Paulius Bagdanavičius su šeima ir grupės „el Fuego“ nariais (nuotr. asm. archyvo)

Pauliui Bagdanavičiui ir grupei „el Fuego“ pastarosios savaitės tapo tikra naujų potyrių karusele. Vasario pabaigoje grupės vaikinai susikrovė lagaminus, pasirūpino kone visiems metų laikams tinkamais drabužiais ir leidosi į tolimąją Čikagą. Tačiau kelionė nebuvo tokia sklandi, kaip norėjosi skrydžių ir taip prisibijančiam Pauliui – gamtos stichijos kaip reikiant pamaišė reikalus.

P. Bagdanavičius naujienų portalui tv3.lt papasakojo apie kelias savaites trukusį nuotykį už Atlanto ir sugrįžimą namo, kuris buvo netikėtas ir pačiam atlikėjui, ir gražią progą minėjusiai dukrai Paulinai.

Išgyveno sudėtingą skrydį

Į Jungtines Amerikos Valstijas išvykusiems „el Fuego“ nariams teko išgyventi turbūt visam gyvenimui atmintin įsirėšiantį skrydį. Kaip pasakojo B. Bagdanavičius, vos pasiekus Čikagą lėktuvas virš Mičigano ežero pradėjo sukti raktus ir negalėjo nusileisti. To priežastis – ne tik kilusi didžiulė audra, bet ir pasirodęs tornadas.

„Lėktuvas apsuko keletą ratų ir galiausiai nutarė nusileisti Indianapolyje, kuriame pora valandų tiesiog sėdėjome lėktuve. Per tą laiką buvo pripildyti kuro bakai, po to pakilome. Tačiau skrydis vėl buvo labai ilgas – pilotas stengėsi išvengti audros, lėktuvas skrido zigzagais. Kaustė baimė, kas čia iš tikrųjų vyksta.

Po kiek daugiau nei 14 valandų galiausiai nusileidome, buvome labai pavargę. Negalėjome užmigti, be to, esame gana aukšti vaikinai, tad mūsų ūgis neteikė malonumo keliauti patogiai“, – išvykos pradžią prisiminė B. Bagdanavičius.

Koncertus derino su turistavimu

Galiausiai pasiekę Jungtines Amerikos Valstijas, grupės „el Fuego“ nariai čia praleido kiek daugiau nei dvi savaites. Tolimos kelionės metu atlikėjai lietuvių bendruomenėms surengė koncertus, o laisvu metu lankėsi garsiose vietose.

„Visuose miestuose per trumpą laiką stengėmės kuo daugiau pamatyti. Čikagoje teko apsilankyti viename muzikiniame bare, kurio savininkas buvo didelė žvaigždė, apdovanotas „Emmy“ apdovanojimais. Jis sakė, kad į sceną išeina kartą per pusę metų, taigi, mums labai pasisekė išgirsti puikų pasirodymą“, – įspūdžiais dalijosi jis.

Trumpai pabuvę ir Klivlende, „el Fuego“ nariai patraukė į Los Andželą, kuris iškart nudžiugino gerais orais, saule ir palmėmis. Pasivaikščioję Malibu pakrante, savo akimis pamatę garsųjį Holivudo užrašą, atlikėjai leidosi į dar vieną nuotykį – aplankė Las Vegasą. Tiesa, Paulius iškart pabrėžė, kad azartiniai lošimų jų tikrai nedomina.

„Mes nesame šių dalykų mėgėjai, todėl palikome ten labai mažai pinigų. Tiesiog norėjome aplankyti ir pamatyti, kaip filmuose dažnai rodomas Las Vegasas atrodo gyvai. Kadangi netoli buvo kanjonai, nuvykome ir jų apžiūrėti. Vaizdas buvo įspūdingas, visiems labai patiko!

Teko apsilankyti ir viename šou su įspūdingais efektais, tad šis kraštas tikrai sužavėjo savo architektūra, tam tikrų Europos miestų atspindėjimu. Tačiau antrą kartą į Las Vegasą negrįžčiau, visgi čia reikia žaisti“, – pripažino P. Bagdanavičius.

Išvykos metu Pauliui ir jo scenos kolegoms teko pabūti ir Portlande, kur apsilankius degalinėje vietiniai gyventojai sukėlė veide šypseną: „Ten užsukus mūsų paklausė, iš kur atvykome. Kai atsakėme, kad iš Lietuvos, jie tarė: „o, taigi Arvydas Sabonis, lietuvis, vau!“ Ir palinkėjo mums gero kelio.“

Teko keisti planus

Nors ilgos kelionės pradžia „el Fuego“ nariams prasidėjo su ne itin maloniais nuotykiais, ties tuo jie nesibaigė. Į Baltimorės uostamiestį turėjusiems skristi atlikėjams teko keisti skrydį – jie atsidūrė Vašingtone. Naudodamiesi proga vaikinai aplankė Baltuosius rūmus, o vėliau patraukė į Majamį. Čia juos ir vėl pasivijo nesklandumai.

„Oro linijų bendrovė mūsų kelionę sutrumpino – buvo panaikintas vienas skrydis, turėjome rinktis iš kitų datų, tad teko sugrįžti namo anksčiau, nei planavome. Tad ir šilto Majamio oro bei palmių matėme mažai, bet išsimaudėme jūroje, paragavome įvairių virtuvių patiekalų. Džiaugiamės, kad lietuvių bendruomenės, kuriose koncertavome, pavaišino mus ir lietuvišku maistu, labai rūpinosi, skyrė daug laiko, stengėsi supažindinti su Amerika“, – kalbėjo P. Bagdanavičius.

Paulius neslėpė, kad patyrinėti Ameriką buvo įdomu, tačiau koncertuoti – sunku. Laiko juostų skirtumai itin vargino atlikėjus, be to, buvo nelengva susisiekti su šeima.

„Labai pergyvenome ir dėl savo balsų, nes būdavo taip, kad praktiškai be miego reikėdavo atlaikyti tris koncertus, o tai – didelis iššūkis. Galbūt net pamatėme, kokiais tempais atlikėjai dirba užsienyje, kai vienas koncertas seka po kito ir be jokio poilsio iš vienos valstijos tenka skristi į kitą“, – teigė jis.

Iš JAV –  tiesiai į dukros gimtadienį

Kol Paulius su grupe koncertavo toli nuo Lietuvos, namuose jo laukė žmona su dvejomis dukromis. Šeimos vyresnėlei Paulinai kovo 15-ąją sukako 9-eri. Netikėtai paankstintas tėčio skrydis namo jai tapo tikra gimimo dienos staigmena.

„Dukrai jau buvau sakęs, kad per jos gimtadienį nebūsiu ir paminėsime vėliau. Bet kadangi skrydį teko paankstinti, grįžau dieną prieš Paulinos šventę. Žmona joms to neatskleidė, o vykstant į oro uostą pasakė, kad atvyks mano tėčio brolis, kuris gyvena užsienyje. Tik dukroms tai sukėlė įtarimų – viena vis klausė, kodėl į oro uostą važiuojam su širdelės formos balionu“, – juokėsi „el Fuego“ narys.

Kaip pasakojo Paulius, nors paankstintas skrydis iš pradžių aptemdė nuotaiką, ilgesys šeimai buvo toks didelis, kad galiausiai neliko jokio liūdesio. Tiesa, gimtadienio dovanos dukrai teko palaukti, mat „el Fuego“ narių lagaminai buvo pilnutėliai daiktų.

„Mums teko prisikrauti visų keturių metų laikų drabužių, tad neturėjau vietos didelėms lauktuvėms. Visgi dukrai ir žmonai parvežiau smulkmenėlių, aksesuarų iš JAV, o kitą dieną nupirkome jai tai, ko ir norėjo – momentinį fotoaparatą. Be to,  gimtadienio rytą atėjome su tortu ir degančia žvakute iki lovos, pažadinome ją bei rankose laikydami balionus sudainavome su gimimo diena“, – šyptelėjo vyras.

Muzika domisi ir dukros

Tiek Bagdanavičių vyresnėlė Paulina, tiek mažoji Marija pasižymi muzikine klausa, tačiau, kaip sako pats Paulius, dukrų savo keliu tempti nesistengia.

„Paulina buvo įstojusi į Čiurlionio menų mokyklą, o vėliau – ir Balio Dvariono muzikos mokyklą. Tačiau abiejų dalykų atsisakėme, nes dukra labai jautri, supratome, kad jai tai – per didelė našta. Tad kol kas ji tik dainuoja mokyklos chore ir mokosi groti pianinu namuose.

O Marijai greitai bus 5-eri, ji taip pat turi gerą klausą, bet kol kas rimčiau su muzika neužsiima. Manau, kad kiekvienas turime pasirinkti tai, ko norime, be jokios prievartos. Tad jei matysime, kad muzikos joms reikia daugiau nei pasidžiaugimui, priimsime sprendimus ir leisime į muzikos mokyklas ar kitus būrelius“, – teigė atlikėjas.

Pritrūksta kokybiško laiko su šeima

Pasak „el Fuego“ nario, kelionė į JAV jam tapo ir iki šiol ilgiausiai trukusiu išsiskyrimu su šeima. Vyras neslėpė neabejojantis, kad tuo laikotarpiui žmonai Linai teko daug atsakomybių.

„Manau, kad tas kelias savaites manęs tikrai trūko namuose, juk dukros nėra didelės, tad reikia ir į mokyklą suruošti, ir namų darbus padėti atlikti. Manau, kad jai tai buvo nelengvas periodas, bet visgi tokios tolimos kelionės nėra dažnos“, – tikino jis.

Visgi Paulius neslėpė, kad dėl koncertų dažnai tenka miegoti dienomis ir dirbti savaitgaliais, tad kokybiško laiko su artimaisiais kartais pritrūksta. Anot atlikėjo, koncertai – šeimos laiko vagys.

„Bet tokia šio darbo dalis, jei nori dainuoti, koncertuoti, būti matomas, turi tam tikrus dalykus paaukoti. Tačiau, manau, kad toji auka yra visuose darbuose. Žinoma, kartais gaila, juk laikas bėga labai greitai, vaikai auga nepastebimai. Tad norisi tik dar daugiau laiko skirti tiek jiems, tiek žmonai, tiek draugams, su kuriais tai susiderinti ypač sunku“, – kalbėjo P. Bagdanavičius.