• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vienas svarbiausių metų startų bekelės kalendoriuje – „Baja España Aragón 2025“ – jau šurmuliuoja Teruelio provincijoje. Tai vienu metu net trijų čempionatų etapas: vienas iš devynių FIA Europos Baja taurės, vienas iš aštuonių FIA Pasaulio Baja taurės bei Ispanijos čempionato lenktynės. Tarp dalyvių – ir lietuvių ekipažas iš „Gurtam Toyota Gazoo Racing Baltics“ komandos, kurį sudaro Benediktas Vanagas bei šturmanas Aisvydas Paliukėnas.

Vienas svarbiausių metų startų bekelės kalendoriuje – „Baja España Aragón 2025“ – jau šurmuliuoja Teruelio provincijoje. Tai vienu metu net trijų čempionatų etapas: vienas iš devynių FIA Europos Baja taurės, vienas iš aštuonių FIA Pasaulio Baja taurės bei Ispanijos čempionato lenktynės. Tarp dalyvių – ir lietuvių ekipažas iš „Gurtam Toyota Gazoo Racing Baltics“ komandos, kurį sudaro Benediktas Vanagas bei šturmanas Aisvydas Paliukėnas.

REKLAMA

„Finišavome testus. Po įtemptos kelionės iš Vilniaus su vos trimis valandomis miego jau esame čia, pasiruošę dirbti. Ispanijos trasa – kieta, ralinio tipo, su daugybe akmenų. Tai reiškia, kad bus labai svarbu išvengti padangų pažeidimų ir tiksliai parinkti jų slėgį. Testai praėjo gerai – įvertinome „Hilux“ patobulinimus po Italijos etapo“, – pasakoja B. Vanagas, daugiausiai kartų Dakaro ralyje startavęs lietuvis.

REKLAMA
REKLAMA

Daugiau naujienų iš automobilių sporto pasaulio galite perskaityti „Automobilių sportas“ rubrikoje.

REKLAMA

Komandai teko skubiai adaptuotis prie sąlygų: Ispanijoje kol kas +23 laipsniai, bet jau nuo rytojaus numatomas karščio pliūpsnis iki +30. Be to, lenktynių trasa driekiasi 1 km aukštyje virš jūros lygio – tai reiškia mažesnį deguonies kiekį, kuris gali paveikti variklio galią. „Tokiose sąlygose kiekvienas procentas traukos yra svarbus – tai keičia ir važiavimo strategiją“, – aiškina Vanagas.

REKLAMA
REKLAMA

A. Paliukėnui tai jau antras Baja etapas šioje komandoje. Pasak jo, Ispanijos specifika – mažesnis navigavimo kiekis, bet didesnė atsakomybė dėl tikslumo:

„Italijoje buvo daugiau bekelės, reikėjo orientuotis. Ispanijoje trasa eina keliais – čia svarbiausia tinkamu laiku tiksliai pranešti vairuotojui apie posūkius, nelygumus, rizikingas vietas. Nuo to tiesiogiai priklauso greitis ir saugumas.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Trasa – tradicijos ir naujovės

Nors „Baja España Aragón“ jau dvyliktus metus iš eilės vyksta Teruelio regione, organizatoriai šiemet atnaujino trasos konfigūraciją. Prologas penktadienį, kaip ir ankstesniais metais, vyks Gea de Albarracín miestelyje. Tačiau pagrindinės lenktynių dienos – šeštadienis ir sekmadienis – pasiūlys dvi naujas greičio ruožų konfigūracijas, pritaikytas tiek greitoms, tiek techniškoms sekcijoms.

REKLAMA

Trasos kūrėjai išnaudojo geriausius Teruelio regiono reljefo bruožus: nuo kietos dangos ir akmenuotų kelių iki techniškai sudėtingų vingių – viskas, kas reikalauja ne tik greičio, bet ir preciziško valdymo.

Šiose lenktynėse startuos stipriausi Baja lenktynių ekipažai iš viso pasaulio. Vanagas ir Paliukėnas ruošiasi ne tik kovai dėl aukštų pozicijų, bet ir vertingų įskaitos taškų, siekiant gerinti savo pozicijas Europos ir pasaulio reitinguose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų