Pasaulio politikos ir verslo lyderių nuomonės tyrimas „Trust Barometer“ parodė, kad visuomenės pasitikėjimas verslo kompanijomis šių metų antrojoje pusėje, palyginti su šių metų pradžia, ėmė augti. Tyrimą atliko pasaulinė ryšių su visuomene kompanija „Edelman“.
„Trust Barometer“ („Pasitikėjimo barometras“) – visuomenės lyderių nuomonės tyrimas, atliktas 6 didžiausią įtaką ekonomikai darančiose pasaulio valstybėse: JAV, Didžiojoje Britanijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Indijoje ir Kinijoje. Tyrimo metu buvo apklausti verslo ir visuomenės atstovai, turintys didelės įtakos savo šalies visuomenės nuomonei.
Reikalavimai išaugo
2009 metų viduryje atliktas „Trust Barometer“ tyrimas parodė, kad 26 proc. respondentų verslo kompanijomis pasitiki labiau nei šių metų pradžioje. Pasitikėjimas valdžia taip pat pradeda augti. Lyginant su šių metų pradžia, jis pakilo 24 procentais.
„Pasitikėjimas verslo sektoriumi grįžta, tačiau kol kas esame pusiaukelėje, – teigia tarptautinį „Edelman“ tinklą Lietuvoje atstovaujančios agentūros „PR Service/Edelman Affiliate” direktorius Linas Kontrimas. – Reikalavimai verslo sektoriui išaugo, išstumdami populiarųjį Miltono Fridmano posakį, jog verslo socialinės atsakomybės tikslas yra didinti savo pelnus.“
Pasak L. Kontrimo, pasitikėjimo verslo sektoriumi ir pasitikėjimo valdžia augimas juda sinchroniškai. Ankstesniais metais buvo pastebima judėjimo priešingomis kryptimis tendencija. „Šiandien tikimasi, kad valdžia ir verslas bendradarbiaus priimant ekonominius ir socialinius iššūkius. 55 proc. apklaustųjų teigia, kad verslo sektoriaus atstovai nesiėmė pakankamai priemonių, jog kartu su valdžios institucijomis įveiktų pasaulinę ekonominę krizę. 38 proc. respondentų mano, kad valdžios institucijos per mažai bendradarbiavo su verslu“, – teigė „PR Service/Edelman Affiliate” direktorius.
Pasitikėjimą grąžintų atsakomybės prisiėmimas
Pasaulio nuomonės lyderiai išaugusį pasitikėjimą verslo sektoriumi aiškina konkrečiais veiksmais, kurių kompanijos ėmėsi per pirmąjį šių metų pusmetį. Aukščiausiai buvo įvertintas subsidijų grąžinimas (81%), vadovų atlyginimų mažinimas (80%) bei neveiksnių administracijos padalinių panaikinimas (78%).
Paklausti, ką kompanijos turėtų daryti, kad atgautų pasitikėjimą, respondentai į sąrašo pirmąsias vietas įrašė gerą elgesį su darbuotojais (94%), verslo skaidrumą (93%), dažną ir atvirą komunikavimą (91%) bei produktų ir paslaugų kokybės išlaikymą (93%).