Nemažai žmonių pastebi, kad muzikos festivaliuose dalyvaujantys maitintojai maistą parduoda ženkliai brangiau, nei įprastose savo lokacijose. Kai kurie pašnekovai nurodė, kad kaina renginyje padidėja apie 20 proc., bet kartais dalyvavimas vis tiek būna nuostolingas.
Kiti pasidalino, kad kainų nekelia, nes jos klientams ir taip yra ganėtinai aukštos, tačiau siekdami užsidirbti jie kruopščiai atsirenka, į kokius renginius vykti verta, o kur – ne.
Daugumos kavinių atstovų, kaip geriausias ir pelningiausias, įvardino privačias šventes, įmonių vakarėlius, kur yra garantuotas užsakymų skaičius, arba pačius didžiausius renginius Lietuvoje.
Orai lemia viską
Greito maisto restoranų tinklo „Meatbusters“ vadovas Maksimas Chudasovas pasakoja, kad kavinė dažnai važiuoja į įvairius renginius: festivalius, privačias šventes, vestuves ar įmonių balius.
Jis paakoja, kad restoranų tinklas bendradarbiauja su didelėmis renginių organizavimo agentūromis, kurios pasikviečia juos kaip maitintojus į savo organizuojamus renginius arba juos pasiūlo.
Pašnekovas įvardija, kad kavinė yra buvusi didelių logistikos įmonių renginiuose, taip pat „Lietuvos geležinkelių“, „Telia“ ar „Perlo“ renginiuose.
„Kalbant apie šventes, tai mes važiuojame atsižvelgdami į mūsų maistą. Nevažiuojame į mažus miestus, dažniausiai į dideles šventes ar didžiausius festivalius, tokius kaip „Granatos live“, „Karklė“, „Burger fest“ ar „Sostinės dienos““, – komentuoja M. Chudasovas.
Jis pažymi, kad kavinės vykimą į tam tikrą renginį daugiausia lemia orai: „Iš pradžių pažiūrime orus ir svarstome, važiuoti ar nevažiuoti. Iš tikrųjų orai lemia viską.“
Tačiau tinklo vadovas atkreipia dėmesį, kad orai nereikšmingi vykstant į didžiuosius festivalius, nes juose vis tiek būna labai didelis žmonių kiekis.
O kai kavinę privačioms šventėms samdo įmonės, viską apsvarstome iš anksto – suderiname meniu, patiekalų kiekį, taigi važiuodama į tokius renginius, anot pašnekovo, kavinė yra užtikrinta, kad gaus tai, kas buvo suderinta.
Renginyje – 20 proc. brangesnis maistas
M. Chudasovas neslepia, kad „Meatbusters“ patiekalų kainos renginiuose yra tikrai didesnės, nei įprastai – apie 20 proc.
„Visi išvežamos šventės yra automatiškai brangesnės, nes kainuoja darbuotojai, kuras, mašinos, įranga, transportavimas, atvažiavimas ir išvažiavimas. Dėl to ir kaina ir didesnė.
Jei yra privatus renginys, atsižvelgiama į klientų norą – pagal meniu klientas išsirenka maistą, mes paskaičiuojame porcijų kiekį pagal žmonių kiekį ir skaičiuojamas vidurkis, kiek vienam žmogui kainuos ta šventė“, – atskleidžia pašnekovas.
M. Chudasovas, paklaustas, kas labiau atsiperka – 3 dienos festivalyje ar 3 dienos įprastoje kavinėje, atsako, kad festivalyje visada smagiau ir tikrai geriau.
Važiuoti visur – tiesus kelias į bankrotą
Dar vieno lietuviško greito maisto restorano atstovas pasidalino, kad su maisto vagonėliu vyksta į privačias ir dideles miesto šventes Vilniuje ar Klaipėdoje: „„Aludarių dienos“, „Sostinės dienos“, „Jūros šventė“. Visa kita – neapsimoka.“
Pašnekovas pasakoja, kad anksčiau renginiuose stengdavosi kainų nekelti – viskas priklausydavo nuo to, koks dalyvavimo mokestis. Vis tik jis pripažino, kad šiais metais kainas renginiuose kėlė apie 20 proc. dėl to, kad viskas itin pabrango.
Jis atviravo, kad anksčiau, važinėjant su įprasta patiekalų kaina, per visus metus būdavo ne vienas renginys, kuris nuvesdavo į minusą.
„Todėl nebevažinėjame į mažiukus renginius, nes ten labai prastai yra. Renkamės tik didelius ir geriausia privačius renginius. Turime atsirinkę, kur važiuoti ir kur nevažiuoti, nes jei važiuosi visur – tai bus tiesus kelias į bankrotą“, – neslepia restorano atstovas.
Dalyvavimas būna ir nuostolingas – liko apgauti
„Awokado noodle bar“ tinklo vadovė Alina pasidalina, kad prieš 3–4 metus vykdavo į visus festivalius, privačius renginius, buvo net trijuose skirtinguose festivaliuose vienu metu ir tai, anot jos, buvo smagiausias iššūkis.
„Šiais metais buvome „Granatos live“, „Devilstone“, „Jūros šventėje“, taip pat ir privačiuose renginiuose“, – nurodo pašnekovė.
Jos teigimu, dalyvavimas priklauso nuo žmonių skaičiaus, kainos, ten grojančių atlikėjų ir visos festivalio programos.
Alina sako, kad kainas visada stengiamasi laikyti panašias kaip ir restoranuose, bet buvę ir taip, kad kai kur pasiseka uždirbti, o kai kur – ne.
„Pavyzdžiui, „Karklės“ festivalis kažkuriais metais pasiėmė pinigus ir paskelbė bankrotą. Ir toliau sėkmingai dirbo ir dirba tie patys organizatoriai, o kažkam nuostoliai.
Ir taip ne viename renginyje buvo: ir nuostolių, ir pelno. Taigi metams bėgant atsirinkome festivalius, publiką, kuri mėgsta ir valgo mūsų maistą – ten stengiamės ir važiuoti“, – pasakoja tinklo vadovė.
Skirtumas – 1 euras už vnt.
Maisto vagonėlio „Rebel ninja“ direktorius Vytautas nurodo, kad sezono metu dažnai vyksta į renginius, bet daug kas priklauso nuo orų: būna, kad į renginius vyksta kelis kartus į savaitę, o kartais vos kartą į mėnesį.
Anot jo, renginius atsirenka pagal tai, kokios yra sąlygos, vieta, publika, kiek bus žmonių.
„Privačiuose renginiuose kainas dažnai numušame, nes ten yra garantuotas parduotų porcijų skaičius, o kai važiuojame į viešą renginį, kainas stengiamės išlaikyti tas pačias, kadangi pirkėjui jos ir taip atrodo ganėtinai aukštos. Produktai žymiai brangesni, o iš pirkėjo negali reikalauti tiek daug“, – dalinasi pašnekovas.
Picerijos „Čilas“ atstovas Tomas pasakoja, kad į renginius važinėja jau 8 metus: „Festivaliai – prioritetas, tačiau lekiame ir kur papuola.“
Jis nurodo, kad viskas priklauso nuo renginio atstumo, dalyvavimo kainos, elektros sąlygų.
„Faktas, kad kur nors nemokamame renginyje rasite mus stovinčius su mažesne pardavinėjimų produktų kaina. Tačiau tas skirtumas yra daugiausia 1 euras už vienetą“, – priduria Tomas.
Jo teigimu, vykti į renginius apsimoka, tačiau kiekvienas turi įsivertinti asmeniškai.
O „Bebro blyninės“ atstovai tikina, kad kainų festivaliams specialiai nekelia: visose prekybos vietose tiek pajūryje, tiek prekybos centruose kainos yra vienodos.