Automobilių taršos mokestis: populiariausi modeliai, už kuriuos mokėti nereikėtų

Transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo projektas sukėlė daug viešų diskusijų. Nuogąstaujama, kad jį priėmus daugeliui gyventojų tektų patuštinti pinigines. Tačiau kaip rodo „Regitros“ duomenys, bent jau už dalį populiariausių modelių mokesčio mokėti nereikėtų.

(Fotobankas)
10

Spalio 22 d. Seimas po pateikimo nepritarė Transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo projektui. Tačiau galutinai jo nepalaidojo, o grąžino iniciatoriams jį patobulinti.

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos pirmininkas Ramūnas Karbauskis įsitikinęs, kad naujas mokestis vis dėlto bus įvestas. Tiesa, anot jo, projektas bus patobulintas taip, kad už Lietuvoje kartą jau registruotus automobilius mokesčio mokėti nereikės. Jis būtų taikomas tik visiškai naujai registruojamoms transporto priemonėms.

„Regitros“ duomenimis, per visus 2018 m. tik vieną automobilį savo vardu registravo daugiau nei 127 tūkst. gyventojų. Po 2 automobilius per metus registravo daugiau kaip 14 tūkst. asmenų, po 3 – 2,6 tūkst. Beje, pernai buvo ir tokių žmonių, kurių kiekvienas registravo 94, 68 ar 62 automobilius.

REKLAMA

Naujienų portalas tv3.lt taip pat pasidomėjo, kokie populiariausi automobiliai Lietuvoje, už kuriuos nereikėtų mokėti naujo mokesčio.

Nauji tik visureigiai taršesni

Kaip jau skelbta, pagal Vyriausybės patvirtintą įstatymo projektą, mokestį reikėtų mokėti už dyzelinius automobilius, kurių CO2 emisija viršys 116 g/km, taip pat benzinu ir dyzeliu varomus automobilius, kurie išmes 131 g/km CO2 dujų ir daugiau.

Minimalus mokestis už naujai registruojamą dyzelinį automobilį būtų 80 eurų, už benzininį ir varomą dujomis – atitinkamai 40 eurų ir 36 eurai.

Jeigu žmogui leis finansinės galimybės pirkti visiškai naują automobilį, išsirinkti tokį, už kurį nereikėtų mokėti mokesčio, neturėtų būti sunku.

Šiemet Lietuvoje TOP10 perkamiausi automobilių modeliai yra šie: „Fiat 500“, „Fiat Tipo“, „Jeep Renegade“, „Toyota RAV4“, „Volkswagen Golf“, „Škoda Octavia“, „Jeep Grand Cherokee“, „Volkswagen Tiguan“, „Nissan Qashqai“, „Renault Clio“.

Sprendžiant iš gamintojų, taip pat portalo „Autoevolution.com“ skelbiamų duomenų, visi šie modeliai, išskyrus tris „Jeep“ ir „Volkswagen“ visureigius, siūlo pirkti tokias modifikacijas, už kurias taršos mokesčio mokėti nereikėtų.

Tarp naudotų automobilių Lietuvoje dažniausiai registruojami šie: „Volkswagen Passat“, „Volkswagen Golf“, „BMW 3 serija“, „BMW 5 serija“, „Audi A6“, „Audi A4“, „Opel Zafira“, Opel „Astra“, „Škoda Octavia“, „Volkswagen Touran“.

(10 nuotr.)
FOTOGALERIJA. Perkamiausi naudoti automobiliai

Bent pusė šių modelių, kurie pradėti gaminti, pvz., 2012–2013 m., turi tokias modifikacijas, kurių registravimas Lietuvoje nereikalautų mokėti taršos mokesčio.

Populiariausi netaršūs automobiliai

Kaip rodo valstybės įmonės „Regitra“ administruojamo Kelių transporto priemonių registro spalio mėnesio duomenys, dalis šio sąrašo modelių sutampa su perkamiausiais naujais ir naudotais automobiliais.

Pavyzdžiui, tarp TOP10 netaršių benzininių ir dyzelinių automobilių modelių yra „Nissan Qashqai“, „Volkswagen Golf“, „Volkswagen Passat“, „Škoda Octavia“.

Tarp benzininius variklius turinčių mažiau taršių automobilių Lietuvoje populiariausių dešimtuke dar yra „Toytota Yaris“ ir „Toyota Corolla“, „Škoda Rapid“, „Ford Fiesta“, „Hyundai i20“ ir „Honda Jazz“.

Dyzelinius variklius turinčių mažiau taršių populiariausių automobilių tope taip pat figūruoja „Volkswagen Polo“, „Kia Cee‘d“, „Ford Fiesta“, „Renault Megane“ ir „Opel Astra“.

Tiesa, dalis populiariausių automobilių modelių, už kuriuos nereikėtų mokėti taršos mokesčio, taip pat turi tokias modifikacijas, kurias registruojant po naujųjų metų mokestį mokėti jau reikėtų.

Mokės arba tik savininkai, arba visi

Kaip jau skelbta, Transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo projektas po pateikimo buvo atmestas ir grąžintas tobulinti.

Projekto aiškinamajame rašte primenama, kad Lietuva yra įsipareigojusi sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį. Jeigu jis nebus sumažintas, Lietuvos valstybės biudžetui kvotų viršijimo padengimas kainuotų 348 mln. eurų per 2021–2030 m. laikotarpį. Vien tik transporto sektoriaus kvotoms padengti prireiktų apytiksliai 243 mln. eurų.

Taigi, jeigu viršijus šiltnamio efektą sukeliančių dujų kovotas nebus įvestas automobilių taršos mokestis, už tai netiesiogiai mokės visi mokesčių mokėtojai – net ir tie, kurie automobilio niekada neturėjo ir neturės.

Projekto autoriai viliasi, kad priimtas įstatymas padės formuoti visuomenės įpročius renkantis transporto priemones, atkreips dėmesį į jų sukeliamą poveikį aplinkai, klimato kaitai ir skatinti rinktis mažiau taršias transporto priemones.

Nuo lapkričio pradžios gyventojai, priduodami sunaikinti seną automobilį ir pirkdami naujesnį mažiau taršų, galės gauti 1 tūkst. eurų kompensaciją.


Rašyti komentarą...
B
Bebras
2019-10-29 06:13:52
Pranešti apie netinkamą komentarą
Taršos mokesty mes seniai mokame 5 cnt nuo litro kuro dar Brazauskas įvedė o dabar ivedineja dar kartą
Atsakyti
-1

R
Rain
2019-10-28 20:52:39
Pranešti apie netinkamą komentarą
Vokieciu algas palygink su musu!!! Nereikes daugiau sudo malt!!!
Atsakyti
-3

P
Petras
2019-10-29 08:07:46
Pranešti apie netinkamą komentarą
Jei mokesti sumokesi gamtoi svariau bus ar kazkam algo tik padides . Dada seime galima butu ir po tukstanti pasididint algas
Atsakyti
-2

SKAITYTI KOMENTARUS (19)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų