REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Valdžia užsimojo keisti Kelių eismo taisykles. Pakeitimai numato atskiras gatves dviratininkams, atskirus šviesoforus viešajam transportui, planuojama panaikinti ir kai kuriuos dabar egzistuojančius kelio ženklus.

Valdžia užsimojo keisti Kelių eismo taisykles. Pakeitimai numato atskiras gatves dviratininkams, atskirus šviesoforus viešajam transportui, planuojama panaikinti ir kai kuriuos dabar egzistuojančius kelio ženklus.

REKLAMA

Naujienų portalas tv3.lt apžvelgia svarbiausius Susisiekimo ministerijos siūlomus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimus.

Atsiras dviračių gatvė, ribos paspirtukų eismą

Planuojama KET papildyti nauja sąvoka „dviračių gatvė“ bei naujais kelio ženklais, kurie žymės tokios gatvės pradžią ir pabaigą.

Dviračių gatvėje dviratininkams bus netaikomas taisyklėse nustatytas reikalavimas važiuoti kuo arčiau eismo juostos dešiniojo krašto.

Dviračių gatvėje bus draudžiama važiuoti didesniu kaip 30 km/h greičiu bei lenkti transporto priemones.

KET siūloma papildyti ir nauju kelio ženklu „Motorinių dviračių eismas draudžiamas“, kuriuo būtų galima riboti motorinių dviračių bei elektrinių paspirtukų eismą tose miestų vietose, kur yra intensyvus pėsčiųjų eismas ar kur eismo sąlygos to reikalauja. 

REKLAMA
REKLAMA

Atskiri šviesoforai maršrutiniam transportui ir pakeitimai važiuojantiems „A“ juosta

Naujieji KET pakeitimai žada ir atskirus šviesoforo signalus maršrutiniam transportui. Tuo bus siekiama suteikti prioritetą ir lanksčiau reguliuoti maršrutinio transporto eismą.

REKLAMA

Pakeitimai numatomi ir reguliuojant, kas galės važiuoti „A“ juostomis. Atsirastų dvi juostos – „A“, kurioje gali važiuoti tik maršrutinis transportas (su galimybe jose naudoti atskirus šviesoforo signalus, skirtus vien tik maršrutiniam transportui). Taip pat atsirastų „A+“ juosta, kurioje būtų leidžiama važiuoti transporto priemonėms, kurioms suteikta tokia teisė.

Pirmiausia siūloma „A+“ pažymėtomis juostomis leisti važiuoti motociklams. Taip pat šia juosta būtų galima važiuoti ir dviračiams, mopedams, taksi automobiliams, automobiliams, kuriuose važiuoja 4 ir daugiau žmonių, elektromobiliams, automobiliams, pažymėtiems skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“, kuriuose neįgalieji važiuoja į švietimo įstaigą ar dienos užimtumo centrą.

REKLAMA
REKLAMA

Numatomi pokyčiai ir autobusų keleiviams. Įvairių apklausų ir patikrinimų rezultatai rodo, kad autobusuose saugos diržus segasi labai maža keleivių dalis.

Naujosios taisyklės numatys, kad ženklas „Užsisek saugos diržą“ turės būti pavaizduotas priešais kiekvieną sėdynę, ant sėdynės arba šalia jos matomoje vietoje.

Taip pat bus rekomenduojama, kad prieš pradedant važiuoti keleiviai apie reikalavimą naudotis saugos diržais būtų informuojami žodžiu arba garso ir vaizdo priemonėmis.

Pokyčiai automobilių vairuotojams – nauja tvarka sukant į kairę, dings dalis kelio ženklų

Planuojama tikslinti KET punktą, kuris nustato eismo tvarką daug ginčų keliančioje situacijoje, kai vienas vairuotojas ne sankryžoje suka į kairę, o kitas jį lenkia.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Siūloma aiškiai įvardinti, kad vairuotojas, sukdamas į kairę ar apsisukdamas ne sankryžoje, privalo duoti kelią ne tik priešinga kryptimi tiesiai arba į dešinę važiuojančioms transporto priemonėms, bei ir jį lenkiančioms transporto priemonėms, kur toks lenkimas yra leidžiamas.

Naujaisiais pakeitimais taip pat siekiama išspręsti daug ginčų ir konfliktų keliuose keliančią situaciją, kuri susidaro transporto priemonėms rikiuojantis kelyje su bendra lėtėjimo ir greitėjimo eismo juosta.

KET pakeitimai numato, kad persirikiuodamas vairuotojas privalo duoti kelią transporto priemonėms, važiuojančioms gretima eismo juosta ta pačia kryptimi. Jeigu ta pačia kryptimi važiuojančios transporto priemonės persirikiuoja kartu, vairuotojas privalo duoti kelią dešinėje esančiai transporto priemonei.

REKLAMA

Išimtis taikoma, jei yra greitėjimo juosta, skirta įvažiuoti į kelią, tuomet vairuotojas privalo važiuoti ja ir įsilieti į transporto srautą, persirikiuoti į kairiau esančią eismo juostą, duodamas kelią juo važiuojančioms arba į lėtėjimo juostą persirikiuojančioms transporto priemonėms.

Siekiant didesnės saugos geležinkelių pervažose siūloma papildyti KET nauju papunkčiu, kuris draustų eismo dalyviams geležinkelio pervažoje delsti ar stoviniuoti, taip pat užtrukti ilgiau nei reikia ją pereiti ar pervažiuoti.

Naujieji KET pakeitimai imsis ir elektromobilių savininkų. Sprendžiant elektromobilių įkrovos stotelių stovėjimo vietų užėmimą, kai jose paliekami elektromobiliai be tikslo juos pakrauti arba baigę krovimą elektromobiliai laiku nepatraukiami, siūloma KET papildyti nauju punktu, įpareigojančiu elektromobilio vairuotoją baigus krovimą nedelsiant patraukti savo transporto priemonę iš elektromobilių įkrovimo vietos.

REKLAMA

Naujienų sulauks ir pavežėjais dirbantys vairuotojai. Planuojama pakeisti sąvoką „aptarnaujantysis transportas“ ir nustatyti, kad juo taip pat laikomi lengvieji automobiliai, kuriais teikiamos keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais pagal užsakymą paslaugos, atvežantys į draudžiamaisiais kelio ženklais pažymėtą zoną keleivius arba atvykstantys jų paimti. Pakeitimu siekiama suvienodinti taksi ir pavežėjų veiklos sąlygas.

Dings ir kai kurie kelio ženklai. Siūloma nuo 2022 m. atsisakyti kelio ženklų „Radijo stotis“ ir „Internetas“. Susisiekimo ministerijos nuomone, šiais kelio ženklais perteikiama informacija nėra aktuali ir būtina eismo dalyviams, o informacija lengvai pasiekiama kitais būdais.

Daugelis naujųjų pakeitimų įsigaliotų nuo 2022 m. sausio 1 d. Nutarimą dėl KET pakeitimų dar turi priimti Vyriausybė. Su visais planuojamais KET pakeitimais galite susipažinti čia.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų