• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS



Pareitą savaitgalį praėjo antrasis Lietuvos ralio čempionato žiemos ralis - "Žemaitija 2012". 49 ralio dalyvius, krūvą žiūrovų ir žurnalistų sukvietė Rietavo miestelis. Automano komanda taip pat viso ralio metu buvo šalia. Ralyje laimėjo Saulius Girdauskas ir Adrian Aftanaziv važiuojantys su Škoda Fabia WRC. Tačiau apie viską iš eilės.
Oras dalyvių nepasigailėjo
Šį savaitgalį Žemaitijoje buvo labai sudėtingos oro sąlygos. Jau penktadienį dalyvius pasitiko pūgą. Greičio ruožų surašymo meto buvo apgadinti keli lenktynininkų naudoti automobiliai. Inessa Tuskanova savo EVO 10 "paguldė į griovį".
Šeštadienis buvo ganėtinai ramus, tačiau lenktynininkų "sniego pragaras" laukė sekmadienį, 4-ių likusių greičio ruožų metu. Stipus vėjas ir gausus sniegas "maišė žemę su dangumi". lenktynininkams buvo sunku važiuoti nuo vieno greičio ruožo iki kito. Ant kelių tiesiog stūksojo didelės sniego krūvos, kurias sunku šturmuoti net su "roketais".
Dar sunkiau buvo komandų mechanikams ir likusiems negausiems žiūrovams ir žurnalistams. Jų automobiliai klimpo sniege. Dėl nuolatos užpustomų kelių, važiuoti nuo vieno iki kito greičio ruožo tapo pavojinga.
Pūga vakarop paplito visoje Lietuvoje, todėl kelionė namo buvo dar sudėtingesnė. Pirmus 150 kilometrų mūsų komanda įveikė per 2,5 valandas. Ir tai, kaip paaiškėjo vėliau, labai geras rezultatas.


Labai greiti greičio ruožai
Pirmas greičio ruožas startavo šeštadienį ryte. Pažliugęs ir gausus sniegas smarkiai apsunkino vairavimo sąlygas. Jau pirmame greičio ruože nukentėjo du pajėgūs lenktynininkai. Dominykas Butvilas viename ir greitų posūkių išslydo iš trasos ir tik žiūrovų pagalba sugebėjo "išsikrapštyti" iš šalikelės. Šis incidentas jam kainavo vieną minutę. Likusį ralio laiką reikėjo maksimaliai "spausti", kad nors kiek sumažinti atsilikimą.
Incidento video:

Dar blogiau baigėsi Deividui Jociui. Jis jau po pirmo greičio ruožo finišo nesuvaldė savo automobilio ir priekiu įkrito į duobę. Čia Jociau ralis baigėsi. Priekinės pakabos pažeidimai jam neleido važiuoti toliau.
Lenktynininkai smarkiai skundėsi organizatorių sudarytų greičio ruožų konfigūracijomis. Šypsodamiesi "pro ūsą"  juos vadino "greitkeliais". Net ilgiausio, 23 kilometrų, greičio ruožo stenograma tilpo į 4-5 puslapius. Kas yra su tuo susidūręs, žino, kad tai labai mažai. Šturmanai praktiškai nuobodžiavo. Tuo tarpu lenktynininkai turėjo spausti "gazą dugną". Dažnai jų greitis siekė daugiau nei 200 km/h. Vidutinis visų lenktynių greitis buvo apie 110 km/h. O tai yra labai daug.
Taip greitai bevažiuodamas Ramūnas Čapkauskas "pametė" papildomas lempas, kurios buvo skirtos vakariniams greičio ruožams. Jos tiesiog atplyšo ir nuskrido į šalikelę.
Nenuostabu, kad tokiose trasose privalumų turėjo greičiausius automobilius turintys lenktynininkai. Sauliaus Girdausko Škoda Fabia WRC buvo būtent tokia. Todėl jam be vargo pavyko nuo persekiotojų "atsiplėšti" net 1,13 minutės. Žinoma, čia pasitarnavo ir Girdausko patirtis. "Senas lapinas" posūkiuose buvo itin atsargus ir nedarė klaidų. Patirtis daro savo.


Keistas renginys Rietave
Šeštadienio vakare Rietavo miesto centrinėje aikštėje vyko lenktynės, kurias greičiausiai reikėtų pavadinti "lėtuminiu" slalomu. Lenktynininkai turėjo po 4 ratus apvažiuoti aplink miesto aikštę. Tačiau buvo uždraustos sportinės padangos su dygliai. Automobiliai čiuožinėjo lyg "karvės ant ledo". Niekas nenorėjo rizikuoti, nes kitą dieną laukė dar 4 greičio ruožai.
Viena pirmųjų važiuojanti Inessa Tuskanova parodė, ligai pirmu skaitytą, laiką. Todėl renginio vedėjas "kas antrame sakinyje" beveik visas lenktynes primindavo, kad ji "Playboy" modelis. Tai buvo pakartota tiek kartų, kad kai ją aplenkė Dominykas Butvilas, ko gero žiūrovai vis tiek suprato, kad laimėjo Tuskanova. Net mes pokalbiuose susimaišydavome. :)
Kalbant apie patį "slalomą". šiek tiek daugiau vertėjo pagalvoti apie saugumą. Lenktynininkai slydo visai šalia saugos juostų, kur stovėjo žiūrovai. Kadangi naudotos "paprastos" padangos, tai bet kurį momentą sportiniai automobiliai galėjo išslysti iš saugios trajektorijos. gerai kad tai neatsitiko, tačiau net šalę stovėję žmonės krūptelėdavo, pamatę šalia savęs slystančią automobilio galinę dalį.
Idėja gera, tačiau manau ateityje ji turėtų būti lenktynių gale ir saugesnėje vietoje. Tačiau kadangi buvo varžomasi dėl Rietavo mero taurės, visi kiti dalykai atleidžiami :)


Vytauto Švedo skandalas
Daugiausiai aistrų kėlė po finišo kilęs 5 minučių baudos Vytautui Švedui skandalas. Švedas viename iš uždarų parkų nusprendė pasikeisti priekinį ratą. Jis nebuvo nuleistas, tačiau lenktynininkui pasirodė įtartinas. Jis raštiškai paprašė teisėjų leidimo pasikeisti ratą. Teisėjų ne kompetencijos dėką leidimą gavo. Tačiau ralio taisyklėse parašyta, kad uždarame parke jokių remonto darbų atlikti negalima. Kiti lenktynininkai pažeistus ratus keitėsi greičio ruožuose, taip prarasdami savo brangų laiką.
Po kurio laiko pagrindiniai ralio teisėjai Švedui skyrė 5 minučių baudą. Taip jis nusirito į rikiuotės galą. Tačiau po pristatytų raštiškų teisėjų leidimų bauda buvo panaikintą. Jau finišavus raliai, apeliaciją dėl baudos panaikinimo padavė keli įskaitoje už Vytauto Švedo išsirikiavę lenktynininkai. Ši kartą buvo nuspręsta, kad Švedas taisykles pažeidė ir 5 minučių bauda buvo atstatytą. Taip Vytautas Švedas bendroje įskaitoje "nusirito" į 15 vietą.
Dėl šių apmaudžių trasos teisėjų klaidų tarp lenktynininkų buvo "iškastas karo kirvis". Jie pasidalino į dvi stovyklas. Tačiau kaip ten bebuvo taisyklės yra tam, kad kova būtų sąžininga. Nors greičio ruožuose Vytautas Švedas, ko gero ne dėl pakeistos padangos, aplenkė savo priešininkus, tačiau šio fakto ignoravimas padėtų pagrindus ateities "strateginiams žaidimams". Kas keltų dar didesnius klausimus, dėl sąžiningo varžymosi. Štai ką šiuo
klausimu savo svetainėje pareiškė Dominykas Butvilas.
O mes savo ruožtu tikimės, kad jau kitame etape lenktynininkai paspaus vienas kitam ranką ir nesutarimai bus pamiršti.


Iš 49 startavusiu ekipažų finišą pasiekė 36. Pirmasis bendros įskaitos nugalėtojų dešimtukas atrodo sekančiai:
1. Saulius Girdauskas Adrian Aftanaziv, Škoda Fabia WRC
2. Ramūnas Čapkauskas Tomas Šipkauskas, Mitsubishi Lancer Evo IX
3. Benediktas Vanagas Irina Kolomeytseva, Subaru Impreza WRX STi
4. Dominykas Butvilas Renatas Vaitkevičius, Mitsubishi Lancer Evo X
5. Mindaugas Daunoravičius Artūras Daunoravičius, Mitsubishi Lancer Evo IX
6. Dainius Matijošaitis Mindaugas Čepulis, Mitsubishi Lancer Evo IX
7. Giedrius Notkus Dalius Strižanas, Subaru Impreza WRX STi Spec-c
8. Alexander Mikhalkov Normunds Kokins, Subaru Impreza WRX STi
9. Rokas Kvaraciejus Marius Samuolis, Mitsubishi Lancer Evo X
10. Žilvinas Juršys Tomas Balžekas, Mitsubishi Lancer Evo IX
Visi ralio rezultatai svetainėje
rally-live.lt
Keli video:


Apdovanojimai:

Ralio foto akimirkos:
Foto:
Dainius Špukas



Pareitą savaitgalį praėjo antrasis Lietuvos ralio čempionato žiemos ralis - "Žemaitija 2012". 49 ralio dalyvius, krūvą žiūrovų ir žurnalistų sukvietė Rietavo miestelis. Automano komanda taip pat viso ralio metu buvo šalia. Ralyje laimėjo Saulius Girdauskas ir Adrian Aftanaziv važiuojantys su Škoda Fabia WRC. Tačiau apie viską iš eilės.
Oras dalyvių nepasigailėjo
Šį savaitgalį Žemaitijoje buvo labai sudėtingos oro sąlygos. Jau penktadienį dalyvius pasitiko pūgą. Greičio ruožų surašymo meto buvo apgadinti keli lenktynininkų naudoti automobiliai. Inessa Tuskanova savo EVO 10 "paguldė į griovį".
Šeštadienis buvo ganėtinai ramus, tačiau lenktynininkų "sniego pragaras" laukė sekmadienį, 4-ių likusių greičio ruožų metu. Stipus vėjas ir gausus sniegas "maišė žemę su dangumi". lenktynininkams buvo sunku važiuoti nuo vieno greičio ruožo iki kito. Ant kelių tiesiog stūksojo didelės sniego krūvos, kurias sunku šturmuoti net su "roketais".
Dar sunkiau buvo komandų mechanikams ir likusiems negausiems žiūrovams ir žurnalistams. Jų automobiliai klimpo sniege. Dėl nuolatos užpustomų kelių, važiuoti nuo vieno iki kito greičio ruožo tapo pavojinga.
Pūga vakarop paplito visoje Lietuvoje, todėl kelionė namo buvo dar sudėtingesnė. Pirmus 150 kilometrų mūsų komanda įveikė per 2,5 valandas. Ir tai, kaip paaiškėjo vėliau, labai geras rezultatas.


Labai greiti greičio ruožai
Pirmas greičio ruožas startavo šeštadienį ryte. Pažliugęs ir gausus sniegas smarkiai apsunkino vairavimo sąlygas. Jau pirmame greičio ruože nukentėjo du pajėgūs lenktynininkai. Dominykas Butvilas viename ir greitų posūkių išslydo iš trasos ir tik žiūrovų pagalba sugebėjo "išsikrapštyti" iš šalikelės. Šis incidentas jam kainavo vieną minutę. Likusį ralio laiką reikėjo maksimaliai "spausti", kad nors kiek sumažinti atsilikimą.
Incidento video:

Dar blogiau baigėsi Deividui Jociui. Jis jau po pirmo greičio ruožo finišo nesuvaldė savo automobilio ir priekiu įkrito į duobę. Čia Jociau ralis baigėsi. Priekinės pakabos pažeidimai jam neleido važiuoti toliau.
Lenktynininkai smarkiai skundėsi organizatorių sudarytų greičio ruožų konfigūracijomis. Šypsodamiesi "pro ūsą"  juos vadino "greitkeliais". Net ilgiausio, 23 kilometrų, greičio ruožo stenograma tilpo į 4-5 puslapius. Kas yra su tuo susidūręs, žino, kad tai labai mažai. Šturmanai praktiškai nuobodžiavo. Tuo tarpu lenktynininkai turėjo spausti "gazą dugną". Dažnai jų greitis siekė daugiau nei 200 km/h. Vidutinis visų lenktynių greitis buvo apie 110 km/h. O tai yra labai daug.
Taip greitai bevažiuodamas Ramūnas Čapkauskas "pametė" papildomas lempas, kurios buvo skirtos vakariniams greičio ruožams. Jos tiesiog atplyšo ir nuskrido į šalikelę.
Nenuostabu, kad tokiose trasose privalumų turėjo greičiausius automobilius turintys lenktynininkai. Sauliaus Girdausko Škoda Fabia WRC buvo būtent tokia. Todėl jam be vargo pavyko nuo persekiotojų "atsiplėšti" net 1,13 minutės. Žinoma, čia pasitarnavo ir Girdausko patirtis. "Senas lapinas" posūkiuose buvo itin atsargus ir nedarė klaidų. Patirtis daro savo.


Keistas renginys Rietave
Šeštadienio vakare Rietavo miesto centrinėje aikštėje vyko lenktynės, kurias greičiausiai reikėtų pavadinti "lėtuminiu" slalomu. Lenktynininkai turėjo po 4 ratus apvažiuoti aplink miesto aikštę. Tačiau buvo uždraustos sportinės padangos su dygliai. Automobiliai čiuožinėjo lyg "karvės ant ledo". Niekas nenorėjo rizikuoti, nes kitą dieną laukė dar 4 greičio ruožai.
Viena pirmųjų važiuojanti Inessa Tuskanova parodė, ligai pirmu skaitytą, laiką. Todėl renginio vedėjas "kas antrame sakinyje" beveik visas lenktynes primindavo, kad ji "Playboy" modelis. Tai buvo pakartota tiek kartų, kad kai ją aplenkė Dominykas Butvilas, ko gero žiūrovai vis tiek suprato, kad laimėjo Tuskanova. Net mes pokalbiuose susimaišydavome. :)
Kalbant apie patį "slalomą". šiek tiek daugiau vertėjo pagalvoti apie saugumą. Lenktynininkai slydo visai šalia saugos juostų, kur stovėjo žiūrovai. Kadangi naudotos "paprastos" padangos, tai bet kurį momentą sportiniai automobiliai galėjo išslysti iš saugios trajektorijos. gerai kad tai neatsitiko, tačiau net šalę stovėję žmonės krūptelėdavo, pamatę šalia savęs slystančią automobilio galinę dalį.
Idėja gera, tačiau manau ateityje ji turėtų būti lenktynių gale ir saugesnėje vietoje. Tačiau kadangi buvo varžomasi dėl Rietavo mero taurės, visi kiti dalykai atleidžiami :)


Vytauto Švedo skandalas
Daugiausiai aistrų kėlė po finišo kilęs 5 minučių baudos Vytautui Švedui skandalas. Švedas viename iš uždarų parkų nusprendė pasikeisti priekinį ratą. Jis nebuvo nuleistas, tačiau lenktynininkui pasirodė įtartinas. Jis raštiškai paprašė teisėjų leidimo pasikeisti ratą. Teisėjų ne kompetencijos dėką leidimą gavo. Tačiau ralio taisyklėse parašyta, kad uždarame parke jokių remonto darbų atlikti negalima. Kiti lenktynininkai pažeistus ratus keitėsi greičio ruožuose, taip prarasdami savo brangų laiką.
Po kurio laiko pagrindiniai ralio teisėjai Švedui skyrė 5 minučių baudą. Taip jis nusirito į rikiuotės galą. Tačiau po pristatytų raštiškų teisėjų leidimų bauda buvo panaikintą. Jau finišavus raliai, apeliaciją dėl baudos panaikinimo padavė keli įskaitoje už Vytauto Švedo išsirikiavę lenktynininkai. Ši kartą buvo nuspręsta, kad Švedas taisykles pažeidė ir 5 minučių bauda buvo atstatytą. Taip Vytautas Švedas bendroje įskaitoje "nusirito" į 15 vietą.
Dėl šių apmaudžių trasos teisėjų klaidų tarp lenktynininkų buvo "iškastas karo kirvis". Jie pasidalino į dvi stovyklas. Tačiau kaip ten bebuvo taisyklės yra tam, kad kova būtų sąžininga. Nors greičio ruožuose Vytautas Švedas, ko gero ne dėl pakeistos padangos, aplenkė savo priešininkus, tačiau šio fakto ignoravimas padėtų pagrindus ateities "strateginiams žaidimams". Kas keltų dar didesnius klausimus, dėl sąžiningo varžymosi. Štai ką šiuo
klausimu savo svetainėje pareiškė Dominykas Butvilas.
O mes savo ruožtu tikimės, kad jau kitame etape lenktynininkai paspaus vienas kitam ranką ir nesutarimai bus pamiršti.


Iš 49 startavusiu ekipažų finišą pasiekė 36. Pirmasis bendros įskaitos nugalėtojų dešimtukas atrodo sekančiai:
1. Saulius Girdauskas Adrian Aftanaziv, Škoda Fabia WRC
2. Ramūnas Čapkauskas Tomas Šipkauskas, Mitsubishi Lancer Evo IX
3. Benediktas Vanagas Irina Kolomeytseva, Subaru Impreza WRX STi
4. Dominykas Butvilas Renatas Vaitkevičius, Mitsubishi Lancer Evo X
5. Mindaugas Daunoravičius Artūras Daunoravičius, Mitsubishi Lancer Evo IX
6. Dainius Matijošaitis Mindaugas Čepulis, Mitsubishi Lancer Evo IX
7. Giedrius Notkus Dalius Strižanas, Subaru Impreza WRX STi Spec-c
8. Alexander Mikhalkov Normunds Kokins, Subaru Impreza WRX STi
9. Rokas Kvaraciejus Marius Samuolis, Mitsubishi Lancer Evo X
10. Žilvinas Juršys Tomas Balžekas, Mitsubishi Lancer Evo IX
Visi ralio rezultatai svetainėje
rally-live.lt
Keli video:


Apdovanojimai:

Ralio foto akimirkos:
Foto:
Dainius Špukas

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų