Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
21
Įvertino būsimus automechanikus: vienas mitas, kuriuo vis dar tikima, nustebino visko mačiusius ekspertus

Devintąjį kartą iš eilės Lietuvoje praūžė šalies nacionalinio meistriškumo konkursas „Geriausias jaunasis automechanikas“. Šie metai, sako vieną iš konkurso finalui skirtų užduočių parengusios bendrovės „Ferdinand Bilstein“ atstovai, atnešė netikėtų atradimų.

21

Devintąjį kartą iš eilės Lietuvoje praūžė šalies nacionalinio meistriškumo konkursas „Geriausias jaunasis automechanikas“. Šie metai, sako vieną iš konkurso finalui skirtų užduočių parengusios bendrovės „Ferdinand Bilstein“ atstovai, atnešė netikėtų atradimų.

REKLAMA
REKLAMA

Nacionalinio meistriškumo finalui, kuriame susirungė iš 10 mokinių iš visos Lietuvos, įveikusių pirminę atranką ir apie 400 konkurentų, UAB „Ferdinand Bilstein“ atstovai paruošė užduotį, susijusią su aušinimo sistemos priežiūra. Tokia užduotis, pasakojo Giedrius Matulevičius, įmonės verslo vystymo vadovas Baltijos šalims, konkurse atsirado ne atsitiktinai.

„Praėjusiais metais panašią užduoti mokiniams reikėjo įveikti tarptautiniame konkurso finale. Tad šiemet nusprendėme ją perkelti į Lietuvą, kad būsimi automechanikai galėtų pasitikrinti žinias ir pasižiūrėti, kokios užduotys gali laukti Vengrijoje, kur vyks „Young Car Mechanic 2022“ – tarptautinis konkurso finalas“, – sakė jis.

Penkerius metus iš eilės prie šalies automechanikų įgūdžių gilinimo ir ugdymo prisidedanti „Ferdinand Bilstein“ kompanija ne tik įvertino visų finalistų žinias, bet ir įsteigė prizą geriausiai jų užduotį įveikusio mokinio mokyklai – padovanojo stalo futbolo žaidimą, tapusį tradicine dovana. Trys tokie pat žaidimai jau džiugina Klaipėdos bei Rokiškio krašto profesinių mokyklų mokinius.

REKLAMA
REKLAMA

Matyt, neverta stebėtis, kad daugiausiai taškų spręsdamas įmonės parengtą galvosūkį surinko Marijampolės profesinio rengimo centro auklėtinis Jonas Akelaitis, šių metų nacionalinio meistriškumo konkurse išplėšęs ir pirmąją vietą. 

Dažniausios klaidos – dvi

G. Matulevičius, dvi dienas nacionalinio meistriškumo konkurse stebėjęs ir vertinęs visus dešimt mokinių, pasakojo, kad ne kartą liko kaip reikalas nustebintas to, kad nors mokiniai praktinių gebėjimų nestokoja, teorinio pagrindo jų žinioms – trūksta.

„Tikrai nustebino, galima sakyti, vis dar gajūs senoviniai įsitikinimai. Pavyzdžiui, iš nežinia kokių laikų besivelkantis mitas, kad kai kuriuos dalykus galima naudoti daug kartų. Buvo toks klausimas, ar galima naudoti aušinimo skystį pakartotinai. Ir kai užduodavau šį klausimą pas mane atėjusiems studentams, jie atsakydavo, kad galima“, – juokėsi pašnekovas, pridūręs, kad po tokio atsakymo iš karto prašydavo nurodyti techninę literatūrą, kurioje taip teigiama.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip paaiškino žinovas, aušinimo skystis gali būti naudojamas ribotą laiką – ilgainiui visiškai susinaudoja įvairūs inhibitoriai, produktas nebegali tinkamai užtikrinti apsaugos nuo užšalimo ir korozijos, taip pat gali pablogėti tepimo savybės ir terminis laidumas, atsirasti nuosėdų ar pasireikšti putojimas. Aušinimo skysčio ilgaamžiškumas priklauso nuo jo kokybės ir bendros aušinimo sistemos švaros. Itin intensyvus nusidėvėjimas pasireiškia atsiradus nepageidaujamam nuotėkiui, taip pat į aušinimo sistemą patekus išmetamosioms dujoms (pvz. dėl pažeistos cilindrų bloko galvutės tarpinės). Dėl šios priežasties rekomenduojama reguliariai atlikti aušinimo skysčio patikrą ir esant būtinybei jį pakeisti.

Dar viena besikartojusi mokinių klaida, sakė G. Matulevičius, ta, jog dažnas neatkreipė dėmesio į prietaisų skydelyje šviečiančią aušinimo sistemos gedimą indikuojančią lemputę.

REKLAMA
REKLAMA

„Įsižiebęs toks indikatorius pirmiausia perspėja apie aušinimo sistemos problemą. Bet beveik visi kažkodėl iš karto bėgo problemos ieškoti po variklio gaubtu. Jei nematai įsižiebusio indikatoriaus, kam reikia bėgti žvalgytis po kapotu?“ – stebėjosi „Ferdinand Bilstein“ atstovas.

Pasak jo, čia nesuklysti pavyko tik J. Akelaičiui, šiemet tapusiam geriausiu Lietuvos jaunuoju automechaniku. Vertintojas pastebėjo ir tai, kad geriausiai pasirodęs marijampolietis pralenkė ne tik kolegas lietuvius, bet ir brolius latvius.

„Prieš kelias savaites teko dalyvauti konkurso finale Latvijoje, tad ir ten, ir čia, Lietuvoje, moksleiviai surinkdavo vidutinį balų skaičių. O J. Akelaitis išsiskyrė tuo, kad pelnė bene maksimalų taškų kiekį“, – sakė G. Matulevičius.

Specialistas akcentavo, kad atlikdami praktines užduotis visi konkurso dalyviai pasirodė tikrai gerai, tačiau teorinių žinių jiems dar reikėtų semtis. Tą patį, jo žodžiais, pabrėžė ir ne vienas jo kolega, tarptautinės bendrovės atstovas, parengęs užduotis konkursui.

REKLAMA
REKLAMA

„Tikrai norėjosi kai kuriais atvejais studentams paaiškinti, kodėl jie padarė vieną ar kitą klaidą, o paklausus, ar to, ką pažymėjo atsakymuose, buvo mokomi mokykloje, kokioje literatūroje vieną ar kitą dalyką perskaitė, išgirsdavai, kad atsakymus lėmė ne tai, kas išgirsta mokyklos suole, o pasitaikiusios praktinės situacijos gyvenime. Taip ir išeinama į kraštą iš didelio rašto“, – juokavo pašnekovas.

Moko ir mokosi kartu

„Ferdinand Bilstein“ prie „Geriausio jaunojo automechaniko“ konkurso Lietuvoje prisijungia penktus metus iš eilės, mat, tikino G. Matulevičius, gerai supranta verslo ir ugdymo įstaigų bendradarbiavimo poreikį.

„Jaučiame socialinę atsakomybę ir norime ugdyti išsilavinusius automechanikus. Norime, kad jie žinotų, kas mes esame, ko galime juos išmokyti ir ką galime jiems suteikti. Skatiname juos augti ir tobulėti bei patys tą darome kartu, nes mokomės iš jų daromų darbų ir klaidų, analizuojame, kas gerai, kas blogai“, – aiškino pašnekovas.

„Geriausio jaunojo automechaniko 2022“ konkurse pergalę išplėšęs J. Akelaitis birželio antroje pusėje susikaus gindamas Lietuvos garbę tarptautiniame konkurse „Young Car Mechanic“ Vengrijoje, kur varžysis dešimties skirtingų šalių būsimieji automechanikai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų