• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Italijos automobilių pramonėje – dar vienas struktūrinis pokytis. Komercinių transporto priemonių ir autobusų gamintoja „Iveco“ pereina į Indijos bendrovės „Tata Motors“ rankas. Pastaroji įgis kontrolę ir gamykloje Vysoké Mýte (Čekijoje), kur anksčiau buvo surenkami ir Lietuvoje gerai žinomi „Karosa“ autobusai.

Italijos automobilių pramonėje – dar vienas struktūrinis pokytis. Komercinių transporto priemonių ir autobusų gamintoja „Iveco“ pereina į Indijos bendrovės „Tata Motors“ rankas. Pastaroji įgis kontrolę ir gamykloje Vysoké Mýte (Čekijoje), kur anksčiau buvo surenkami ir Lietuvoje gerai žinomi „Karosa“ autobusai.

REKLAMA

„Karosa“ nuo 1999 metų priklausė bendrai „Renault“ ir „Iveco“ įmonei „Irisbus“, tačiau 2002 m. „Iveco“ tapo vienvalde savininke. 2007-aisiais gamintojas pakeitė pavadinimą į „Iveco Czech Republic“. Šiandien Vysoké Mýto gamykla išlieka vienu svarbiausių autobusų gamybos centrų visoje „Iveco“ grupėje.

Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.

REKLAMA
REKLAMA

„Iveco“ buvo įkurta 1975 metais sujungus penkias įmones: „Fiat Veicoli Industriali“, „Lancia Veicoli Speciali“, „Unic“, „OM“ ir „Magirus-Deutz“. Bendrovės būstinė įsikūrusi Turine, o jos produktų spektras apima autobusus, furgonus, sunkvežimius ir vilkikus.

REKLAMA

Be civiliams skirtos produkcijos, „Iveco“ turi ir gynybos padalinį, kuris nebus įtrauktas į „Tata“ sandorį – ši veiklos sritis pereis Italijos gynybos bendrovei „Leonardo“, kurios 30 proc. akcijų valdo valstybė.

Tuo metu automobilių ir autobusų gamyba visiškai atiteks Indijos koncernui „Tata Motors“. Iki šiol pagrindinę „Iveco“ kontrolę turėjo „Agnelli“ šeima – istoriniai „Fiat“ įkūrėjai. Per savo investicinę bendrovę „Exor“ jie valdė 27,1 proc. akcijų. Šį paketą nuspręsta parduoti „Tata Motors“, kuri planuoja įsigyti ir likusias akcijas bei pasitraukti iš biržos.

REKLAMA
REKLAMA

Kartu su Italijos gamyklomis, kuriose surenkami tokie modeliai kaip „Daily“, „Tata“ perims ir Čekijoje esantį „Iveco“ padalinį. Bendrovė taip pat valdo gamybos pajėgumus Pietų Amerikoje ir Pietų Afrikoje, o Kinijoje veikia per bendrą įmonę su vietos gamintoja „SAIC“.

„Tata Motors“ yra viena didžiausių Indijos automobilių gamintojų, gaminanti tiek lengvuosius, tiek komercinius automobilius vidaus rinkai. Jai taip pat priklauso britų automobilių gamintoja „Jaguar Land Rover“ (JLR) ir Pietų Korėjos sunkvežimių gamintojas „Tata Daewoo“, kuris vis dar naudoja buvusį „Daewoo“ pavadinimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tata“ teigimu, įsigijus „Iveco“ ketinama išlaikyti šio prekės ženklo pavadinimą ir centrinę būstinę Turine. Taip pat neplanuojama uždaryti gamyklų ar mažinti darbuotojų skaičiaus. Indijos bendrovės vertinimu, sandoris leis išplėsti siūlomų modelių gamą, nes esamas „Tata“ produktų portfelis su „Iveco“ gaminiais beveik nesidubliuoja.

REKLAMA

Vis dėlto, Čekijoje esančios gamyklos darbuotojai į tokius naujų investuotojų pažadus žiūri skeptiškai. 2006 m. krovininių automobilių gamintojas „Avia“ buvo parduotas Indijos bendrovei „Ashok Leyland“.

Deja, 2013-aisiais gamyba Čekijoje buvo nutraukta ir perkelta į Indiją, kur šie automobiliai vis dar gaminami  „Ashok Leyland Boss“ vardu. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų