REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos Vyriausiajam administraciniam teismui baigus nagrinėti Konkurencijos tarybos ir Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos (KOMAA) bylą, 25 reklamos agentūroms užkertamas kelias dalyvauti viešuosiuose pirkimuose.

REKLAMA
REKLAMA

Teismui nutarus, kad KOMAA nariai, nustatydami konkursavimo tvarką, pažeidė Konkurencijos įstatymą, trims metams iš viešųjų pirkimų rinkos eliminuojamos dauguma šalies reklamos agentūrų.

REKLAMA

Konkurencijos taryba (KT) turėtų ginti viešąjį interesą ir skatinti skaidrią konkurenciją rinkoje. Paradoksalu, tačiau šiuo sprendimu konkurencija kaip tik tapo apribota ar netgi visiškai panaikinta. Mums kyla įtarimų, kad sprendimai nubausti komunikacijos agentūras galėjo būti politizuoti, atsižvelgiant į tai, kad valstybiniams viešinimo konkursams skiriamos dešimtys milijonų litų. Tokiu sprendimu valstybė juose sukūrė oligopolinę  rinką. Natūrali su tuo susijusi grandininė reakcija – atvertos durys dar didesnei korupcijai viešuosiuose pirkimuose, sumažinus konkurenciją valstybė už paslaugas mokės brangiau, taigi, bus paliesta kiekvieno iš mūsų kaip mokesčių mokėtojo kišenė“, - sako KOMAA valdybos pirmininkas Gintaras Šeputis.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak jo, reikalavimas dalyvaujant viešuosiuose pirkimuose nebūti padariusiam rimto profesinio pažeidimo yra įtvirtintas Viešųjų pirkimų tarnybos rekomendacijose ir praktikoje beveik visada yra taikomas.

2003 m. KOMAA, siekdama apsaugoti turimas žinias, kūrybines idėjas ir gauti kompensaciją už konkurso metu sukurtą produktą, nustatė konkursavimo tvarką. Pagal šią tvarką klientas, rengiantis konkursą komunikacijos paslaugoms, galėdavo nemokamai pasirinkti agentūrą pagal prisistatymą arba prašyti atlikti specialią užduotį, dėl ko būdavo prašomas pasirašyti konkursavimo sutartį ir sumokėti nelaimėjusiems dalyviams sutartą patirtų išlaidų kompensaciją. Tokia  konkursavimo tvarka, egzistuoja praktiškai visose Vakarų Europos valstybėse ir yra rekomenduojama EACA (Europos komunikacijos agentūrų asociacijos).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Apgailestaujame, kad sprendimas nubausti reklamos agentūras rėmėsi aklu biurokratiniu požiūriu ir Konkurencijos taryba neišgirdo mūsų argumentų. Konkursinis mokestis neturi jokios įtakos konkurencijai, kadangi nariai savarankiškai dalyvauja konkursuose ir konkursavimo tvarka neturi įtakos vėlesniam įkainių už paslaugas nustatymui. Nebuvo išgirsta ir tai, kad konkursavimo tvarka buvo rekomendacinio pobūdžio, o ne privaloma“,- teigia G. Šeputis. Dalis agentūrų praktikoje mokesčio netaikė, dalis neturėjo galimybių taikyti, dalis apkritai nedalyvavo jokiuose konkursuose. Tačiau Konkurencijos taryba baudas skyrė visoms agentūroms be išimčių.

„Teisminiai procesai vyko kelerius metus. Nors apgailestaujame dėl šios bylos baigties, KOMAA nariai visą šį laiką rengėsi įvairiems bylos baigties scenarijams. Mes esame pasirengę susitelkti tolesniems darbams. Ir toliau aktyviai sieksime reklamos paslaugų kokybės gerinimo ir rinkos skaidrinimo“, - tikina G. Šeputis. Tarp artimiausių KOMAA prioritetų yra konkursų rengimų kodekso konkursų rengėjams pagal egzistuojančią europinę praktiką priėmimas. Taip pat išskirtinis dėmesys bus skirtas valstybinių viešinimo konkursų skaidrinimui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų