REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos verslo konfederacija (LVK) įsitikinusi, jog šiemet diskusijų tarp valdžios institucijų bei transporto sektoriaus atstovų svarba privalo būti didesnė. Konfederacijos prezidento Andriaus Romanovskio manymu, transporto sektoriui šiais metais kritiškai svarbi bus diskusija dėl darbo migracijos, dėl kurios ribojimų toliau aktyviai keliami klausimai.

Lietuvos verslo konfederacija (LVK) įsitikinusi, jog šiemet diskusijų tarp valdžios institucijų bei transporto sektoriaus atstovų svarba privalo būti didesnė. Konfederacijos prezidento Andriaus Romanovskio manymu, transporto sektoriui šiais metais kritiškai svarbi bus diskusija dėl darbo migracijos, dėl kurios ribojimų toliau aktyviai keliami klausimai.

REKLAMA

„Praėjusių metų pabaigoje valdžios institucijos ir jų atstovai pranešė apie poreikį griežtinti darbo migraciją dėl pasikeitusios saugumo situacijos. Šių metų pradžioje Socialinės apsaugos ir darbo ministerija vėl siūlo pokyčius, liečiančius darbo migraciją. Yra inicijuojamos su tuo susijusios diskusijos. Mūsų nuomone, jei valstybės institucijos mato poreikį sugriežtinti migracijos procedūras, bendrų pasitarimų turi būti kuo daugiau“, – sako A. Romanovskis.

„Tačiau tuo pačiu, pakeitimai negali važiuoti buldozeriu ir mes, kaip verslas, visada turime lūkestį, kad svarstant tokio pobūdžio pakeitimus, būsime girdimi“, – pamini jis.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak LVK prezidento, praradęs gebėjimą įdarbinti trečiųjų šalių asmenis, Lietuvos transporto sektorius gali nustoti būti konkurencingas.

„ES (Europos Sąjungoje) ir taip fiksuojamas 200 tūkst. viršijantis vairuotojų trūkumas, tad norintys dirbti trečiųjų šalių piliečiai tikrai ras darbo kitoje Šengeno erdvės šalyje ir vis tiek galės atvykti į Lietuvą laisvu nuo darbo laiku. Lietuvos transporto įmonėse įdarbinti trečiųjų šalių darbuotojai iš esmės taip pat nebūna šalyje, darbo metu juda per visą Šengeno zoną. Kiekvienas neatvežtas darbuotojas iš trečiųjų šalių gali būti įdarbintas pvz. Lenkijos ar Vengrijos transporto įmonėse, su kuriomis mūsiškiai konkuruoja“, – komentuoja jis.

REKLAMA

Kaip pastebi LVK prezidentas A. Romanovskis, diskusijų su transporto sektoriumi svarba šiemet bus itin didelė ir dėl Europos mastu kylančių reguliacinių iššūkių.

Jis pabrėžia, kad LVK, bendradarbiaudama su vežėjus atstovaujančia asociacija „Linava“, kuri yra LVK narė, dės daug pastangų, kad transporto sektoriaus specifika būtų įvertinta teikiant ar svarstant įvairias migracijos griežtinimo priemones.

LVK skaičiavimu, transporto sektorius sudaro apie 7–11 proc. Lietuvos BVP, ir pildo valstybės biudžetą ne tik tiesiogiai, bet ir kuriant darbą transporto sektoriaus įmones aptarnaujantiems verslams. Tai reiškia, kad priimant sprendimus, kurie liečia transporto sektorių, tačiau su juo detaliai neišdiskutavus, valstybė rizikuoja prarasti milijonus siekiančias potencialias pajamas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų