Deja, bet pagarbos vertų vadovų – vienetai. Kas lemia gero vadovo savybes? Apklausos duomenimis, įvairių kompanijų darbuotojai išskyrė 5 pagrindines ir dar 5 papildomas savybes ar būdo bruožus, kuriais turi pasižymėti geras vadovas:
Lyderystė. Vadovas turi turėti puikių įgūdžių padėti komandai pasiekti pagrindinius organizacijos tikslus ir priimti teisingus sprendimus reikiamu momentu. Lyderystė reiškia daryti teisingus dalykus.
Planas ir atstovavimas. Geras vadovas turi įžvalgumo ir įgūdžių suprasti atitinkamus komandos narių pajėgumus, sugeba planuoti užduotis, deleguoti joms tinkamus žmones bei rezultatus nepažeidžiant nustatytų terminų. Jei norite būti sėkminga, prisiminkite – vadovas, o ne vadas.
Savo srities ekspertas. Geras vadovas yra savo srities žinovas ir nuolat gilina žinias pasirinktoje srityje. Jo gilios žinios jam padeda greitai priimti produktyvius sprendimus, leidžia galvoti netradiciškai bei numatyti ėjimus į priekį.
Aiškūs reikalavimai. Darbuotojai visada turi žinoti, ko iš jų tikimasi. Vienas iš paprasčiausių būdų tai padaryti yra nustatyti kiekvienam darbuotojui jo darbo krūvį ir terminus. Sąlygos ir galimybės turėtų būti persvarstomos maždaug kas pusmetį.
Pripažinimas. Vadovui iš karto reikėtų pripažinti komandos narius. Nesvarbu, ar viešai ar privačiai, darbuotojų sėkmingai užbaigtas darbas turėtų būti pastebėtas. Nereikia pamiršti, kad darbuotojus motyvuoja ne tik pinigai. Geri vadovai žino, kad darbuotojai nori būti pastebėti ir pripažinti.
Šie penki gero vadovo atmintinės punktai yra priskirtini prie būtinų. Tačiau norint tapti tobulu vadovu, reikėtų paisyti dar 5 taisyklių:
Aktyvus klausytojas. Tokie vadovo bruožai, kaip klausymasis ir grįžtamasis ryšys ar optimistinis požiūris puikiai motyvuoja darbuotojus. Klausytis yra labai svarbu. Vadovas turi stengtis, kad jo pokalbių su darbuotojais netrikdytų telefono skambučiai ar kiti reikalai.
Rodo empatiją. Sugebėjimas atsidurti „kito asmens kailyje“ ir pažvelgti į mintis asmenų, kurie susiduria su pokyčiais vadinamas empatija – ne kiekvienam duota savybė. Empatija dažnai reikalauja nemažai kantrybės, gali net priversti pakeisti sprendimus dėl kito asmens veiksmų ar reakcijų. Reikėtų stengtis išlaikyti aukso vidurį ir netapti manipuliuojamu.
Visada sąžiningas. Paprastai tariant, vadovai visuomet yra tarsi po padidinamuoju stiklu. Viskas, ką vadovas daro yra matoma ir vertinama jo darbuotojų. Jei vadovas sako viena, o daro kita, darbuotojai negerbia tokio žmogaus. Vadovo žodžiai ir veiksmai turi būti suprantami, jis turi tartis su savo komanda, pripažinti savo klaidas ir trūkumus.
Humoro jausmas. Visų amžiaus grupių ir kultūrų žmonės mėgsta humorą. Vienas iš dažniausiai darbuotojų minimų gero vadovo savybių yra būtent humoro jausmas.
Tvirtumas ir ramybė. Geras vadovas turi būti ramus ir sunkiai išmušamas iš vėžių. Jis turi mokėti ramiai išklausyti bet kokią informaciją ir išlaikyti blaivų protą susidūrus su bet kokia situacija. Nors geras vadovas turi įsiklausyti į darbuotojų pageidavimus ir nuomones, jis turi pasiekti savo užsibrėžtą tikslą.
Aiškiai sudėliojus prioritetus matosi, kad būti geru vadovu nėra jau taip sunku. Svarbiausia gerai išmanyti techninę savo darbo pusę ir nepamiršti komunikacijos. Sunkiausias vadovo uždavinys yra ne būti geru vadovu, o būti vienam.