• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kodėl verta kurti santykius?

Kodėl verta kurti santykius?

REKLAMA

Žymus amerikiečių verslininkas Johnas Davisonas Rockefelleris tvirtino: „Mokėjimas bendrauti su žmonėmis ir kurti santykius yra prekė, kurią galima pirkti. Ir aš pasiruošęs sumokėti už tokį gebėjimą daugiau nei už bet ką kitką pasaulyje.“

REKLAMA
REKLAMA

Bendraudami su jums svarbiais žmonėmis, pirmiausia, gaunate labai daug informacijos ir ją valdote, nes jumis pasitikima. Kai santykis yra stiprus, išorinis spaudimas paprastai neturi didelės įtakos, pavyzdžiui, konkurentams bus sunku nuvilioti jūsų klientą. Esant tvirtiems santykiams, jums atleis klaidas, o priešingu atveju net ir vienintelis netikslumas gali būti lemiamas.

REKLAMA

Svarbu − prioritetai

Kuriant santykius labai svarbu suprasti, jog daugybės ryšių negalima suvaldyti kokybiškai. Todėl verta pagalvoti, su kuo tikrai reikia bendrauti, kam jie reikalingi. Santykių kūrimo rezultatas yra abipusiškai naudingi mainai, todėl nevertėtų gaišti laiko kuriant santykius, iš kurių mums nieko nereikia.

REKLAMA
REKLAMA

Puoselėjant naudingus santykius taip pat reikia atkreipti dėmesį, jog tarpusavyje bendrauja ne organizacijos, o darbuotojai, turintys asmeninių pažiūrų, principų ir interesų. Todėl būtinai reikia sąžiningo noro padėti kitiems, laiko sukurti abipusį pasitikėjimą.

Jei neatsimena jūsų...

Santykių kūrimas – tai procesas, susidedantis iš tam tikrų etapų, ir kiekviename jų reikia imtis konkrečių veiksmų, leidžiančių pereiti į kitą, kokybiškesnį santykių lygmenį (Acuff, J., Wood, W., 2004)*.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Žmonės nežino mano vardo“

Pasaulyje yra milijonai žmonių, kurie nežino jūsų vardo, bet rimta problema iškyla tuomet, jei jo nežino jums svarbūs asmenys. Dar blogiau, jei konkuruojančios kompanijos darbuotojo vardas atsimenamas geriau. Todėl reikia kryptingai nustatyti jums svarbius asmenis bei investuoti laiko ir pastangų, kad būtumėte atpažįstamas.

REKLAMA

Asmens svarba gali būti nustatoma pagal individualius, kiekvienai organizacijai svarbius kriterijus, pavyzdžiui, finansinį potencialą, sprendimo priėmimo galimybę ir pan.  

„Žmonės kreipiasi į mane vardu“

Jeigu svarbus asmuo pradėjo jus vadinti vardu, tai reiškia, jog jūsų vardas, kaip ir jūsų organizacijos pavadinimas, įgauna svarbą to asmens supratimui. Geriausias būdas paskatinti šį procesą yra kreiptis vardu į jums reikšmingą asmenį. Jeigu jūs kartosite jo vardą, jis stengsis atsakyti tuo pačiu.

REKLAMA

„Žmonėms aš patinku“

Tai etapas, kai asmuo apsidžiaugia jus pamatęs ar pradėjęs bendrauti. Kitų organizacijų darbuotojai tradiciškai nėra jums artimi, tačiau pasiekę šį santykių kūrimo etapą ir tikslingai pasistengę, galėtumėte sulaukti tokio paties kito žmogaus atsako. Tiesa, jei norite patikti kitiems, pirmiausia turite patikti pats sau.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Žmonės man draugiški“

Tai žmonės, kurie bendrauja su jumis ilgiau, nei yra būtina, aptaria asmenines, laisvalaikio, bendrų pomėgių temas. Šiame santykių palaikymo etape bendravimas paprastai tampa reguliarus ir sąmoningas.

Jame rekomenduojama pagalvoti apie sritis, kurios jums patinka jums ir kurios yra artimos jūsų pašnekovui. Taip galėsite suteikti jam papildomą naudą, svarbių žinių ar patarimų, – žmonėms patinka bendrauti su ekspertais, sužinoti ką nors nauja.

REKLAMA

„Žmonės mane gerbia“

Jei asmuo, su kuriuo kuriate santykius, turi gerą nuomonę apie jus, jis būtinai rekomenduos jus ir kitiems. Yra įvairių būdų, kuriuos praktikuodami galite pelnyti kitų žmonių pagarbą. Pavyzdžiui, būdami savo srities ekspertai ir išmanydami dalykus, apie kuriuos kalbate, būdami atkaklūs, bet ne agresyvūs, būdami objektyvūs, bet ne kategoriški.

REKLAMA

 „Žmonės vertina santykius su manimi“

Šiuo atveju asmuo, su kuriuo kuriate santykius, mano, jog esate jam vertingiausias žmogus pagal tam tikras asmenines savybes, kurios jam esamuoju metu yra reikalingos. Idealu, jei šis jausmas yra abipusis. Šis etapas – tai durys į kitų santykių tinklus, kuriais keliaujant galite susipažinti su bet kuriuo pasaulio žmogumi, dar efektyviau ir veiksmingiau spręsti iškylančias problemas.

*Acuff, J., Wood, W., (2004). The Relationship Edge in Business: Connecting with Customers and Colleagues when it counts. John Wiley & Sons, Inc., Haboken, New Jersey.

Mindaugas Žebrauskas, „TMD partners“ konsultantas

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų