2023 m. visose trijose minėtose Europos šalyse „VinFast“ pardavė vos 299 automobilius. Nors tai 666 proc. daugiau nei 2022-aisiais (kai parduoti vos 39 automobiliai), toks augimas išlieka simbolinis ir rodo, kad vietos klientų susidomėjimas – itin mažas.
Europoje „Vinfast“ siūlė įsigyti du modelius: „VF6“ ir „VF8“. Mažasis „VF6“ (59,6 kWh talpos baterija, 130 kW galia) Vokietijoje kainuoja nuo 34 990 eurų, o didesnis „VF8“ (87,7 kWh talpos baterija, 260 kW visų varomųjų ratų sistema) – nuo maždaug 49 000 eurų.
JAV „VinFast“ sekasi šiek tiek geriau, 2024 m. iki šiol parduota 1 800 automobilių, tačiau ir čia gamintojas ketina atsisakyti tiesioginio pardavimo modelio.
Gamintojas neigia pasitraukimą, bet uždaro salonus
Neseniai pasirodžiusi informacija apie planuojamą visišką pasitraukimą iš Europos buvo paneigta. Tačiau „VinFast“ patvirtino, kad atsisako tiesioginio pardavimo modelio ir uždaro visus savo salonus Vokietijoje, Prancūzijoje ir Nyderlanduose.
Gamintojas ketina pereiti prie tradicinio atstovų tinklo, kuris turėtų užtikrinti didesnį prieinamumą ir geresnius ryšius su klientais. Tiesa, kada konkrečiai įvyks pokytis, dar neskelbiama, tačiau spėjama, kad bus atleista apie 90 proc. vietinio personalo.
Reputacija užsienyje: prasta kokybė, aukšta kaina
Pirmieji automobilių testai tiek JAV, tiek Europoje atskleidė daug problemų: prastai sureguliuota važiuoklė, programinės įrangos klaidos, surinkimo brokas. Dėl to automobiliams klijuojama etiketė „brangu ir nekokybiška“. Net ir dizainas ar technologinė įranga nesugebėjo pakeisti vartotojų nuomonės.
Nepaisant visko, „VinFast“ Europoje pasitraukti neketina. Jei tradicinių platintojų strategija pasiteisins, gamintojas gali iš naujo įsitvirtinti itin konkurencingoje rinkoje. Ypač jei pavyks išspręsti esmines kokybės ir kainos santykio problemas.