• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vokietijos automobilių gamintoja „Mercedes-Benz“ pradėjo tyliai pardavinėti tiesiogiai jai priklausančių automobilių salonų Vokietijoje.

23

Vokietijos automobilių gamintoja „Mercedes-Benz“ pradėjo tyliai pardavinėti tiesiogiai jai priklausančių automobilių salonų Vokietijoje.

REKLAMA

Nors oficialiai skelbiama, kad šiuo sprendimu siekiama optimizuoti verslo struktūrą ir užtikrinti ilgalaikį veiklos efektyvumą, kai kurie analitikai ir lojalūs klientai sprendimą vertina kaip ženklą, kad kompanija priversta reaguoti į investicijų į elektromobilius naštą ir vis ryškėjančius pelningumo iššūkius.

Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak nepriklausomų šaltinių, pirmieji pokyčiai jau įvyko Dortmunde ir Naujojo Ulmo mieste – čia buvusios „Mercedes-Benz“ valdomos atstovybės perėjo į privačių investuotojų rankas.

REKLAMA

Gamintojas patikino, kad nauji savininkai buvo atsakingai atrinkti, o klientai toliau sulauks aukščiausio aptarnavimo lygio. Taip pat žadama išvengti darbuotojų atleidimų.

Vis dėlto profesinių sąjungų atstovai, tokie kaip „IG Metall“, atkreipia dėmesį, jog ilgalaikėje perspektyvoje šie pažadai gali būti sunkiai įgyvendinami. Verslo modelis, paremtas gamintojo tiesioginiu valdymu, neišvengiamai skiriasi nuo privačių įmonių veiklos logikos.

REKLAMA
REKLAMA

Įdomu tai, kad „Mercedes-Benz“ ilgus metus buvo viena iš nedaugelio Europos automobilių gamintojų, išlaikiusių plačią nuosavų atstovybių tinklą.

Vien tik Vokietijoje veikia apie 80 tokių padalinių, kuriuose dirba daugiau nei 8 tūkst. darbuotojų. Tačiau šių padalinių pelningumas nebuvo laikomas problema.

Gamintojo finansinėse ataskaitose nėra duomenų, rodančių, jog jie generuotų nuostolius. Tad sprendimas tikėtina buvo nulemtas ne kasdienių sąnaudų, o kapitalo poreikio.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Iššūkių kontekste vis dažniau kalbama apie „Mercedes-Benz“ strategijos kryptį. Pastaraisiais metais gamintojas ryžtingai persiorientavo į elektromobilių segmentą, siekdamas sparčiai atsisakyti vidaus degimo variklių.

Tai lėmė ne tik reikšmingą modelių elektrifikaciją, bet ir griežtą pertvarką variklių gamoje. Pavyzdžiui, kai kurie „AMG“ modeliai, anksčiau garsėję V8 varikliais, dabar siūlomi su keturių cilindrų agregatais, derinamais su elektromotorais ir baterijomis. Taip didinamas bendras galingumas, tačiau prarandama dalis „Mercedes“ identiteto – ilgaamžiškumas, garsas, išliekamoji vertė.

REKLAMA

Nors ištikimiausi „Mercedes-Benz“ gerbėjai į pokyčius reaguoja ne akimirksniu, spėjama, kad ilgalaikėje perspektyvoje nuo šios markės nusigręš vis daugiau ir daugiau ištikimų klientų. 

2025 m. antrojo ketvirčio rezultatai yra šios tendencijos atspindys. Pardavimų apimtys ir pelningumas toliau smunka. 

Tad šiuo metu „Mercedes-Benz“ strategija vis dažniau kelia klausimų. Kritikai teigia, kad sprendimai priimami trumpalaikės finansinės naudos pagrindu, nekreipiant pakankamai dėmesio į ilgalaikius padarinius – tiek verslui, tiek prekės ženklo reputacijai.

Ar šie pokyčiai reiškia, kad „Mercedes-Benz“ pamažu tolsta nuo to, dėl ko buvo vertinamas dešimtmečius – inžinerijos meistriškumo, prestižo ir išliekamosios vertės simbolio? Daugeliui stebėtojų tai tampa vis aktualesniu klausimu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų