Kiek anksčiau karalius Karolis III pristatė pirmąjį savo portretą nuo karūnavimo, kai šventė pirmuosius metus soste. Tiesa, tą kartą gerbėjų nuomonės dėl unikalaus meno stiliaus išsiskyrė: vienas jų sakė: „kas tai per pragaro gelmės“.
Vienas paviešintas portretas sulaukė kritikos strėlių
Praėjus metams nuo oficialios karaliaus Karolio III karūnavimo dienos, monarchas pristatė įspūdingą savo portretą, skirtą šiai istorinei progai paminėti.
Praėjusių metų antradienį (gegužės 14 d.) oficialiai pristatytas akį traukiantis paveikslas, kurį nutapė garsus šiuolaikinis menininkas Džonatanas Jeo (Jonathan Yeo), gerokai skiriasi nuo tradicinių ankstesnių metų karališkųjų portretų.
Tačiau internete jis sukėlė nemažą šurmulį. Vienas vartotojas, socialiniuose tinkluose pasisakęs apie portretą, rašė: „Taigi, karalius Karolis III šiandien pristatė pirmąjį oficialų savo portretą. Ar tik man taip atrodo, ar jis atrodo kažkoks grėsmingas?“
Įspūdingas meno kūrinys yra beveik visas raudonas, o ši spalva pasirinkta visų pirma siekiant pagerbti ryškiai raudoną Velso gvardijos karių tuniką. Iš pradžių paveikslas buvo užsakytas 2020 m., kad po dvejų metų būtų galima paminėti tuometinio Velso princo 50 metų narystės Draperių kompanijoje sukaktį, rašo mirror.co.uk.
Tačiau 2022 m. mirus karalienei, jis netrukus įgavo visiškai naują reikšmę, nes nuo šiol atstovavo karaliui, kuris įžengė į sostą. Tinkamai pagerbiant karaliaus Karolio III perėjimą į naujojo valstybės vadovo postą, portrete taip pat pavaizduotas ant karaliaus peties nutūpęs monarcho drugelis, kurį, pasirodo, iš tikrųjų pasiūlė pats karalius!
Nuomonių buvo įvairių
Vis dėlto atrodo, kad net ir šios aštrios detalės nepadeda įtikinti visuomenės narių, nes daugelis skeptiškai ir kritiškai vertina dizainą. Vienas vartotojas socialiniuose tinkluose rašė: „Raudonos spalvos portretas: kraujo, pralieto engiamų tautų po britų monarchijos ir jos kolonijinio palikimo botagu, spalva.“
Prieš tai antrasis naudotojas pakomentavo: „Kas per pragaro gelmės yra šis monstras? Ar karalius skelbia, kad yra Antikristas?“
Trečiasis naudotojas netgi manė, kad portretas stulbinamai panašus į „Žvaigždžių karų“ Haną Solo po to, kai jis buvo įkalintas karbonite!
Tęsdamas Holivudo temą, kitas visuomenės atstovas manė, kad jis labiau panašus į Vigo Karpatą, kuris buvo vaizduojamas vaiduoklių medžiotojų filme „Vaiduoklių medžiotojai II“! Pasidaliję kadru iš išpildymo, jie rašė: „Kodėl naujasis karaliaus Karolio III portretas man primena šią ikoną iš Vaiduoklių medžiotojų‘?“.
Tačiau ne visiems tai nepatiko, nes keli gerbėjai taip pat gyrė meno kūrinį ir pritarė žingsniui įvesti į mišinį kažką naujo ir modernaus. Vienas paveikslo gerbėjas rašė: „Tiesiog stulbinantis. Štai naujasis mūsų karaliaus portretas, kuriame užfiksuota švelni ir rūpestinga siela. Tiesiog stulbinantis, tikrai.“
Antrasis gerbėjas tada pridūrė: „Man patinka šis portretas, spalvos sodrios, o jo atvaizdas kiek keistas. O tas drugelis? Laikinumo ir pažeidžiamumo įvaizdis (taip pat tikėtinas palinkėjimas link jo viso gyvenimo įsipareigojimo aplinkosaugai)?“
Primename, kad neseniai karalius ir karalienė atvirai išsakė, ką mano apie savo naujus portretus.
Naujausi portretai
Neseniai Karalius Karolis III ir karalienė Camilla pristatė oficialius karūnavimo portretus Nacionalinėje galerijoje, minint antrąsias karūnavimo metines. Portretai, tapyti dailininkų Peterio Kuhfeldo ir Pauliaus S. Benney, bus eksponuojami šešias savaites, o vėliau taps karališkosios kolekcijos dalimi Bakingamo rūmuose.
Šie darbai pratęs šimtmečius siekiančią karališkųjų portretų tradiciją. Karalius ir karalienė asmeniškai pasirinko menininkus, su kuriais juos sieja ilgametis bendradarbiavimas, rašoma mirror.co.uk.

Išsakė, ką galvoja apie portretus
Karalius Karolis III ir karalienė Camilla oficialiai atskleidė savo karūnavimo portretus Nacionalinėje galerijoje Londone, minint antrąsias karūnavimo metines Vestminsterio abatijoje.
Paveikslai papildys šimtmečius gyvuojančią karūnavimo portretų tradiciją, kurios seniausias žinomas pavyzdys – Jokūbo VI ir I portretas Vindzoro pilyje.
Atidengimo ceremonijoje dalyvavo ir karaliaus globojami dailininkai. Karalius Karolis III gyrė savo portreto „nuostabią kompoziciją“, o Camilla apie savo portretą atviravo: „Man jis tiesiog patinka.“
Karalius ir karalienė patys pasirinko menininkus – P. Kuhfeldą ir P. S. Benney, kurie jau anksčiau buvo tapę karališkuosius asmenis.
P. Kuhfeldas – ilgametis Karolio pažįstamas, nuo tų laikų, kai šis dar buvo Velso princas.
„Jo Didenybę Karalių pažįstu daugiau kaip keturiasdešimt metų. <...> Kai 2022 m. jis tapo karaliumi, man buvo labai malonu ir didelė garbė gauti užsakymą nutapyti oficialų karūnavimo portretą“, – sakė P. Kuhfeldas.
Jis pasakojo, kad portretui nutapyti prireikė daugiau nei pusantrų metų, o Karalius dalyvavo penkiuose tapymo seansuose, neskaitant atskirų susitikimų, skirtų Imperatoriškajai valstybinei karūnai.
„Stengiausi sukurti paveikslą, kuris būtų ir žmogiškas, ir karališkas“, – teigė menininkas.
P. S. Benney taip pat buvo sužavėtas galimybe kurti pirmąjį oficialų Camillos portretą po karūnavimo:
„Tai buvo garbė, privilegija ir didžiulis malonumas. <...> Po beveik metų, praleistų laikinojoje studijoje Klarenso rūmuose, man liko gilūs prisiminimai apie žavingus ir kartais linksmus pokalbius su Jos Didenybe.“
Karalius Karolis III ir karalienė Camilla Nacionalinėje galerijoje Londone (nuotr. SCANPIX)Žaismingos akimirkos ir simbolika
Per susitikimą su dailininkais karalienė Camilla prisiminė, kaip jos dukra Laura Lopes, dirbanti galeriste, matė ankstyvuosius portreto kūrimo etapus.
„Tai tiesiog neįtikėtina. Toks vaizdas labai ramina“, – sakė Laura. Į tai Camilla šmaikščiai atsakė: „Tik nesakyk, kad jis ramina! Man tiesiog labai patinka.“
Karalienė portrete pavaizduota su Bruce'o Oldfieldo kurta karūnavimo suknele ir valstybiniais karališkais atributais. Šalia – karalienės Camillos karūna, anksčiau vadinta karalienės Marijos karūna.
„Buvo labai malonu, kad nereikėjo jos visą laiką nešioti [per fotosesijas], ji buvo labai sunki“, – pridūrė Camilla.
Tuo tarpu Karalius portrete vaizduojamas uniformuotas, su Imperatoriškąja valstybine karūna ir valstybiniu apsiaustu. Jo portretą P. Kuhfeldas kūrė Vindzoro ir Sent Džeimso rūmuose.
„Jo Didenybė skyrė savo laiką su jam įprastu malonumu ir dėmesiu detalėms“, – pasakojo menininkas.
Karališkasis vizitas ir Sinsberio sparno atidarymas
Karališkasis poros vizitas į galeriją sutapo su oficialiu naujai rekonstruoto Sinsberio sparno atidarymu, pažymint galerijos 200-ąsias metines. Karalius Karolis III ir Camilla atvyko skambant valstybinių trimitininkų fanfaroms.
Camilla vilkėjo raudono krepinio audinio Fiona Clare kurtą suknelę ir segėjo mirusios karalienės aviečių spalvos segę.
Vizito metu karališkoji pora susitiko su galerijos rėmėjais bei architekte Annabelle Selldorf, kuri vadovavo pertvarkai. Šis architektūrinis projektas pakeitė anksčiau siūlytą, Karaliaus Karolio III kritikuotą šiuolaikinį priestatą.
Be to, pasakojimų apie kūrybos procesą netrūko ir iš dailininkų pusės. P. Kuhfeldas dalijosi linksmu nutikimu:
„Vieną vakarą mano vyresnioji anūkė pamiršo, kad dirbu, įbėgo į studiją ir sustojusi sušuko: „O! Tai Karalius!“.
Baigdamas P. S. Benney pabrėžė: „Mano pagrindiniai principai, kuriais vadovavausi atlikdamas šią užduotį, buvo pripažinti didingą ir istorinį Karūnavimo ikonografijos su visa monarchijos įranga pobūdį ir kartu atskleisti tokio nepaprasto žmogaus, atliekančio nepaprastą vaidmenį, žmogiškumą ir empatiją.“
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!