateities prieskonis su itališku charakteriu

„Tazzari Zero“ – ne revoliucija, bet puiki alternatyva miestui. Tai emocinis, išskirtinis automobilis, kuris iš dalies primena ateitį iš praeities. Taip, jis turi trūkumų – bet taip pat ir žavesio, kuris paperka. Ir nors kai kuriuos gamintojo taupymo sprendimus jau taiso patys entuziastai, akivaizdu, kad ši transporto priemonė turi savo vietą: tarp tų, kurie ieško unikalaus, kompaktiško ir elektrinio sprendimo miestui.

Jei elektromobiliai yra ateitis, tai „Tazzari Zero“ – jos šypseną kelianti pradžia.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų