REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Karantino metu įvesti apribojimai sustabdė arba privertė sulėtinti daugelio verslų veiklą. Ypač nukentėjo smulkieji verslai. Tad dabar ieškoma būdų, kaip jiems padėti. Vienas iš jų – vietinės produkcijos pirkimo skatinimas prekybos tinkluose. Pastarieji tikina, kad ne tik plečia lietuviškų produktų asortimentą, bet ir mažina jų kainas.

Karantino metu įvesti apribojimai sustabdė arba privertė sulėtinti daugelio verslų veiklą. Ypač nukentėjo smulkieji verslai. Tad dabar ieškoma būdų, kaip jiems padėti. Vienas iš jų – vietinės produkcijos pirkimo skatinimas prekybos tinkluose. Pastarieji tikina, kad ne tik plečia lietuviškų produktų asortimentą, bet ir mažina jų kainas.

REKLAMA

Trys prekybos tinklai paskelbė iniciatyvas, skirtas lietuviškiems produktams ir jų kainų mažinimui.

Štai prekybos tinklas „Maxima“ kartu su didžiaisiais Lietuvos gamintojais pristato lietuviškų prekių kainų mažinimo iniciatyvą „Išvien dėl Lietuvos“.

Prekybos tinklo komercijos vadovės Vilmos Drulienės teigimu, iniciatyvoje dalyvauja 50 didžiųjų Lietuvos gamintojų, atrinkta 500 populiarių lietuviškų produktų, o jų kaina yra sumažinta 15 proc.

REKLAMA
REKLAMA

„Šiuo metu nežinomybė ir rūpestis dėl ateities slegia ir pirkėjus, ir gamintojus. Pastarieji eksportuoja mažiau produkcijos, taip pat kai kurios įmonės sumažino ir gamybos apimtis.

REKLAMA

Supratome, kad mums patiems reikia skatinti Lietuvos ekonomikos atsigavimą, todėl ir sukūrėme iniciatyvą, kuri skatintų lietuviškų produktų vartojimą“, – tvirtina prekybos tinklo komercijos vadovė.

Anot V. Drulienės, klientams planuojama suteikti nuolaidų už 1,5 mln. eurų. Iš jų 1 mln. eurų suteiks iniciatyvoje dalyvaujančios įmonės, o puse milijono prisidės prekybos tinklas.

Bendrovė neatskleidžia konkrečių nukainotų prekių sąrašo ir kiek laiko jos bus parduodamos su nuolaida. Vis dėlto įmonės atstovai pasidalijo informacija apie kai kurias iš šių prekių.

REKLAMA
REKLAMA

„Niekas nenori, kad prekės būtų nupirktos pigiau, ūkininkai taip pat to nenori, tačiau rinka šiuo metu yra kitokia, negu buvo prieš koronavirusą. Tačiau kalbant apie pieną, jo supirkimo kainos mažėjo mažiau, negu buvo suteikta nuolaida“, – tvirtina prie iniciatyvos prisijungusios įmonės „Rokiškio pienas“ direktorius Dalius Trumpa.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kitų iniciatyvoje dalyvaujančių įmonių „Vilniaus paukštynas” ir „Kaišiadorių paukštynas” generalinis direktorius Darius Gudačiauskas tikina, kad produkcijos supirkimo kainų ūkininkams nemažino.

„Tai darome sąmoningai, nes kitu atveju paukštininkystės sektorius žlugtų. Nes jeigu ūkininkai sumažintų ūkių apimtis, jiems atsitiesti reikėtų daug laiko. Todėl tikimės, kad ši kainų iniciatyva skatins vartotojus pirkti lietuvišką paukštieną. Kas antras kilogramas Lietuvoje nuperkamos paukštienos yra lenkiškas. Todėl siekiame kokybės ir geros kainos santykio, kuris būtų naudingas pirkėjui“, – tvirtina įmonių direktorius.

REKLAMA

O V. Drulienė pastebi, kad lojalūs prekybos tinklo klientai visada vertino lietuviškų produktų asortimentą, o prekių kilmė turi įtakos pirkėjų pasirinkimams.

„Sumažintos lietuviškų produktų kainos visiems pirkėjams taps apčiuopiamu palengvinimu ir atkreips dėmesį į tai, kiek daug Lietuvos verslo priklauso nuo kasdienių mūsų visų pasirinkimų“, – teigia V. Drulienė. 

Taip pat prekybos tinklo atstovė nesibaimina, kad kiti prekybos tinklai taip pat imsis panašių iniciatyvų. Anot jos, panašių iniciatyvų Lietuvai šiuo metu labai reikia.

Iniciatyvos imasi ir kiti prekybos tinklai

O panašių iniciatyvų netrūksta ir kituose prekybos tinkluose.

Prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ atstovės ryšiams su visuomene Linos Skersytės teigimu, šiuo laikotarpiu didelis dėmesys skiriamas lietuviškai produkcijai.

REKLAMA

„Šią savaitę parduotuvių asortimentą dar labiau praplėtė smulkiųjų Lietuvos ūkininkų produkcija. Norėdami atkreipti dėmesį į smulkiuosius Lietuvos gamintojus ir paraginti pirkėjus juos palaikyti, pristatėme naują iniciatyvą – „Remiame mažuosius gamintojus, nes jų darbai dideli ir svarbūs“.

Nuo šios savaitės visose parduotuvėse galima įsigyti tiesiai iš Audriaus Banionio ūkio, Žagarės pieninės ir Ilzenbergo dvaro ūkio atkeliavusių gaminių. Iš viso pirkėjai gali rinktis iš daugiau nei 80 Lietuvos tiekėjų tiekiamo asortimento, kurį nuolat plečiamas“, – teigia prekybos tinklo atstovė.

Paklausta apie produktų kainas L. Skersytė tikino, kad jas peržiūrėjus šiuo metu buvo sumažintos sviesto, šviežios mėsos, mėsos gaminių ir kiaušinių kainos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Taip pat neseniai pristatėme koncepciją „Tavo Lidl kaina“, kuria sakome, kad siūlome aukštos kokybės prekės už itin gerą kainą.

Mūsų asortimente esantys privatūs prekių ženklai dažnai yra bent 15 proc. pigesni už žinomus prekinius ženklus, papildomai jiems taip pat yra taikomos ir nuolaidos“, – tvirtina prekybos tinklo atstovė.

Kito prekybos tinklo „Iki” komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė teigia, kad prekybos tinklas palaiko lietuvių gamintojus.

„Koronaviruso krizė parodė, kaip svarbu turėti išvystytą ir stiprią prekių gamybą savo šalyje, todėl praėjusią savaitę paskelbėme naują kampaniją „Mes palaikome Lietuvą. O jūs?“. Šios iniciatyvos esmė, kad jau nuo šios savaitės tam tikri Lietuvoje pagaminti produktai mūsų parduotuvėse kainuos pigiau, o tokių produktų sąrašas bus nuolat pildomas.

REKLAMA

Šiuo metu lietuviški produktai ir gaminiai parduotuvėse sudaro apie du trečdalius maisto prekių asortimento. Lietuviškų prekių dalis siekia apie 70 proc. šviežios mėsos ir mėsos gaminių produkcijos, 85 proc. – pieno gaminių, 90 proc. – duonos ir apie 25 proc. – vaisių ir daržovių“, – komentuoja prekybos tinklo atstovė.

Tiek tiekėjus, tiek kainas peržiūri nuolat

Kiti prekybos tinklai specialių iniciatyvų, skirtų lietuviškai produkcijai skatinti, nekuria, tačiau tikina, kad nuolat peržiūri tiek tiekėjus, tiek kainas.

Pavyzdžiui, prekybos tinklo „Rimi Lietuva“ komercijos skyriaus vadovė Ieva Gindrėnė teigia, kad naujų tiekėjų prekybos tinklas ieško nuolat, ne išimtis – ir šis laikotarpis.

REKLAMA

„Kviečiame potencialius partnerius, tarp kurių – ir Lietuvos gamintojai, teikti pasiūlymus, tariamės dėl bendradarbiavimo. Atsižvelgiant į pirkėjų lūkesčius, stengiamės, kad kiekvienoje prekių kategorijoje jie rastų Lietuvos gamintojų prekių.

Esame atrinkę ir pirkėjams siūlome daugiau nei 250 kasdien vartojamų aukštos kokybės prekių už žemesnę kainą, kurias žymime „Čia pigu“ ženklu. Tarp jų – ir Lietuvos gamintojų prekės. Jų sąrašą nuolat peržiūrime“, – teigia prekybos tinklo atstovė.

Kito prekybos tinklo „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis teigia, kad nuoseklią bendrovės plėtrą ir stabilius finansinius rezultatus lemia lietuviškų prekių gausa.

„O prekių kainas prekybos centro parduotuvėse lemia efektyvi nuolaidų sistema. Prekybos tinkle vyrauja produkcija, kurios kokybės ir kainos santykis yra optimalus“, – tikina prekybos tinklo atstovas spaudai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų