Šiemet vertintojų gretose bus septyni pripažinti kritikai iš tarptautinių Berlyno, Kanų ir Venecijos kino festivalių: Paolo Bertolinis, Pamela Pianezza, Giovanni Ottone, Verena Van Stackelberg, Stasas Tyrkinas, Zara Abdualeva ir Laurence‘as Boyce‘as. Profesionalai pagal savo kriterijus išrinks geriausius filmus. Daugiausia balsų surinkęs filmas gaus Sauliaus Macaičio vardo prizą.
Programos pasididžiavimas – pats ilgiausias festivalio filmas
Programos „Kritikų pasirinkimas“ pasididžiavimas – pats ilgiausias festivalio filmas (4 val. 10 min.) „Norte. Istorijos pabaiga”. Tai F. Dostojevskio romano „Nusikaltimas ir bausmė“ interpretacija. Po pasaulinės premjeros Kanuose autorinio kino meistro Lavo Diazo kūrinys apkeliavo daugiausia tarptautinių kino festivalių, iš jų – Karlovy Varų, Vroclavo, Lokarno, Toronto, San Sebastiano, Busano, Tokijo, Niujorko, Londono, San Paulo. Italų režisieriaus Gianfranco Rosi filmas „Šventasis greitkelis“ įdomus tuo, kad tapo pirmuoju dokumentiniu filmu, apdovanotu „Auksiniu liūtu“ Venecijos kino festivalyje. Filmo epicentre – originalus žvilgsnis į žmones, gyvenančius šalia nuolat skubančio pasaulio. Šiame filme pro akis nepraslys ir lietuviškas akcentas – pas vieną iš herojų atvyksta svečių iš Lietuvos.
Programoje „Kritikų pasirinkimas“ gvildenamos svarbios ir visam pasauliui aktualios temos. Filme „Baltas šešėlis“ pasakojama apie Afrikoje gyvenančius vaikus albinosus ir juos išnaudojančią vietinę medicinos pramonę. Filmas „Palestinos teritorija“ – dinamiška drama apie nesibaigiantį Izraelio ir Palestinos konfliktą. Psichologiniame trileryje „Tomas atvyko į kaimą“ režisierius Xavieras Dolanas analizuoja meilės, geismo, aistros ir skausmo jausmus, įpina hičkokiško detektyvo ir film-noir žanro elementų, provokuoja diskusiją apie homofobiją.
Aktorių sąraše – garsios pavardės
Filme „Kongresas“ vaidina Robin Wright, Harvey Keitelis, serialo „Reklamos vilkai“ („Mad Men“) žvaigždė Jonas Hammas, Kodi Smit-McPhee, Danny Hustonas, Sami Gayle ir kiti.
„Kongresą“ Europos kino akademija apdovanojo kaip geriausią 2013 m. Europos animacinį filmą. Jo istorija paremta Stanislawo Lemo romanu „Futurologinis kongresas“. Filmas – tai Holivudo grožio industrijos satyra, kurioje Robin Wright, vaidinanti pati save, vis dažniau susiduria su seksistiniu Holivudo požiūriu į senstančias moteris. Anksčiau aktorė atsisakydavo vaidinti brangiuose pramoginiuose trileriuose, bet dabar prodiuseriai nebesiūlo jai įdomių vaidmenų. Vienintelė pelninga išeitis – pasirašyti dvidešimties metų sutartį su studija „Miramount“, kuri pasiūlo nuskenuoti jos kūną ir paversti moterį visuomet jauna virtualia aktore. Tokiu būdu moteris užsidirbtų daug pinigų ir nepervargtų vaidindama. Vis dėlto virtualia antrininke bus pasinaudota ir tokiuose filmuose, kuriuose anksčiau vaidinti aktorė atsisakydavo. Sutarčiai pasibaigus žvaigždė susidurs su nenumatytomis pasekmėmis.