REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Alfa Romeo“ – romantiškai skambančios markės vardas, kurios žygdarbiai ir nuodėmės kalba pačios už save. Šiemet 112-ąsias veiklos metines paminėjęs gamintojas, 2022-aisiais turėjo dar vieną progą švęsti. Po keletą metų trukusios pertraukos, gamintojo modelių gamą papildė naujas modelis – kompaktiškas, stilingas (be abejonės) SUV, kuris turi tik vieną tikslą – tapti storų europinių kupiūrų spaudykla.

„Alfa Romeo“ – romantiškai skambančios markės vardas, kurios žygdarbiai ir nuodėmės kalba pačios už save. Šiemet 112-ąsias veiklos metines paminėjęs gamintojas, 2022-aisiais turėjo dar vieną progą švęsti. Po keletą metų trukusios pertraukos, gamintojo modelių gamą papildė naujas modelis – kompaktiškas, stilingas (be abejonės) SUV, kuris turi tik vieną tikslą – tapti storų europinių kupiūrų spaudykla.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kad ir kaip stipriai norėtumėte baisėtis tokiu gamintojos elgesiu, tačiau „Alfa Romeo“ vadovai būtų visiški kvailiai, jeigu nebūtų pabandę savo sėkmės šiame ypač pelningame automobilių segmente. Visgi, raganų medžioklės fazę turėjo praeiti kone visų markių gerbėjai, tad dabar atėjo metas patikrinti, iš kokio molio drėbtas automobilis, užimsiantis vietą, kurioje kadaise buvo įsitaisę „Alfa Romeo 147“ ir „Alfa Romeo Giulietta“.

REKLAMA

Traukos objektas

Nepaisant naujos išorės dizaino krypties, kuri tikrai bus akivaizdi ateityje pasirodysiančiuose modeliuose, „Tonale“ linijas braižę dizaineriai sugebėjo palikti keletą užuominų į gamintojo praeitį. Pavyzdžiui, „Alfa Romeo“ tikina, jog priekinių žibintų dienos šviesų grafika yra tiesioginė užuomina į vieną gražiausių „Zagato“ dizaino studijos darbų – „SZ“ kupė, o galinio lango forma siekia pabrėžti panašumus su „8C Competizione“. Galiausiai, nereikėtų užmiršti ir pagrindinių akcentų, be kurių neįsivaizduojame nė vienos „Alfa Romeo“ – priekinėje dalyje integruotų „Scudetto“ radiatoriaus grotelių ir ratlankių, kurių dizainas primena senoviško laidinio telefono numerio rinkimo ratuką.

REKLAMA
REKLAMA

Nors „Alfa Romeo Tonale“ yra visiškai naujas modelis, jis buvo suręstas ne ant naujutėlės, o tiesiog patobulintos struktūros, kurią šiandien naudoja „Fiat 500X“ ir „Jeep Compass“. Susilaikykite nuo nusivylimą reiškiančių atodūsių, nes „Tonale“ su Compass“ turi velniškai daug skirtumų. Pavyzdžiui, „Tonale“ naudoja visiškai naują, tik šiam modeliui būdingą elektros instaliaciją, pakabos komponentus, vairo mechanizmą bei vairo kolonėlę su specifiniu perdavimo santykiu. Net LED matricos žibintų technologija yra artimesnė „Maserati Ghibli“, o ne „Jeep Compass“, kuris, beje, žibintų su tokia technologija net nesiūlo. Tad nors „Tonale“ turi bendrų bruožų, tačiau šį kartą „Alfa Romeo“ kūrinys nėra tik naują rūbą dėvintis „Fiat“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nebando kopijuoti BMW

Pirmasis pastangų ženklas – gamintojos sprendimas stačiokišką išorės stiliaus tematiką tikslingai pratęsti automobilio viduje. Jame – jokių užuominų į bandymus kopijuoti „Audi“, BMW ar bet kurį kitą konkurentą. Vietoje to „Tonale“ siekia pasiūlyti šiek tiek patobulintą „Giulia“ ir „Stelvio“ modeliuose pristatytą koncepciją, kurioje susitelkimas į vairavimą yra prioritetas #1. Žinoma, kai kurie gali atrasti progų pasiginčyti, jog automobilio interjeras senamadiškas, neatitinkantis šių dienų tendencijų, tačiau nepamirškite vieno dalyko – tendencijos keičiasi kas penkias minutes, o laikui nepavaldus dizainas visuomet turės didesnę išliekamąją vertę.

REKLAMA

Sentimentais persmelktas „Alfa Romeo“ interjeras turi ne vieną modernų ir netgi pagirtinai veikiantį komponentą. Pavyzdžiui? „Tonale“ yra pirmasis bendrovės automobilis, naudojantis plačiomis konfigūracijos galimybėmis pasižymintį naujos kartos skaitmeninį prietaisų skydelį, kurio ekrano raiška, grafinė sąsaja ir veikimo sparta gali lygiuotis su „Audi“ automobiliuose diegiamu analogu. Centrinės konsolės viršuje įtaisytas 10 colių horizontalus lietimui jautrus ekranas savyje slepia dar vieną naujovę – „uConnect“ multimedijos sistemą, kurią iki šiol buvo galima išvysti kituose „Fiat“, „Jeep“ ir „Maserati“ modeliuose. Nors ši sistema nėra unikali „Alfa Romeo“ automobiliams, tačiau jos pritaikymas markės reikmėms sveikintinas. Vėlgi – veikimo sparta, grafinė sąsaja bei įdiegtų funkcijų spektras niekuo nenusileidžia konkurentams, o tam tikrose srityse netgi juos lenkia: „Amazon Alexa“ išmanusis asistentas, šildomos ir ventiliuojamos sėdynės, nuotoliniu būdu atliekami programinės įrangos atnaujinimai, pažangiausios saugumo ir vairuotojui pagalbos ranką ištiesiančios sistemos – visa tai „Tonale“ turi, o nemažai iš išvardytų dalykų – netgi bazinėje įrangoje.

REKLAMA

Efektyvumas – prioritetas

Į elektrifikacijos traukinį bandanti spėti „Alfa Romeo“ naujausiame savo modelyje pradėjo diegti sudėtingą, analogų neturinčią hibridinę pavarą. Nors „Tonale“ gali būti komplektuojamas su 1,6 litro dyzeliniu varikliu ir (vėliau) su iš tinklo įkraunamo hibrido pavara, tačiau dabar pagrindinį vaidmenį atlieka versija su 1,5 litro benzininiu varikliu, turinčiu daugybę išmanių technologijų – įskaitant kintamo vožtuvų valdymo sistemą, kuri atideda įsiurbimo vožtuvų atidarymą, jog palengvintų Milerio ciklu veikiančio variklio darbą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Techniniu požiūriu, ši hibridinė pavara yra pranašesnė už tas, kurias rastume „Tonale“ konkurentuose, mat ji mieste nemažą dalį laiko leidžia automobiliui važiuoti naudojant elektros energiją. Tokiu būdu, net ir atrandant progų išnaudoti maksimalų pavaros pajėgumą, vidutinės degalų sąnaudos mieste gali sumažėti iki džiuginančiai žemų rodiklių. Mūsų atveju – iki 6,9 litro 100 kilometrų.

Išskirtinai vikrus

Dauguma šios klasės automobilių, turintys hibridines sistemas, turi vieną erzinantį bruožą. Pradėjus diktuoti savo, o ne kompiuterinių sistemų tempą, jie pradeda elgtis kaip užsispyrę ožiai, siekiantys, jog įdomiau atrodantį kelio ruožą įveiktumėte su kuo mažesnėmis sąnaudomis, o ne su kuo didesne šypsena. Jų nenoras keliu važiuoti su šiek tiek daugiau entuziazmo yra viena didžiausių jų silpnybių, tačiau ši „Alfa“ yra savotiška staigmena.

REKLAMA

Iškart įsėdę į automobilį pasukite važiavimo režimo pasirinkimo ratuką į „D“ („Dynamic“), perimkite pavarų valdymą didelėmis, už vairo įrengtomis svirtelėmis ir stebėkite, kaip vairavimo potyriai sėdint už „Tonale“ vairo tampa malonūs. Tik nesupraskite klaidingai – „Tonale“ staiga netampa siautulingai nusiteikusiu išpampusiu sportišku hečbeku, tačiau važiuojant didesniu nei 80 km/val. greičiu, vairo mechanizmas įgauna reikalingo svorio, o jo žaibišką reakciją į pasukimus papildo tikslumas ir, šios klasės standartais, gera kėbulo pasvirimo kontrolė.

REKLAMA

Bilietas į „Alfa Romeo“ klubą

Žemiausias įrangos lygis „Super“ galimas tik su silpniausiais benzininiais ir dyzeliniais varikliais, generuojančiais 130 arklio galių. Be to, „Super“ įrangos lygis negali turėti tam tikros įrangos, pavyzdžiui, šiuose modeliuose gausite tik medžiagines sėdynes, nerasite šildomo vairo ir šildomų priekinių sėdynių, didesnių nei 17 colių ratlankių bei kitų naudingų, gyvenimą praskaidrinančių elementų. Kita vertus, gera žinia yra ta, jog „Super“ ir „TI“ modelių kainų skirtumas nėra labai didelis – 6000 eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Žvelgiant į papildomos įrangos katalogą, jame yra tik du įrangos paketai, kuriuos tikrai vertėtų užsisakyti. Tai – „Winter“ ir „Premium“ įrangos paketai, kurių bendra kaina siekia 3994 eurus. Ties šiomis parinktimis pažymėjus varneles automobilyje atsiras šildomi langų apiplovimo purkštukai, šildomos ir ventiliuojamos priekinės sėdynės, šildomas vairas, 8-iomis kryptimis elektra valdomos sėdynės ir melomanus džiuginanti „Harman Kardon“ garso sistema, kuri, palyginti su „Giulia“ ir „Stelvio“ modeliuose esančiu analogu, skaitmeninius garso įrašus atkuria nepalyginamai kokybiškiau.

Išsamesnę „Alfa Romeo Tonale“ apžvalgą rasite ČIA.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų