• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Praėjusiais metais vienas Baltarusijos pilietis Lietuvoje įsigijo beveik 20 tūkst. M1 klasės automobilių. Tokį skaičių, kaip rodo „Regitros“ duomenys, būtų neįmanoma pasiekti net dirbant visą parą – tektų kas valandą pirkti po du automobilius.

Praėjusiais metais vienas Baltarusijos pilietis Lietuvoje įsigijo beveik 20 tūkst. M1 klasės automobilių. Tokį skaičių, kaip rodo „Regitros“ duomenys, būtų neįmanoma pasiekti net dirbant visą parą – tektų kas valandą pirkti po du automobilius.

REKLAMA

Toks atvejis ne tik absurdiškas statistiškai, bet ir kelia rimtų įtarimų dėl galimos šešėlinės schemos, kai transporto priemonės fiktyviai išregistruojamos kaip parduotos užsienio piliečiams, tačiau realiai lieka Lietuvoje, kur yra nelegaliai išardomos.

2024 m. šalyje buvo išregistruota per 200 tūkst. lengvųjų ir lengvųjų komercinių automobilių, iš jų apie 60 tūkst. oficialiai perduoti valdyti užsieniečiams.

REKLAMA
REKLAMA

Šie skaičiai kasmet auga: 2023-aisiais tokių automobilių buvo apie 50 tūkst., o 2022 m. – apie 36 tūkst. Ekspertai teigia, kad augimą galėjo paskatinti nelegali veikla – ypač dėl to, kad šiuo metu teisės aktai reikalauja deklaruoti nuosavybės pasikeitimą tik iš pardavėjo pusės. Tai sukuria terpę piktnaudžiavimui.

REKLAMA

Daugelis tokių „parduodamų“ automobilių realiai niekur neišvyksta – jie lieka Lietuvoje ir atsiduria nelegalių ardytojų rankose. Šie atsirenka tik vertingas dalis, o likusi automobilių dalis – senos padangos, alyva, plastikas, stiklas ar net sėdynės – dažnai išmetama kur papuola.

Legaliems atliekų tvarkytojams tokių automobilių dalys nepasiekia, valstybė praranda mokesčius, o aplinka – taršos kontrolę.

REKLAMA
REKLAMA

ENTPTA vadovas Vladimiras Jankoit pabrėžia, kad tokių mastų veikla jau kelia sisteminę grėsmę.

Vien per 2023 metus, jei automobiliai buvo įsigyti kainų intervale nuo 50 iki 2000 eurų, nelegalūs ardytojai galėjo sugeneruoti nuo milijono iki daugiau nei 4,5 mln. eurų neapskaitytų pajamų.

Gamintojų ir importuotojų asociacijos direktorė Asta Pakštaitė-Marcinkienė atkreipia dėmesį į aplinkosauginius pavojus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Netinkamai utilizuota naudota alyva gali užteršti milijoną litrų vandens, o iš automobilių išgaruojantis šaltnešis – stiprinti šiltnamio efektą. Netinkamai išmestos padangos ar akumuliatoriai taip pat kelia didelį pavojų.

Tačiau tinkamai tvarkant automobilius, beveik visos jų sudedamosios dalys gali būti perdirbtos ir vėl panaudotos: metalai – automobilių gamyboje, plastikai – statyboje ar naujų detalių gamyboje, stiklas – naujiems langams, o padangos – sporto aikštelėms ar kelių dangai. Tai ne tik mažina atliekų kiekį, bet ir padeda saugoti išteklius.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų