Justinas Mejeris – apie kelionę į Tanzaniją, kuriozus ir iššūkius: iš pradžių jautėsi nesaugus (nuotr. Instagram)

Afrika – žemynas, kuriame daugelis lietuvių nėra įkėlę kojos. Jau seniai šiuo regionu besižavintis šokėjas Justinas Mejeris visai neseniai išpildė savo svajonę – apsilankė laukinės gamtos apsuptoje Tanzanijoje.

Laukinė gamta, įdomi ir ryški istorija bei krantus plaunantis vandenynas – tai keli iš dalykų, kuriais galima apibūdinti Tanzaniją. Šalyje apsilankęs Justinas Mejeris tikina, kad tai pati įspūdingiausia kelionė per visą jo gyvenimą.

„Visada mano svajonė buvo aplankyti tuos kontinentus, kuriuose nesu buvęs c Afrika buvo vienas iš jų. Bet nenorėjau vykti į Egiptą ar kitas turistines šalis, į kurias visi važiuoja. Norėjau pamatyti džiungles, laukinius gyvūnus. Afrika buvo mano numeris 1 svajonių sąraše. Zoologijos parkų visur yra labai daug, o laukinė gamta yra visai kitokia, tą labai norėjau pamatyti. Manau, būtent dėl jos ir vykau į Tanzaniją“, – šypsosi jis.

Paklaustas apie kelionę, Justinas užsimena, kad didžiausią įspūdį jam paliko laukinė gamta. Tačiau pamatyti vaizdai kiek skiriasi nuo nuotraukų – pašnekovas tikina pamatęs, kad šalyje žmonės gyvena iš tiesų itin skurdžiai.

„Pamačiau, kad Tanzanijoje nėra viskas taip gražu, kaip kad atrodo. Kalbant apie žmones, jie labai sunkiai verčiasi ir skurdžiai gyvena, higienos sąlygos labai prastos. Gyvenome turistiniame regione, bet išvažiavus už jo ribų pasimato šiukšlynai, išgriuvę namai, žmonės, miegantys gatvėse, valgo savo surinktus vaisus. Jaučiasi labai didelis skurdas. Paplūdimiai jų labai apleisti, susikaupę labai daug dumblių.

Iš nuotraukų viskas atrodo labai faina, bet kai atvažiuoju ten, pamatai tikrą Tanzaniją ir kaip prastai iš tiesų žmonės ten gyvena. Tada pradedi labiau vertinti, ką mes čia Lietuvoje turime – tai du nesulyginami dalykai“, – sako pašnekovas.

Susidūrė su iššūkiais

Tanzanijos kultūra – itin ryški. Vietiniai gyventojai dar iki šiol gyvena gentyse, turi savo papročius, maistą. Vienas iš sunkumų, su kuriais susidūrė vyras, keliaudamas su draugais, ir buvo maistas.

„Mano organizmas apskritai labai sunkiai priima maistą, man kas antrą dieną streikavo skrandis. Gerai, kad buvau pasiėmęs vaistų nuo virškinimo. Jų labai prireikė, nes jų maistas labai skiriasi nuo mūsų, organizmai prie tokio nepripratę. Buvo sunku atsirinkti, ką valgyti. Prisimenu, kad kelionės pabaigoje valgiau tai, kas mums įprasta – pomidorus, agurkus, bet neeksperimentavau su jų vietiniu maistu.“, – neslepia jis.

Vyras tikina, kad nors ir kelionė buvo labai įspūdinga, netrūko ir streso dėl situacijos, ligų.

„Iš pradžių jaučiau nesaugumo jausmą, kadangi ten labai išplitusi maliarija. Visada norėjau būti apsaugotas, tad daug purškiausi purškalu. Jokių vaistų negėriau, nes jie turi bjaurų šalutinį poveikį. Daug purškiausi purškalu ir viskas gerai buvo. Bet paskui mums pasakė gidė, kad būtent tuo periodu, kai mes keliavome, tų uodų nedaug. Vykome ganėtinai dėkingu periodu“, – kalba Justinas.

Justinas dalijasi, kad kelionės metu jie susidūrė ir su vietinių gyventojų apgavystėmis ir tais, kurie nori apgauti turistus.

„Nežinau, kiek pamatėme tikrąją situaciją, bet vietiniai pasirodė labai draugiški. Galbūt dėl to, kad pirktume jų prekes siūlomas, ar iš tiesų jie tokie. Mane labai sužavėjo jų apranga, lazdos, kultūra. Taip niekur kitur nėra, – teigia jis. – Žmonės gyvena gentimis, siūlo savo rankdarbius. Tuo pačiu yra ir apsimetėliai aborigenai, kurie siūlo jau perparduotus „savo“ dirbinius, bet jie tiesiog yra pavogti ar nupirkti. Mums pasakė gidė, kaip atskirti tuos žmones. Pavyzdžiui, tikrieji aborigenai niekada nenešios laikrodžio ir neturės telefono. Pagal tai galim atskirti žmones.“

„Pamenu, buvome vienoje parduotuvėje, mums už prekę sakė vieną kainą, tačiau pasirodo, kad sumokėjome dvigubai daugiau. Klausėme, kaip čia atsitiko, tačiau jie tai nurašė kaip aparato klaidą. Reikia būti labai atidžiam mokant su kortele. Paskui labai stengiausi mokėti grynais jų vietine valiuta.

Taip pat jie labai mėgsta arbatpinigius – kai vis atvykdavome į viešbutį, jie mus palydėdavo ir vis trindavo pirštus, kad duotume jiems pinigų“, – šypteli jis.

Kaip teigia pats Justinas, kelionės neprailgino itin gražūs vaizdai iš lėktuvo:

„Aš skristi labai mėgstu, tad man labai patiko viskas. Apskritai aš nesu buvęs Egipte, tad beskrisdamas pamačiau įvairiausių vaizdų. Skridome 11 valandų – po 6 valandų sustojome užsipilti kuro ir paskui iki Tanzanijos skridome dar 5 valandas. Man buvo labai įdomu.“

Į Tanzaniją turistai iš viso pasaulio plūsta pamatyti ne ko kito, o gamtos – laukinius gyvūnus taip pat aplankė ir pats šokėjas.

„Paplūdimiai, gamta ten tikrai išskirtiniai, bet laukiniai gyvūnai yra kažkas tokio. Buvau safaryje pačiame Tanzanijos centre – neįsivaizduojate, kokie yra laimingi jų gyvūnai. Jie tikrai visai kitokie nei zoologijos sode. Net sukirbėjo tokia mintis, kad niekada neužsuksiu į jokį zoologijos parką, nes tie gyvūnai visai kitokie, nei laisvėje.

Į Afriką grįžčiau turbūt tik dėl laukinių gyvūnų, safario, norėčiau aplankyti kitus regioninius parkus, kuriuose galima rasti kitokių gyvūnų. Mane toje šalyje labai nustebino palmės – jos visai kitokios nei kitose šalyse. Pavyzdžiui, palmės Ispanijoje atrodo dirbtinos, o tik Afrikoje jos atrodo tikros“, – sako vyras.