• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vyriausybė nepritaria siūlymui istorinės vertės transporto priemone laikyti automobilius, sulaukusius 40 metų.

Vyriausybė nepritaria siūlymui istorinės vertės transporto priemone laikyti automobilius, sulaukusius 40 metų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu istoriniu automobilis gali būti pripažintas, jeigu yra sulaukęs 30 metų.

Seimas kovą po pateikimo pritarė socialdemokrato Antano Nedzinsko ir grupės parlamentarų pateiktiems įstatymų pakeitimams, kuriais, be kita ko, taip pat numatoma atsisakyti nustatymo, kad automobilio modelis turi būti nebegaminamas mažiausiai 15 metų.

REKLAMA

„Regitros“ BNS pateikti duomenys rodo, kad Lietuvoje iš viso užregistruoti 2683 automobiliai su istoriniais numeriais. Iš jų 1531 transporto priemonė pagaminta po 1985-ųjų. Tai reiškia, kad jei toks įstatymas būtų priimtas dar šiemet, minėti automobiliai prarastų savo statusą.

Pasak A. Nedzinsko, skirtingos šalys skirtingai skaičiuoja, nuo kada automobilį galima laikyti istoriniu, pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje tai 40 , Estijoje – 35, Čekijoje – 50 metų.

REKLAMA
REKLAMA

Vyriausybės išvadą parengusi Susisiekimo ministerija iš esmės pritaria parlamentarų siekiui pakeisti istorinės motorinės transporto priemonės apibrėžimą, kad tai atspindėtų istorinę vertę, o istoriniai automobiliai nebūtų kasdienio naudojimo transporto priemonė.

Visgi A. Nedzinsko ir kolegų įstatymo pakeitimams ministerija prieštarauja.

Anot jos, 30 metų riba nustatyta europinėse direktyvose, siūlomas projektas stokoja „objektyvių ir teisinių vertinimų“, kodėl terminas turėtų būti padidintas būtent iki 40 metų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ministerijos teigimu, pataisų autoriai taip pat nepaaiškina, kodėl siūloma atsisakyti reikalavimo, kad modeliai turėtų būti nebegaminami mažiausiai 15 metų.

Parlamentarai taip pat siūlė nustatyti, kad važiuojant istorinėmis motorinėmis transporto priemonėmis kelių naudotojo mokestis nemokamas už naudojimąsi magistraliniais keliais.

REKLAMA

Pasak ministerijos, toks pakeitimas turėtų neigiamų pasekmių kelių tinklo gerinimui.

„Daugelis istorinių motorinių transporto priemonių nėra pritaikytos šiuolaikiniams aplinkosaugos reikalavimams – jos dažniausiai yra taršesnės, triukšmingesnės ir mažiau saugios. Taikant kelių naudotojo mokestį ir istorinių motorinių transporto priemonių valdytojams, pastarieji bus skatinami naudoti šias transporto priemones tik išimtiniais atvejais, pavyzdžiui, parodose, paraduose ar kituose kultūriniuose renginiuose, o ne kasdieniam važinėjimui“, – sako ministerija.

indeliai.lt

REKLAMA
Šiaip nedurns tas Antanas
Šiaip nedurns tas Antanas
O Nedzinskas, turi žemių visko.prisikaupęs, reikia skirti minostru Jį, kad asfaltuotų tuos žvyrkelius link sklypų ;)
krasto apsaugus ministru ,ramus toks , butu pats tinkamiausias
galima pritart visokiem kvailiem pasiulymam
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų