E-komercijos konsultantas Vytautas Vorobjovas šią tendenciją aiškina dideliu paslaugos poreikiu ir įsigijimo paprastumu: „Automobilių draudimo internete parduodama daugiausiai, nes jis – reikalingiausias, o jį įsigyti – paprasčiausia. Vartotojui tereikia suvesti gana nedaug duomenų, kad gautų pasiūlymą. Taip pat po truputį „įsivažiuoja“ kelionių draudimas internete. Tuo tarpu nekilnojamojo turto draudimas – šiek tiek sudėtingesnis, ten atsiranda daugiau kintamųjų, taigi vartotojui internete su juo kiek sudėtingiau.“
V. Vorobjovo teigimu, Lietuvoje draudimo paslaugų pardavimų internetu apimtys kol kas atsilieka nuo bendrųjų tendencijų: „Didesnių Europos šalių rinkose draudimo paslaugų pardavimas jau beveik visiškai persikėlęs į internetą. Tai paaiškinama paprastai – itin arši konkurencija verčia draudimo bendroves judėti. Nenorėdamos pralaimėti konkurencinėje kovoje, jos privalo būti internete. Nors Lietuvoje šie procesai vyksta lėčiau, prognozės – neišvengiamai teigiamos.“
Teigiamas draudimo paslaugų įsigijimo internete prognozes Lietuvoje patvirtina ir draudimo bendrovės Seesam duomenys. Lyginant su praėjusiais metais, šiemet per devynis mėnesius Lietuvoje internetu bendrovė sudarė dešimtadaliu daugiau draudimo sutarčių ir pasirašė 22 proc. daugiau draudimo įmokų.
„Prognozuojame, kad kitais metais internetu sudaromos sutartys sudarys 10 proc., o 2016-aisiais – 15 proc. visų mūsų bendrovės sutarčių. Didelį dėmesį ketiname skirti kelionės, būsto ir draudimo nuo nelaimingų atsitikimų paslaugoms internete, kurios šiuo metu kiekviena sudaro po mažiau nei 5 proc. internetu pasirašytų draudimo įmokų. Nors automobilių draudimo internetu apimtys šiuo metu yra didžiausios, ir toliau ketiname jas auginti,“ – pasakoja Seesam rinkodaros specialistas Eugenijus Mažiulis.
E. Mažiulio teigimu, draudimo įsigijimo būdas dažnai priklauso nuo žmogaus gyvenimo būdo: „Mūsų elektroninės parduotuvės klientas yra šiuolaikiškas ir užimtas žmogus, todėl jis ieško sprendimų, kurie taupo ne tik jo pinigus, bet ir laiką. Jis vis aktyviau internetu ne tik įsigyja draudimo paslaugas, bet ir pats registruoja draudiminius įvykius. Pavyzdžiui, šiemet stebime dukart daugiau prisijungimų prie Seesam savitarnos portalo, o jame užregistruota 50 proc. daugiau įvykių lyginant su ankstesniais metais. Klientai vertina tai, kad naudodamiesi šiuo įrankiu jie gali sutaupyti 1-2 darbo dienas ir taip pagreitinti žalos administravimo procesą, be to, jiems nebūtina vykti į Klientų aptarnavimo skyrių. Taigi draudimo paslaugų teikimas internetu tampa itin platus – nuo įsigijimo iki žalos administravimo.“