• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jau kitų metų pradžioje Lietuvos keliais turėtų pradėti kursuoti Lietuvoje surinkti troleibusai. Projektui pasiteisinus juos ketinama eksportuoti ir į užsienį, o ateityje kalbama apie galimybę pradėti ir savarankišką elektra važiuojančių autobusų surinkimą.

Ne per seniausiai troleibusų parkui švenčiant 55 metų gimtadienį buvo pristatytas lietuvių surinktas troleibusas „Amber 204T“. Įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ atstovai žada, kad šios serijos troleibusai bus kur kas modernesni nei šiuo metu Vilniaus gatvėmis riedantieji – esą „Amber 204T“ galės aplenkti kliūtis nenaudodami energijos šaltinio, troleibusuose turės būti įdiegtos filmavimo kameros. Naujieji troleibusai vienu metu galės vežti iki 100 keleivių.

Konkurse dalyvaus

Vilniaus meras Artūras Zuokas per troleibuso pristatymą sakė, kad naujus troleibusus surinkti Lietuvoje turėtų kainuoti 30–50 proc. pigiau nei importuoti. Tiesa, buvusios įmonės „Vilniaus troleibusai“ vadovas, dabartinis „Vilniaus viešojo transporto“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Romualdas Striška šiuos skaičius kiek patikslina: „Na, gal 50 proc. kiek per skambiai pasakyta. Manau, realiau kalbėti apie trečdaliu mažesnę kainą.“ Vieno sostinėje surinkto troleibuso kaina siekia maždaug 720 tūkst. litų.

Kaip teigia R. Striška, kol kas neaišku, ar „Amber 204T“ bus eksportuojami į užsienį: „Kadangi esame ne privati, o valstybinė įmonė, pas mus viskas vyksta viešųjų pirkimų būdu. Nežinau, ar juos eksportuosime, tačiau galiu pasakyti, kad tikrai mėginsime dalyvauti konkurse.“

Surinkti galėtų

Kiek anksčiau buvo užsiminta, kad svarstoma ateityje pradėti ir analogišką elektrinių autobusų surinkimą Lietuvoje. Pasak „Vilniaus viešojo transporto“ generalinio direktoriaus pavaduotojo, perspektyvų tokiam projektui matoma, tačiau kol kas plačiau apie tai kalbėti dar anksti – pirma esą reikia baigti troleibusų parko atnaujinimo projektą. Todėl vargu ar galima greitai tikėtis Lietuvoje išvysti ir Lietuvoje surinktus elektrinius autobusus.

Lietuvos elektromobilių asociacijos valdybos pirmininko Lauryno Jokužio nuomone, reikėtų gerai apskaičiuoti, ar tokias transporto priemones surinkti Lietuvoje pasiteisintų – dauguma elektrinių autobusų šiuo metu surenkama Kinijoje, o ten pigi darbo jėga: „Surinkti tokius autobusus galėtų bet kas – tai nėra sudėtinga. Galima būtų autobusus Lietuvoje ne tik surinkti, tačiau ir pagaminti kai kurias dalis, pavyzdžiui, variklius, o kitas dalis eksportuoti. Tačiau ar Lietuvoje surinkti elektriniai autobusai būtų pigesni negu Kinijoje, neaišku.“

Pasak pašnekovo, Kinijoje įkurtas ir atskiras elektrinių autobusų parkas, kuriame yra apie du šimtus elektrinių autobusų. Tačiau Europoje tokie autobusai nėra populiarūs. Europoje, pasak pašnekovo, dažniau sutinkami vandeniliniai autobusai.

Jau kitų metų pradžioje Lietuvos keliais turėtų pradėti kursuoti Lietuvoje surinkti troleibusai. Projektui pasiteisinus juos ketinama eksportuoti ir į užsienį, o ateityje kalbama apie galimybę pradėti ir savarankišką elektra važiuojančių autobusų surinkimą.

Ne per seniausiai troleibusų parkui švenčiant 55 metų gimtadienį buvo pristatytas lietuvių surinktas troleibusas „Amber 204T“. Įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ atstovai žada, kad šios serijos troleibusai bus kur kas modernesni nei šiuo metu Vilniaus gatvėmis riedantieji – esą „Amber 204T“ galės aplenkti kliūtis nenaudodami energijos šaltinio, troleibusuose turės būti įdiegtos filmavimo kameros. Naujieji troleibusai vienu metu galės vežti iki 100 keleivių.

Konkurse dalyvaus

Vilniaus meras Artūras Zuokas per troleibuso pristatymą sakė, kad naujus troleibusus surinkti Lietuvoje turėtų kainuoti 30–50 proc. pigiau nei importuoti. Tiesa, buvusios įmonės „Vilniaus troleibusai“ vadovas, dabartinis „Vilniaus viešojo transporto“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Romualdas Striška šiuos skaičius kiek patikslina: „Na, gal 50 proc. kiek per skambiai pasakyta. Manau, realiau kalbėti apie trečdaliu mažesnę kainą.“ Vieno sostinėje surinkto troleibuso kaina siekia maždaug 720 tūkst. litų.

Kaip teigia R. Striška, kol kas neaišku, ar „Amber 204T“ bus eksportuojami į užsienį: „Kadangi esame ne privati, o valstybinė įmonė, pas mus viskas vyksta viešųjų pirkimų būdu. Nežinau, ar juos eksportuosime, tačiau galiu pasakyti, kad tikrai mėginsime dalyvauti konkurse.“

Surinkti galėtų

Kiek anksčiau buvo užsiminta, kad svarstoma ateityje pradėti ir analogišką elektrinių autobusų surinkimą Lietuvoje. Pasak „Vilniaus viešojo transporto“ generalinio direktoriaus pavaduotojo, perspektyvų tokiam projektui matoma, tačiau kol kas plačiau apie tai kalbėti dar anksti – pirma esą reikia baigti troleibusų parko atnaujinimo projektą. Todėl vargu ar galima greitai tikėtis Lietuvoje išvysti ir Lietuvoje surinktus elektrinius autobusus.

Lietuvos elektromobilių asociacijos valdybos pirmininko Lauryno Jokužio nuomone, reikėtų gerai apskaičiuoti, ar tokias transporto priemones surinkti Lietuvoje pasiteisintų – dauguma elektrinių autobusų šiuo metu surenkama Kinijoje, o ten pigi darbo jėga: „Surinkti tokius autobusus galėtų bet kas – tai nėra sudėtinga. Galima būtų autobusus Lietuvoje ne tik surinkti, tačiau ir pagaminti kai kurias dalis, pavyzdžiui, variklius, o kitas dalis eksportuoti. Tačiau ar Lietuvoje surinkti elektriniai autobusai būtų pigesni negu Kinijoje, neaišku.“

Pasak pašnekovo, Kinijoje įkurtas ir atskiras elektrinių autobusų parkas, kuriame yra apie du šimtus elektrinių autobusų. Tačiau Europoje tokie autobusai nėra populiarūs. Europoje, pasak pašnekovo, dažniau sutinkami vandeniliniai autobusai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Faktai

Paroda „Busworld Europe 2011“

Čekų gamintojai SOR pristatė elektrinį autobusą, kuris maksimaliai pakrautas gali nuvažiuoti iki 160 km, o autobuso variklio galia – 120 KW

REKLAMA

Įkrauti lenkų gamybos „Solaris Urbino electric“ užtrunka 4 valandas, o visiškai įkrautomis baterijomis autobusas gali nuvažiuoti iki šimto kilometrų per valandą maksimaliu 50 km per valandą greičiu

Moderniausi kinų „eBus 12“ visiškai įkrauti gali nuvažiuoti apie 250 kilometrų, ant šių automobilių stogo įmontuotos ir saulės baterijos, iš saulės spindulių gaminančios energiją troleibusui.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų