Lietuvos krovinių vežėjų automobiliais verslas šiemet gali smukti 17 proc., darbo netektų apie 43 tūkst. žmonių, o viso sektoriaus praradimai galėtų siekti 829 mln. eurų. 

Vežėjai (Teodoras Biliūnas/Fotobankas)

Vežėjai (Teodoras Biliūnas/Fotobankas)

Tokį labiausiai tikėtiną pandemijos poveikio transporto sektoriui scenarijų piešia tyrimą atlikusi bendrovė „Baltic Institute for Research and Development“. 

„Galima manyti, kad Lietuvos krovinių vežimo automobiliais sektorius trauksis apie 17 proc. (...) 2021 metais sektoriaus augimas praktiškai pagautų panašų pagreitį į kritimo ir tas atsigavimas būtų panašus į V formos atsigavimą, sektorius jau 2020 metų pabaigoje galėtų rodyti pakankamai teigiamus rezultatus“, – spaudos konferencijoje ketvirtadienį teigė bendrovės vadovė Eglė Stonkutė. 

Pasak jos, jei šių metų pabaigoje kiltų antra koronaviruso banga, tikėtina, kad sektoriaus kuriama  pridėtinė vertė smuktų dar labiau – 27 proc., verslo praradimai būtų 1,12 mlrd. eurų, o darbo galėtų netekti 48 tūkst. žmonių.

„Ir jau tas atsigavimas būtų panašesnis į U ir netgi į L formos, jeigu į sektorių nebūtų nukreipta ženkli parama“, – kalbėjo E. Stonkutė. 

REKLAMA

Optimistiniu atveju sektorius smuktų 9 proc. , jo praradimai siektų 633 mln. eurų, o darbo netektų 34,5 tūkst. žmonių. 

„Baltic Institute for Research and Development“ vadovės teigimu, yra bent keli faktoriai, lemsiantys sektoriaus atsigavimą: paslaugų rinkos ir struktūriniai sektoriaus pokyčiai, kitų šalių rinkų atsigavimas ir Lietuvos valstybės parama, įskaitant ir šalies vežėjų interesų gynimą užsienyje. 

„Ir kitas dalykas: kadangi krovinių sektorius labai daug dirba užsienyje, tai jam yra labai yra svarbu, kaip jis galės konkuruoti, žinant, kad kitos šalys taip pat rems savo krovinių vežimo sektorius ir ekonomikas“, – sakė E. Stonkutė. 

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis teigia, kad gaivinant sektorių būtina greita ir apčiuopiama valstybės pagalba. 

„Tik nuo valstybės apsisprendimo priklausys, ar šis sektorius ir toliau stums Lietuvos ekonomiką ar tai pajėgs padaryti jau ir kiti sektoriai. Akivaizdu, kad šios beprecedentės krizės akivaizdoje vyksta ekonomikų karas, kuriame ginklas yra iš tiesų valstybės parama verslui“, – sakė T. Garuolis. 

Pasak jo, Lietuva turbūt vienintelė šiuo metu teikia tiesioginę pagalbą kelių transporto sektoriui, tačiau trūksta specifinių paramos priemonių, skirtų finansuoti naujoms investicijoms, persiorientuojant į naujas rinkas. 

„Prieš geras 20 dienų Lietuva notifikavo Europos Komisijai 5 mln. eurų paramos schemą, kuria naudojantis, pagal laikinąją sistemą, yra remiamos krovinių vežimą keliais vykdančios mažos ir vidutinės įmonės. Parama jau veikia“, – kalbėjo T. Garuolis. 

REKLAMA

Jis pastebėjo, kad mažėjant ar net išnykstant kai kurių paslaugų poreikiui Vakarų Europoje (įskaitant ir dėl Mobilumo paketo), gali būti, kad Rytų regiono kryptis kartu su tiesiogine geležinkelio jungtimi tarp Lietuvos ir Kinijos galėtų sudaryti sąlygas Lietuvai užimti išskirtinę pagrindinio partnerio poziciją, kuriant žemės transporto „autostradą“ tarp Kinijos ir Vakarų Europos – prielaidos tam yra: „Pas mus padarytos didelės investicijos, yra didžiulis automobilių parkas.“

E. Stonkutė pabrėžė, kad transporto sektorius gali būti ir visos šalies ekonomikos atsigavimo garantas. 

„Jeigu mes transporto sektoriui šiek tiek padėtume, aprūpintume profesionaliais instrumentais (...) Ir jeigu šiek saviškius gintume užsienio rinkose, manau, kad transporto sektorius ir saugojimo sektorius bendrąja prasme galėtų padėti mūsų ekonomikai greičiau grįžti į augimo etapą“, – sakė E. Stonkutė. 

Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Nėra komentarų. Būk pirmas - komentuok!

Top Video

TV3 Žinios. Pajūryje nebelieka vietos: poilsiautojų Palangoje ir Šventojoje daugėja kasdien
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Pajūryje nebelieka vietos: poilsiautojų Palangoje ir Šventojoje daugėja kasdien
DABAR RODOMA
TV3 žinios. Advokatas prabilo apie liudijimus, ką Pinikas darė prie žuvusios Didžiūnaitytės kūno
DABAR RODOMA
TV3 žinios. Nušauto policininko šeimą pasiekė piniginė parama: iš viso – kiek daugiau nei 33 tūkst.
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Dėl vietoj dušinių Palangoje išdygusio namo surengta akcija: žmonės atėjo pasiruošę išsimaudyti
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Kaimynai sukrėsti dėl pro langą iškritusio ir žuvusio penkiamečio: tėvai vaikais labai rūpinosi
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Su oro balionais į audrą patekę dalyviai papasakojo, ką patyrė skubiai leisdamiesi
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Punios šilas ir vėl specialistų akiratyje: šile įsisiautėjo kenkėjai
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Vos tik paskelbus sprendimą apie atidaromą sieną, lietuviai patraukė į Lenkiją
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Lietuva dėl Astravo sulaukė paramos iš Lenkijos: žada taip pat nepriimti
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Per Kuršių marias kelte plaukę keleiviai sulaukė netikėtos staigmenos
REKLAMA
Alytaus meras Nerijus Cesiulis (nuotr. Raimundo Maslausko)
Alytuje planuojama statyti dengtą futbolo maniežą, rašo alytausgidas.lt.  „Tikimės, kad ateityje mes turėsime dengtą futbolo maniežą“, – Alytaus apskrities futbolo ...
Kapinės. E. Genučio nuotr.
Nuolat lankyti ir prižiūrėti artimųjų kapus gali ne visi, todėl daugėja žmonių, kurie samdo kapų prižiūrėtojus. Šie tikina, kad karštomis vasaromis darbo netrūksta. Žmonės ...
 (nuotr. Tv3.lt/Ruslano Kondratjevo)
Artėja liepos 6-oji – Karaliaus Mindaugo karūnavimo diena, kai ant visų pastatų turės būti iškelta valstybės vėliava. Jei jos neturite ir pirmadienį neiškelsite – gresia bauda. ...
Šventinės dienos Lietuvoje: vieni nori daugiau, kiti – mažiau, bet geresnių (nuotr. Fotodiena/Justino Auškelio)
Lietuva kiek viršija Europos šventinių dienų vidurkį, šiemet laisvadienių sąrašą papildė lapkričio 2 d., o kitąmet į darbą gali nereikėti eiti ir dar vieną dieną. Kol vieni ...
Patalpos (nuotr. vmvt.lt)
Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) Kauno departamento inspektoriai kartu su Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos Kauno ...
REKLAMA

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų