REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

2024 m. sausio mėnesį įsigaliojo teisės aktų pakeitimai, suteikiantiems teisę Aplinkos apsaugos departamento pareigūnams keliuose patiems be policijos stabdyti lengvuosius ir krovininius automobilius, autobusus ir tikrinti automobilių keliamą taršą.

2024 m. sausio mėnesį įsigaliojo teisės aktų pakeitimai, suteikiantiems teisę Aplinkos apsaugos departamento pareigūnams keliuose patiems be policijos stabdyti lengvuosius ir krovininius automobilius, autobusus ir tikrinti automobilių keliamą taršą.

REKLAMA

Departamento pareigūnų parengtoje atmintinėje išsamiai pristatomas automobilių stabdymo ir tikrinimo procesas, pateikiama informacija, kaip reikės elgtis vairuotojui, jei aplinkosaugininkai nustatys taršos viršijimo atvejus, atsakoma į kitus aktualius klausimus.

Ketvirtadienį Aplinkos apsaugos departamento specialistai parodė, kaip bus stabdomi ir tikrinami automobiliai.

Techninės apžiūros dokumento galiojimas

Nustačius, kad transporto priemonės išmetamųjų dujų kiekis viršija ribines vertes arba esant bet kokiam skysčio (pvz., tepalų, kuro) nuotėkiui, dėl kurio gali būti padaryta žala aplinkai arba sukeltas pavojus kitiems kelių eismo dalyviams, bus naikinamas privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros dokumento galiojimas. 

REKLAMA
REKLAMA

Techninės apžiūros dokumentas baigs galioti po 48 val. nuo sprendimo surašymo momento, tačiau jeigu bus nustatytas skysčių nuotėkis – techninės apžiūros dokumentas baigs galioti iš karto ir tokia transporto priemonė nebegalės dalyvauti eisme.

REKLAMA

Mojuos lazdele, skrituliu, naudos švyturėlius

Transporto priemones stabdančius departamento pareigūnus atpažinti kelyje nebus sudėtinga.

Departamento pareigūnai vilkės tarnybinę uniformą su užrašais „Aplinkos apsauga“, siuvinėtomis emblemomis su užrašu „Lietuvos aplinkos apsauga“, o paprašius pateiks aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūno pažymėjimą.

Ekipaže bus ne mažiau kaip 2 pareigūnai, kurie šviesiuoju paros metu stabdys transporto priemonę modami šviečiančia lazdele arba šviesą atspindinčiu skrituliu su raudonu atšvaitu skersai judėjimo krypties, arba per garsiakalbį liepdami sustoti ar įjungę mėlynos spalvos švyturėlius.

REKLAMA
REKLAMA

Transporto priemonės nebus stabdomos tamsiuoju paros metu.

Daiktus tikrins turėdami pagrįstų įtarimų

Departamentas ramina, kad pirmieji automobilių taršos kontrolės reidai bus prevencinio pobūdžio.

Per šias „akcijas“ bus tikrinama stabdomų automobilių tarša, bet vairuotojams nebus taikoma administracinė atsakomybė ir naikinamas transporto priemonių techninės apžiūros dokumento galiojimas.

Departamento pareigūnai sustabdę transporto priemonę dėl taršos kontrolės, netikrins joje esančių vairuotojo daiktų.

Tik turint pagrįstų įtarimų, kad tikrinamame automobilyje esantys daiktai yra susiję su nelegalia medžiokle, žvejyba ir pan., pareigūnai turi teisę daiktus patikrinti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kada tiksliai pradės įgyvendinti galiojantį įstatymą ir tikrinti rimtai, departamentas neatskleidžia. 

Tiesa, kai kuriose socialinių tinklų grupėse galima rasti publikuotų protokolų, iš kurių atrodo, kad kai kur patikrinimai jau yra prasidėję.

Gresia nemažos baudos teršėjams

Už transporto priemonių, kurių į aplinkos orą išmetamų teršalų kiekis viršija ribines vertes, ar su neveikiančia gamintojo numatyta išmetamųjų dujų neutralizavimo sistema eksploatavimą numatyta atsakomybė: asmenims – 100–300 eurų (už pakartotinį nusižengimą – 300–500 eurų), juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims – 300–500 eurų (už pakartotinį nusižengimą – 600–900 eurų).

REKLAMA

Už aplinkos teršimą pavojingosiomis cheminėmis medžiagomis ir mišiniais numatyta atsakomybė: asmenims – 60–120 eurų, juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims – 150–300 eurų. Už pakartotinį nusižengimą – 550–1 200 eurų 

Primename, kad nuo šių metų pradžios departamento pareigūnai įgijo pareigą tikrinti į aplinką išmetamų teršalų – anglies monoksido (transporto priemonių su benzininiais vidaus degimo varikliais), dūmingumo (transporto priemonių su dyzeliniais vidaus degimo varikliais) atitiktį nustatytiems ribiniams dydžiams, pavojingų eksploatacinių skysčių (tepalų, degalų) nuotėkį į aplinką.

REKLAMAAutobilis.lt
net prie ruso kratos nebuvo vykdomos be teismo sprendimo
vieną saulėtą dieną, juos nuveš į tankų mišką automobilio bagažinėje, pasodins ant skruzdėlyno nuoga subine, jie , jei liks išgyvenę, papasakos kitiems, kaip švelniai išsisuko nuo karmos. pirmiausia lai metrologiją susitvarko tų prietaisų, nes gandas eina... antra tokiu neramiu metu gal audrinti masių nereikėjo, bet gi labiausiai visų laikų išprususi vyriausybė nusprendė kariauti su visais visur.
Kas pritarė ir balsavo
Kas pritarė ir balsavo
Na jei tikrai stabdys tikrins netik lengvuosius automobilius, bet ir autobusus, krovinines mašinas, tada daug turėtu nebevažiuoti autobusų, sunkvežimių.
O tada tikrai Lietuvos ekonomika "pakils" ir mokesčių surinks 'daugiau". BUS SUŽLUGDYTA IR NUVARYTA.... . Vienu žodžiu norėjom švarint orą ir surinkti baudų, o gavom špyga taukuotą ir gavos šnipštas.. Gentvilas turėtu prisiimti atsakomybe su Šimonyte ir su visais kitais kurie pritarė ir balsavo jau dabar kol nepabėgo nuo valdžios lovio
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų