• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Susidūrus su ekstremaliomis situacijomis, kiek didesnė dalis gyventojų mano, jog tokių krizių akivaizdoje verslo įmonės įsitrauktų ir padėtų valstybei dorotis su iššūkiais, rodo advokatų kontoros „TGS Baltic“ užsakymu atlikta bendrovės „Spinter tyrimai“ apklausa.

Susidūrus su ekstremaliomis situacijomis, kiek didesnė dalis gyventojų mano, jog tokių krizių akivaizdoje verslo įmonės įsitrauktų ir padėtų valstybei dorotis su iššūkiais, rodo advokatų kontoros „TGS Baltic“ užsakymu atlikta bendrovės „Spinter tyrimai“ apklausa.

REKLAMA

Balandžio 18–28 dienomis atlikto tyrimo metu gyventojų teirautasi, ar, jų nuomone, kilus ekstremaliai situacijai šalies verslas įsitrauktų padėti Lietuvai. Savo poziciją respondentai vertino skalėje nuo 1 iki 10 – nuo pozicijos, jog verslas tikrai nepadėtų, iki nuomonės, jog tikrai padėtų. Rezultatai rodo, jog kiek dažniau apklausos dalyviai manė, kad įmonės neliktų abejingos krizinėse situacijose – vertinimo vidurkis siekia 6,04 balo.

L. Savickas: krizinėse situacijose verslo bendruomenė tampa vis labiau pilietiška

Apžvelgdamas „Spinter tyrimai“ apklausos rezultatus antradienį Seime vykusios „Apskritojo stalo diskusijos: pilietiškumas versle“ metu, ekonomikos ir inovacijų ministras Lukas Savickas pažymėjo – tokios krizinės situacijos kaip COVID-19 pandemija ar saugumo iššūkiai yra puikus pavyzdys, kaip Lietuvoje veikiančios įmonės mobilizuojasi ir veikia išvien su valstybe. Ministro manymu, gali būti, jog visuomenė net ir nepamato visų atvejų, kuomet verslas elgiasi pilietiškai.

REKLAMA
REKLAMA

„Gal visuomenė to nemato, nes tai įvyksta tuo metu, kai labiausiai reikia“, – diskusijoje kalbėjo L. Savickas.

REKLAMA

Vis tik, pažymėjo Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ narys, reikia siekti, jog verslas demonstruotų pilietiškumą ne tik ekstremalių situacijų metu, bet ir kasdienėje veikloje – prisidedant prie socialinių, aplinkosaugos bei kitų visuomenei aktualių problemų sprendimo.

„Akivaizdu, kad krizinėse situacijose mūsų verslo bendruomenė yra vis labiau pilietiška ir susitelkianti. (...) Norėtųsi ieškoti atsakymų, kaip tose kasdienėse, ne krizinėse situacijose, rasti verslą kaip parterį“, – pridūrė L. Savickas.

REKLAMA
REKLAMA

Verslo pilietiškumas svarbus 6 iš 10 gyventojų, tačiau pilietiškų įmonių pavyzdžių daug kas negali įvardyti

„Spinter tyrimai“ apklausos metu taip pat teirautasi, ar respondentams, renkantis prekes bei paslaugas, svarbus verslo pilietiškumas.

6 iš 10 respondentų nurodė, jog pilietinė įmonių laikysena jiems yra svarbi – 13 proc. teigė, kad jiems tai labai svarbu, dar 49 proc. – greičiau svarbu. Tuo metu ketvirtadalis – 26 proc. – atsakydami nurodė, jog verslo pilietiškumas jiems veikiausiai nėra svarbus, o 12 proc. patikino, kad jiems tai visiškai nesvarbu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vis tik, nors pilietiškumas versle svarbus, dauguma respondentų – 53 proc. – negalėjo įvardyti nei vienos, jų nuomone, pilietiškos įmonės pavyzdžio. Be to, 11 proc. nurodė, jog pilietiškų verslų Lietuvoje iš viso nėra.

Tuo metu klausiami, kokie verslo įmonių veiksmai ar sprendimai rodo jų pilietiškumą, dažniausiai apklausos dalyviai įvardijo viešą verslo poziciją svarbiais visuomeniniais klausimais (35 proc.), vykdomas socialines kampanijas (35 proc.), paramą valstybei krizių metu (35 proc.), paramą nevyriausybinėms organizacijoms (34 proc.), lietuviško kapitalo auginimą (32 proc.), darbuotojų skatinimą savanoriauti (21 proc.), taip pat verslo veiksmus už įmonės ribų (20 proc.).

REKLAMA

Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“ apklausa atlikta šių metų balandžio 18-28 dienomis. Tyrime dalyvavo gyventojai nuo 18 iki 75 metų. Tyrimo metu taikytas kombinuotas telefoninės ir internetinės apklausos metodas. Tyrimo metu buvo apklausti 1019 respondentų iš visos Lietuvos.

Tyrimo rezultatų paklaida 3,1 proc.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų