REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Maisto prekių parduotuvėse neretai tenka išgirsti, kaip tėvai drausmina vaikus nedūkti ar neliesti brangių, lengvai dūžtančių prekių. Taip yra, nes pirkėjai bijo, kad už apgadintas prekes teks susimokėti. Vis tik atlyginti žalą privaloma ne visada.

Maisto prekių parduotuvėse neretai tenka išgirsti, kaip tėvai drausmina vaikus nedūkti ar neliesti brangių, lengvai dūžtančių prekių. Taip yra, nes pirkėjai bijo, kad už apgadintas prekes teks susimokėti. Vis tik atlyginti žalą privaloma ne visada.

REKLAMA

Dalis prekybos tinklų ramina, kad įprastai už netyčia sudaužytą butelį ar padažo indelį susimokėti nereikia. Tačiau viskas priklauso nuo situacijos ir pačios parduotuvės.

Anot pašnekovų, prekybos salės yra stebimos vaizdo kameromis, pagal kurias ir nustatoma, ar prekė buvo sugadinta tyčia. Vienas iš pavyzdžių – kai pirkėjas tyčia nuvertė aliejaus lentynas ir mokėjo tiek už prekes, tiek už valymą.

Apsvaigus nuo alkoholio teks susimokėti

Prekybos tinklo „Maxima“ Komunikacijos ir korporatyvinių ryšių departamento vadovė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė nurodė, kad pirkėjams už sugadintą ar apgadintą prekę tenka susimokėti tik tuomet, kai tai yra padaroma tyčia.

REKLAMA
REKLAMA

Prekybos tinklo „Iki“ atstovė Gintare Kitovė taip pat patikino – jei netyčia nuvirs ir suduš prekė, iš rankų išslys pomidorų padažo indelis, prekę netyčia apgadins vaikas ar ar užkliuvęs vėžimėlis, pirkėjai jaudintis neturėtų, nes už tai tikrai nereikės susimokėti.

REKLAMA

Tačiau yra visai kita kalba, jei nuostolius padarys nuo alkoholio ar kitų psichiką veikiančių medžiagų apsvaigęs žmogus – tai, pasak atstovės, bus laikoma piktavališku elgesiu ir susimokėti teks.

Taip pat, jei klientas kažką sudaužo piktavališkai, norėdamas sąmoningai pakenkti ar sugadinti prekes: „Tokiais atvejais mes kreipiamės į policiją ir nuostolius tenka atlyginti.“

„Lidl Lietuva“ atstovės ryšiams su visuomene Linos Skersytės teigimu, parduotuvė yra išplanuota taip, kad joje būtų patogu apsipirkinėti tiek naudojantis pirkinių vežimėliu, tiek krepšeliu.

REKLAMA
REKLAMA

„Erdvės tarp parduotuvės lentynų taip pat yra gana plačios, kad apsiperkant nebūtų kliudomos sudėtos prekės. Jei pirkėjas visgi padaro prekybos tinklui netyčinę žalą, pavyzdžiui, sudaužo tam tikrą produktą ar gėrimą, žalos atlyginti nėra reikalaujama.“

„Rimi“ Ryšių su visuomene ir korporatyvinės atsakomybės vadovė Eglė Krasauskienė paantrino, kad pirkėjui netyčia sugadinus ar sudaužius kokį nors produktą tikrai nėra prašoma apmokėti ar atlyginti žalą, nebent tai yra padaroma tyčia.

Kai kurie atvejai – kaip iš filmų

Anot „Maxima“ atstovės, dažniausiai pasitaikantys atvejai – bandymai vogti: „Ilgapirščiai, norėdami pasisavinti prekes, pavyzdžiui, drabužius, avalynę ar skustuvus, bando nuo jų nuimti elektronines apsaugos priemones ir taip prekę sugadina nepataisomai, tad jos į prekybą sugrąžinti nebeįmanoma.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

I. Trakimaitė-Šeškuvienė įvardijo, kad pasitaiko ir filmo scenarijų primenančių atvejų. Pavyzdžiui, vagis sprukdamas nuo apsaugos darbuotojo kliudė alkoholinių gėrimų lentyną ir sudaužė dalį joje buvusių butelių.

Pašnekovė pabrėžė, kad visais tyčinio prekių sugadinimo atvejais asmuo yra sulaikomas ir perduodamas policijai nurodant, kokią žalą jis padarė.

„Iki“ atstovė taip pat papasakojo, kad prieš keletą metų buvo įvykis, kai klientas tyčia nuvertė aliejaus pilnas lentynas.

„Prekės dužo, išsipylė. Būtent šiuo atveju jam teko kompensuoti tiek sugadintų prekių, tiek valymo kaštus.

Tačiau tokie atvejai nėra dažni, daugiausiai pasitaiko netyčinių atvejų, kai iš rankų išslysta grietinės ar uogienės indelis, pabyra druska ar pan.“ – pasakojo G. Kitovė.

REKLAMA

Nesvarbu, tyčia ar netyčia

O „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis aiškino, kad prekybos tinklas vadovaujasi vartotojų teisės aktais.

Taigi, pasak atstovo, jeigu prekės yra sudėtos blogai ir pirkėjas jas užkliudęs sudaužo, kalta yra parduotuvė.

Tačiau, jeigu viskas yra sudėta tvarkingai ir daiktas yra sugadinamas, atsakomybė yra to, kas jį sugadino.

„Nepriklauso, tyčia čia ar netyčia“, – nurodė D. Ryliškis.

Vis tik jis paminėjo, kad prekybos centrai ir tinklai visada stengiasi, kad būtų kuo mažiau konfliktų: „Stengiamasi žmogiškai žiūrėti į bet kokią situaciją.“

Viską stebi kameros

Ar prekė buvo apgadinta tyčia, pasak „Maxima“ atstovės, nusprendžiama pasitelkiant vaizdo stebėjimo kameras, kuriose pirkėjų veiksmai yra akivaizdžiai matomi.

REKLAMA

Tą patį sakė tiek „Norfa“, tiek „Iki“ pekybos tinklų atstovai.

G. Kitovė nurodė, kad visos „Iki“ tinklo parduotuvės yra stebimos vaizdo kameromis, parduotuvėse budi apsaugos darbuotojai, todėl prireikus įvykio aplinkybes galima pasitikslinti. 

„Piktavališkų veiksmų, sugadinimo ar vagystės atveju visuomet kreipiamės į policiją“, – nurodė ji.

„Maxima“ atstovė tik pridūrė, kad stebėjimas kameromis yra susijęs ir su pirkėjų saugumu.

„Pavyzdžiui, matant su pirkinių vėžimėliu besivažinėjantį vaiką, tėvus tenka įspėti dėl nesaugaus elgesio ir taip apsaugoti nuo nelaimingo atsitikimo.

Visgi tėvai dažniausiai yra labai sąmoningi ir atsakingi už savo vaikų elgesį – jiems dūkstant ar paėmus iš prekybos salės be tėvų žinios labai norimą prekę, ir, tarkime, ją atplėšus, patys tėvai apie tai informuoja ir už tą prekę, kaip apgadintą, nori susimokėti“, – komentavo I. Trakimaitė-Šeškuvienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nuo apgadintų žaislų iki ne šaldytuve paliktos grietinės

„Maxima“ atstovė patikino, kad didžioji dalis sugadintų prekių yra dėl netyčinių pirkėjų veiksmų, pavyzdžiui, išsiblaškymo, kai iš rankų tiesiog iškrenta dūžtanti prekė arba yra užkliudomos lentynos.

„Tokiais atvejais pirkėjai žalos dėl sudužusių ar sugadintų prekių atlyginti neturi. Štai neseniai turėjome įvykį Panevėžyje, kai, pirkėjui sunegalavus, jis griūdamas ranka užkliudė butelius, kurie krisdami sudužo. Žinoma, dėl to jis susimokėti neturėjo“, – pasakojo I. Trakimaitė-Šeškuvienė.

Ji įvardijo, kad apgadinamos prekės yra labai įvairios: nuo lengvai dūžtančių stiklinių butelių, drabužių, vaikų žaislų iki maisto prekių, kurių pirkėjas nusprendė nebepirkti ir nepadėjo į vietą, pavyzdžiui, grietinė, pienas ar visi kiti temperatūrai jautrūs maisto produktai. 

REKLAMA

„Keldami sau griežtus kokybės reikalavimus, tokios prekės į prekybos salę grąžinti nebegalime, tad pirkėjų prašome būti atidesniems ir grąžinti prekę į jos vietą“, – pažymėjo pašnekovė.

I. Trakimaitė-Šeškuvienė pridūrė, kad tiek tyčinių, tiek netyčinių pirkėjų veiksmų skaičius per dieną kiekvienoje parduotuvėje gali būti skirtingas – tai priklauso nuo jos dydžio ir pirkėjų srauto.

„Iki“ atstovė nurodė, kad dažniausiai netyčia dūžta stiklas. Anot jos, apskritai netyčinių prekių apgadinimų parduotuvėje pasitaiko kiekvieną dieną: „Tad nutikus nelaimei, kažkam suskilus ar išbirus, užtenka pakviesti parduotuvės darbuotoją, kad galėtume sutvarkyti tą vietą.“

REKLAMA

O „Lidl“ atstovė teigė, kad atvejai, kuomet parduotuvėje pirkėjai apgadina kokias nors prekes, yra itin reti.

„Atlyginti žalą būtų galima reikalauti tik tuo atveju, jei ji būtų padaryta tyčia, tačiau tokių atvejų kol kas nepasitaikė.“

„Rimi“ atstovė irgi nurodė, kad tyčinių prekių sugadinimų nepasitaiko arba pasitaiko labai retai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų