• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prireikus ekspertų iš šalies pagalbos Lietuvos įmonės nebemato prasmės žvalgytis vien tik į užsienį ir apie 90 procentų užsakymų patiki vietos specialistams. Prie to daugiausiai prisideda rinkos lyderės, suteikdamos lietuvių ekspertams galimybių dirbti su įdomiais projektais ir taip augindamos jų kompetencijas. Bandymų ir atradimų kelias Pasak bendrovės „Stumbras“ marketingo vadovo Algirdo Čiburio, rinkai pristatant naujus produktus ne taip ir retai tenka iš šalies pasitelkti įvairių sričių profesionalus: pakuočių dizaino, reklamos, etikečių spausdinimo, butelių kamštelių gamybos, gamybinių įrenginių priežiūros, gėrimų specialistus ir t.t. Vis dažniau šiems darbams samdomi vietiniai ekspertai – pastaruoju metu devyniais atvejais iš dešimties į pagalbą pasitelkiami lietuviai. Prieš keletą ar kelioliką metų užsienio ekspertų Lietuvos įmonėms prireikdavo dažniau, bet šiandien kompetencijų netrūksta ir vietos specialistams. Prie tokių pokyčių prisideda ir pačios Lietuvos bendrovės – vis daugiau užsakymų patikėdamos lietuviams, jos padeda mūsų šalies ekspertams kaupti patirtį ir mokytis bandymų bei atradimų keliu. „Absoliučia dauguma atvejų renkamės lietuvių specialistus. Taip, gal jie kartais turi mažiau patirties nei užsieniečiai. Tačiau pasitikėdami vietos ekspertais mes savotiškai prisidedame prie jų ugdymo, o tai duoda impulsą visai mūsų rinkai“, - teigė A. Čiburys. Kuria Lietuvai, bet įvertinami ir svetur Kaip vieną sričių, kuriose lietuvių specialistai sėkmingai konkuruoja su užsienio kolegomis, A. Čiburys nurodo produktų pakuočių dizainą. Tiek su vietos, tiek su užsienio kūrėjais dirbusiai bendrovei įvairiuose konkursuose daugiausiai laurų pelnė būtent lietuvių kurtų pakuočių dizainas. Itin sėkmingai teko bendradarbiauti su Edvardu Kavarsku, „LT Identity“ komanda, Asta Kaušpėdaite ir dizaino studija „Creata“. Šiuo metu taip pat vykdomi keli nauji projektai, prie kurių dirba Lietuvos dizaineriai. „Konkurencija tarp gėrimų gamintojų vis stiprėja, produktų pasirinkimas milžiniškas, rinkoje nuolat atsiranda naujų. Tai reiškia, kad reikia išsiskirti, todėl pakuočių dizainas įgyja labai didelę reikšmę. Konkurencija ne tik su lietuviškais, bet ir su užsienio prekės ženklais neleidžia stovėti vietoje ir skatina ieškoti inovatyvių sprendimų“, - aiškino 0,5 mln. litų į pakuočių dizainą šiemet ketinančios investuoti bendrovės atstovas. Pasak jo, lietuvių dizainerių darbo kokybę geriausiai įrodo tai, kad jų darbai sulaukia pasisekimo užsienyje, nors būna kurti mūsų šalies rinkai. Pavyzdžiui, degtinės „Lithuanian vodka“ Auksinė Black Edition pakuotės dizainas ne tik buvo įvertintas įtakingų dizaino leidinių, bet ir padėjo šiai degtinei įsitvirtinti Amerikos, Azerbaidžano, Turkijos rinkose. „Vos atsirado dizaino paslaugų poreikis, iškart atsirado ir pasiūla. Patys kūrėjai ieško naujų veiklos sričių ir pakuočių dizainą mato kaip puikią erdvę saviraiškai“, - sakė A. Čiburys. Užsieniečiams – specifiniai darbai Vis dėlto pasitaiko atvejų, kai mūsų verslui pagalbos tenka žvalgytis už Lietuvos ribų. Gamintojai priversti taip elgtis, kol nedidelėje Lietuvos rinkoje rasti tam tikrų specifinių sričių specialistų vis dar sudėtinga. „Yra tam tikros sritys, pavyzdžiui, pilstymo įrenginių įrengimas ir priežiūra ar tam tikrų labai specifinių techninių savybių etikečių spausdinimas, kuriose lietuviai tiesiog nesispecializuoja“, - aiškino A. Čiburys. Kita priežastis, kodėl kartais samdomi užsieniečiai, yra ta, kad dėl vietinių specialistų konkuruoja labai daug įmonių, todėl jie paprastai būna labai apkrauti darbu ir ne visuomet gali imtis naujų projektų. „Reikia pabrėžti, kad mūsų produktai pirmiausia konkuruoja su visame pasaulyje gerai žinomais prekių ženklais, todėl negalime atsilikti nė vienu aspektu. Kartais tenka pasitelkti užsieniečius, tačiau džiaugiamės, kad vis dažniau randame talentingų specialistų Lietuvoje“, - sakė „Stumbro“ atstovas.

Prireikus ekspertų iš šalies pagalbos Lietuvos įmonės nebemato prasmės žvalgytis vien tik į užsienį ir apie 90 procentų užsakymų patiki vietos specialistams. Prie to daugiausiai prisideda rinkos lyderės, suteikdamos lietuvių ekspertams galimybių dirbti su įdomiais projektais ir taip augindamos jų kompetencijas. Bandymų ir atradimų kelias Pasak bendrovės „Stumbras“ marketingo vadovo Algirdo Čiburio, rinkai pristatant naujus produktus ne taip ir retai tenka iš šalies pasitelkti įvairių sričių profesionalus: pakuočių dizaino, reklamos, etikečių spausdinimo, butelių kamštelių gamybos, gamybinių įrenginių priežiūros, gėrimų specialistus ir t.t. Vis dažniau šiems darbams samdomi vietiniai ekspertai – pastaruoju metu devyniais atvejais iš dešimties į pagalbą pasitelkiami lietuviai. Prieš keletą ar kelioliką metų užsienio ekspertų Lietuvos įmonėms prireikdavo dažniau, bet šiandien kompetencijų netrūksta ir vietos specialistams. Prie tokių pokyčių prisideda ir pačios Lietuvos bendrovės – vis daugiau užsakymų patikėdamos lietuviams, jos padeda mūsų šalies ekspertams kaupti patirtį ir mokytis bandymų bei atradimų keliu. „Absoliučia dauguma atvejų renkamės lietuvių specialistus. Taip, gal jie kartais turi mažiau patirties nei užsieniečiai. Tačiau pasitikėdami vietos ekspertais mes savotiškai prisidedame prie jų ugdymo, o tai duoda impulsą visai mūsų rinkai“, - teigė A. Čiburys. Kuria Lietuvai, bet įvertinami ir svetur Kaip vieną sričių, kuriose lietuvių specialistai sėkmingai konkuruoja su užsienio kolegomis, A. Čiburys nurodo produktų pakuočių dizainą. Tiek su vietos, tiek su užsienio kūrėjais dirbusiai bendrovei įvairiuose konkursuose daugiausiai laurų pelnė būtent lietuvių kurtų pakuočių dizainas. Itin sėkmingai teko bendradarbiauti su Edvardu Kavarsku, „LT Identity“ komanda, Asta Kaušpėdaite ir dizaino studija „Creata“. Šiuo metu taip pat vykdomi keli nauji projektai, prie kurių dirba Lietuvos dizaineriai. „Konkurencija tarp gėrimų gamintojų vis stiprėja, produktų pasirinkimas milžiniškas, rinkoje nuolat atsiranda naujų. Tai reiškia, kad reikia išsiskirti, todėl pakuočių dizainas įgyja labai didelę reikšmę. Konkurencija ne tik su lietuviškais, bet ir su užsienio prekės ženklais neleidžia stovėti vietoje ir skatina ieškoti inovatyvių sprendimų“, - aiškino 0,5 mln. litų į pakuočių dizainą šiemet ketinančios investuoti bendrovės atstovas. Pasak jo, lietuvių dizainerių darbo kokybę geriausiai įrodo tai, kad jų darbai sulaukia pasisekimo užsienyje, nors būna kurti mūsų šalies rinkai. Pavyzdžiui, degtinės „Lithuanian vodka“ Auksinė Black Edition pakuotės dizainas ne tik buvo įvertintas įtakingų dizaino leidinių, bet ir padėjo šiai degtinei įsitvirtinti Amerikos, Azerbaidžano, Turkijos rinkose. „Vos atsirado dizaino paslaugų poreikis, iškart atsirado ir pasiūla. Patys kūrėjai ieško naujų veiklos sričių ir pakuočių dizainą mato kaip puikią erdvę saviraiškai“, - sakė A. Čiburys. Užsieniečiams – specifiniai darbai Vis dėlto pasitaiko atvejų, kai mūsų verslui pagalbos tenka žvalgytis už Lietuvos ribų. Gamintojai priversti taip elgtis, kol nedidelėje Lietuvos rinkoje rasti tam tikrų specifinių sričių specialistų vis dar sudėtinga. „Yra tam tikros sritys, pavyzdžiui, pilstymo įrenginių įrengimas ir priežiūra ar tam tikrų labai specifinių techninių savybių etikečių spausdinimas, kuriose lietuviai tiesiog nesispecializuoja“, - aiškino A. Čiburys. Kita priežastis, kodėl kartais samdomi užsieniečiai, yra ta, kad dėl vietinių specialistų konkuruoja labai daug įmonių, todėl jie paprastai būna labai apkrauti darbu ir ne visuomet gali imtis naujų projektų. „Reikia pabrėžti, kad mūsų produktai pirmiausia konkuruoja su visame pasaulyje gerai žinomais prekių ženklais, todėl negalime atsilikti nė vienu aspektu. Kartais tenka pasitelkti užsieniečius, tačiau džiaugiamės, kad vis dažniau randame talentingų specialistų Lietuvoje“, - sakė „Stumbro“ atstovas.

REKLAMA

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų