• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Spręsdami klausimą, su kuo praleisti didžiąją gyvenimo dalį, vaikai neretai kreipiasi pagalbos į suaugusiuosius. Tik ši pagalba esti kiek užmaskuota.

REKLAMA
REKLAMA

Matematiniu tikslumu


Internetinės vedybų agentūros Vakaruose išgyvena tikrą bumą. Joms talkina labai išsilavinę ir delikatūs suaugusieji, turintys daktarų laipsnius ir ginkluoti psichometrinių tyrimų duomenimis, mokantys likti nematomi ir savo rekomendacijas pateikti kaip atsitiktinumą. Šiuolaikinė paieškų tarnyba turi apskaičiuoti, kokia partnerė/partneris gali būti ideali žmona/vyras, remdamasi specialiai tam parengta teorija.

REKLAMA

Naujosios ideologijos esmė - neduoti vyrui ar moteriai visiškos laisvės ir neleisti jiems savarankiškai kapstytis visų tų, kurie galėtų jiems tikti pagal amžių ir socialinę padėtį, bylose.

Sutapimų metodu

Kiekvienam užsiregistravusiam siūloma atsakyti į dešimtis anketos klausimų, o tuomet, atsižvelgiant į tokio testo rezultatus, siūlomi konkretūs partneriai. Amerikoje beveik 2 proc. santuokų, arba beveik 120 kasdien, sudaroma pagal šią metodologiją.

REKLAMA
REKLAMA

Per kitą tyrimą 5000 susituokusių porų buvo pasiūlyta atsakyti į kelis šimtus klausimų, o paskui jų atsakymai lyginti su tuo, kiek jie laimingi šeimoje, o galiausiai gauti rezultatai palyginti su tuo, ką žada porinių sutapimų metodas. Jis leidžia iš pradžių priskirti žmogų vienai iš dviejų klasių pagal kiekvieną iš 29-ių “asmenybės savybių” - tokių, kaip temperamentas, patirtis kurioje nors srityje ir t.t., o paskui jau rasti “panašaus profilio” žmogų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Specialistai tvirtina neiešką klonų, bet atrinkti modeliai pabrėžia asmenybių ir vertybių panašumą. Gana dažnai skirtumai iš pradžių atrodo patrauklūs, bet po poros metų prasideda konfliktai. Žmonėms daug lengviau gludinti tarpusavio santykius, kai nereikia įveikti skirtumų.

REKLAMA

Panašumo principu

Kol kas aišku viena: žmonėms labai sunkiai sekasi ieškoti tinkamų partnerių internete be pagalbos iš šalies. Internetines pažintis tyrinėję specialistai daro išvadą, kad klientai paprastai susitinka su mažiau kaip 1 proc. žmonių, kurių anketas peržiūrėjo, o patys pasimatymai labai dažnai baigiasi visiška nesėkme. Bėda ta, kad dauguma pažinčių svetainių lankytojų sudaro visiškai nerealius savybių, kurias privalo turėti ieškomas partneris, sąrašus.

REKLAMA

Pasak specialistų, jie mano žiną, ko nori, tačiau susitikimas su šias savybes turinčiu žmogumi juos nuvilia. Naujosios bangos vedybų agentūros gali naudotis gerais ar blogais modeliais, bet jų ekspertai supranta, kad tiems, kurie jais naudojasi, nereikia duoti to, ko jie prašo. Nors tai skamba ir keistai.



Vietoj išvadų

Kol kas realybė neduoda pagrindo rodyti pernelyg didelio optimizmo. Klausimas, ar bendros matematikų, psichologų ir sociologų pastangos yra vaisingos, kol kas tebėra atviras. Didelė dalis gaunamų rezultatų pažymėta grifu “Tarnybiniam naudojimui” ir yra saugoma komercinės paslapties įstatymo. Šiandien nuo pusės iki dviejų trečdalių procentų santuokų JAV baigiasi skyrybomis, ir jų vis daugėja. Tyrimai atskleidė, kad tokios asmenybės savybės, kaip emocinis stabilumas, komunikabilumas ir noras užmegzti artimus santykius, daro didelę teigiamą įtaką santuokos kokybei. Be to, buvo atskleistas santuokos kokybės ir sutuoktinių asmeninių savybių bei vertybių ryšys. Anksčiau santuokos sėkmių ir nesėkmių priežastims skirtuose tyrimuose daugiau dėmesio buvo skiriama partnerių asmeninėms savybėms, o XX a. pabaigoje dėmesio centre atsidūrė poros elgsena ir tarpusavio santykiai. Taigi akcentas nuo bandymo nuspėti, ar santuoka bus sėkminga, buvo perkeltas į problemas tarp sutuoktinių lemiančius veiksnius. Ko gero šis poslinkis aštuntajame dešimtmetyje ir sąlygojo naują šeimos psichologijos reiškinį: santuokinių ryšių terapiją ir gausybę vadovėlių poroms.



Parengta pagal "Respublikos" priedą "Julius/Brigita".

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų