Šis žingsnis – reakcija į silpstančią paklausą šalies automobilių rinkoje, kurią neigiamai veikia aukštos palūkanų normos bei agresyvi kainodara iš Kinijos gamintojų. Pasak „AvtoVAZ“, padidėjęs importuotų automobilių kiekis ir jų žemų kainų politika ženkliai paveikė vidaus gamintojų pozicijas.
Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.

Birželį bendrovė prognozavo, kad 2025 m. Rusijos lengvųjų automobilių rinka susitrauks maždaug 25 proc. „AvtoVAZ“ nurodo, jog centrinio banko nustatytos aukštos palūkanų normos ne tik stabdo vartotojų galimybes gauti paskolas automobiliams, bet ir didina gamybos sąnaudas.
2025 m. pirmąjį pusmetį, pasak organizacijos „Autostat“ duomenų, „AvtoVAZ“ pardavė 155 481 automobilį – tai 25 proc. mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Šiuo metu bendrovėje dirba daugiau nei 30 000 darbuotojų.
Tai nebūtų pirmas kartas, kai „AvtoVAZ“ taiko sutrumpintą darbo savaitę. Tokia tvarka buvo laikinai įvesta 2022 m., po Rusijos invazijos į Ukrainą ir vėliau paskelbtų plataus masto ekonominių sankcijų. Tais metais bendrovės pardavimai sumažėjo beveik perpus – iki 174 688 automobilių.
Po Vakarų gamintojų pasitraukimo iš Rusijos rinkos atsirado vakuumas, kurį užpildė Kinijos bendrovės. Šiuo metu jos užima daugiau nei 50 proc. Rusijos automobilių rinkos, palyginti su mažiau nei 10 proc. iki karo Ukrainoje pradžios.
Tuo metu Rusijos centrinis bankas patiria spaudimą mažinti bazinę palūkanų normą, siekdamas suvaldyti infliaciją. Birželio pradžioje ji buvo sumažinta vienu procentiniu punktu – iki 20 proc., o šią savaitę, analitikų vertinimu, gali būti dar kartą sumažinta – iki 18 proc.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!