Penktadienio greičio ruožai dar priminė klasikinius ralio segmentus, tačiau šeštadienį sportininkai pateko į tikrą Baja lenktynių pragarą. Trasa tapo gerokai sudėtingesnė – siauri, akmenuoti keliukai, daug dulkių, fizinis nuovargis ir milimetrų tikslumo reikalaujanti navigacija.
Daugiau naujienų iš automobilių sporto pasaulio galite perskaityti „Automobilių sportas“ rubrikoje.
Nepaisant iššūkių, B. Vanago ir A. Paliukėno duetas užtikrintai įveikė visus tris dienos ruožus – po 120 kilometrų kiekviename – ir nė viename iš jų neprarado lyderystės Europos taurės klasifikacijoje.
„Džiaugiuosi šiuo tarpinio tikslo pasiekimu. Tai – kelionės dalis. Be Aisvydo, be komandos, be partnerių to nebūtume padarę. Kaip sakau: nei per daug džiaugiuosi pergalėmis, nei per daug liūdžiu dėl nesėkmių – jos visos reikalingos“, – po finišo kalbėjo Benediktas Vanagas.
Šios lenktynės – pirmasis rimtas testas naujam ekipažui. Prie B. Vanago prisijungęs šturmanas A. Paliukėnas po kelių metų pertraukos grįžo į tarptautines lenktynes. Nors žiūrovai iš pradžių svarstė, ar naujas tandemas spės susikalibruoti, rezultatai trasoje kalba patys už save.
„Šiandien buvo specifinė diena – kartojome tą patį ruožą tris kartus. Navigacijos klaidų rizika mažėjo, bet vis tiek reikėjo dirbti tiksliai ir greitai. Esu patenkintas, kaip viskas pavyko“, – sakė A. Paliukėnas.
Šeštadienį žiūrovų akys krypo į legendinį Cantina di Rauscedo tramplyną, esantį tarp vynuogynų. Šis šuolis paskutinį kartą naudotas dar 2018-aisiais, o šiemet sugrįžo į trasą – ir jau pirmajame greičio ruože sutraukė šimtus žiūrovų.
„Žiūrovams – įspūdis, bet tie, kurie supranta fiziką, žino, kad ore automobilis greičio neprideda“, – komentavo B. Vanagas, užsiminęs, kad tokie momentai gražūs akiai, bet sportine prasme – efektyvumo neprideda.
FIA Europos bajų taurė šiemet susideda iš 9 etapų, vykstančių šiltuoju metų laikotarpiu. Po sėkmingo pasirodymo Italijoje „Gurtam Toyota Gazoo Racing Baltics“ komanda ruošiasi kitoms svarbioms stotelėms – lenktynėms Vengrijoje ir Lenkijoje. Šie etapai taps ne tik kova dėl įskaitos taškų, bet ir svarbi pasirengimo dalis 2026-ųjų Dakaro raliui.