„Lietuvos paštas“ šiandien pristatė elektromobilį „Tazzari", kuriuo į susitikimus mieste važinės bendrovės vadybininkai. Kaip teigė „Lietuvos pašto“ generalinė direktorė Lina Minderienė, šio automobilio pajėgumų užteks dažniausiai po miestą zujantiems klientų vadybininkams. „Įveikti didelių atstumų elektromobiliais tikrai negalima, tad pasirinkome optimaliausią variantą – juo važinės „Lietuvos pašto“ vadybininkai“, – žurnalistams teigė L.Minderienė.
Pašto bendrovė šį automobilį nuomosis iš oficialių Italijos gamintojų atstovų Baltijos šalims, įsikūrusių Lietuvoje. „Tai pirmasis bandymas „Lietuvos pašte“ naudoti tokius automobilius. Tikimės, kad jis bus sėkmingas ir jau artimiausiu metu dar daugiau mūsų darbuotojų pradės jais važinėti“, – teigė „Lietuvos pašto“ vadovė L.Minderienė.
Elektromobilis (nuotr. Elta)
Automobilį į susitikimą atvairavęs susisiekimo ministras Eligijus Masiulis teigė, kad elektromobilių paplitimui mūsų šalyje yra visos reikiamos galimybės. „Manau, kad po 10 – 15 metų elektromobiliai užims nemažą Lietuvos automobilių parko dalį“, – teigė E.Masiulis. Ministras juokavo, kad nors ir teko automobilį pavairuoti tik menką atstumą, jis spėjo pajusti mažo automobilio privalumus mieste. „Iš pradžių buvo keista su „Tazzari Zero“ važiuoti, nes tai nėra įprastinis automobilis, tačiau jau nuvažiavęs pirmuosius kilometrus pajutau, kad tai labai manevringa miesto mašina“, – apie kelionę „Tazari“ elektromobiliu kalbėjo Susisiekimo ministras, pabrėžęs, kad šis automobilis neteršia aplinkos yra ekonomiškas, o 100 kilometro kelionė juo tekainuoja maždaug 7 litus.
„Tazzari“ atstovas Baltijos šalims Vytautas Dailydka tvirtino, kad automobilį galima pakrauti ir pajungus į paprastą kištukinį elektros lizdą, kuris yra kiekvieno mūsų namuose. „Krovimo procedūra, jei nenaudojate krovimo greitintuvų, užtrunka apie 5 – 9 valandas, o su visiškai pakrautu akumuliatoriumi elektromobilis nuvažiuoja apie 140 kilometrų. „Automobilyje yra sumontuotas ir dyzelino bakas, kuris praverčia esant dideliems šalčiams“, – pasakojo V.Dailydka. Pašnekovo teigimu dabar Lietuvoje yra 4 tokie automobiliai, kurių rinkos vertė yra apie 87 tūkstančiai litų.
Elektromobilis (nuotr. Elta)
Kiek daugiau nei pusė tonos sveriantį automobilį gali vairuoti asmuo nuo 16 – os metų, išsilaikęs B 1 kategorijos vairuotojo egzaminą. Elektromobiliui, kaip ir visoms kitoms transporto priemonėms, reikalinga ir techninė apžiūra bei draudimas. Beje, jis registruojamas kaip keturratis.
Lietuvos elektromobilių asociacijos direktorius Vaidotas Lašas teigia, kad, remiantis oficialia statistika, elektromobilių Lietuvoje yra nedaug. „Tačiau jų daugiau nei vienas – iš viso apie 20. Be to, šalyje yra nemažai motorolerių, elektrinių dviračių ir kitų, elektra varomų transporto priemonių. Tuo metu Lietuvoje perdarytą ir įregistruotą elektromobilį turime vieną. Tačiau elektromobilių rinkos perspektyva yra gera. Visame pasaulyje ši rinka vis dar yra maža, palyginti su įprastinių automobilių rinka. Tačiau per ateinančius dešimt metų ji dvigubės“, – teigė V. Lašas.
Elektromobilis (nuotr. Elta)
Elektromobilį „Tazzari" į susitikimą atvairavęs susisiekimo ministras Eligijus Masiulis teigė, kad elektromobilių paplitimui mūsų šalyje yra visos reikiamos galimybės, o, pasak „Lietuvos pašto“ generalinės direktorės Linos Minderienės, šis automobilis bus patikėtas dažniausiai po sostinę zujantiems vadybininkams.
Marius Eidukonis