Sausio 1-ąją užsidegė Surguto (Rusijos Federacijos Chantų-Mansių autonominė sritis) oro uoste kilti besirengiantis lėktuvas Tu-154. Per 10 minučių iki orlaiviui sprogstant išsigelbėjo dauguma keleivių, tarp jų buvo ir garsios Rusijos grupės „Na-Na“ muzikantai, šokėjai ir techninis personalas. Po gaisro ir sprogimo rasti 3 žuvusių keleivių kūnai.
Iš Surguto į Maskvą turėjusiame skristi kompanijai „Kogalymavia“ priklausančiame lėktuve iš viso buvo 116 keleivių, 8 įgulos nariai, 8 asmenų atsarginė įgula ir 2 techniniai darbuotojai.
Gaisras kilo lėktuvui artėjant prie pakilimo tako. Keleiviai buvo nusirengę viršutinius drabužius ir prisisegę saugos diržais.
Įjungus lėktuvo variklius, „Na-Na“ muzikantai pradėjo garsiai šaukti – jie pirmieji pajuto dūmų kvapą. Stiuardesės liepė visiems keleiviams gultis ant grindų. Ugnis, kilusi, kaip vėliau paaiškėjo, variklyje, lainerio salone plastikiniu paviršiumi išplito akimirksniu.
Panikos apimti žmonės grūdosi vieni kitiems per galvas, kad atsidurtų kuo arčiau salono durų. Daugelis kartu tempėsi kailinius ir nešiojamuosius kompiuterius. Netrukus buvo atidaryti atsarginiai išėjimai ir keleiviai pateko ant lėktuvo sparno. Šokdami žemyn daugelis susilaužė kojas ir šonkaulius. Iš viso sužalota apie 40 žmonių.
Paskutiniai keleiviai iš lėktuvo išsigelbėjo aprūkusiais veidais ir apsinuodiję degančio plastiko garais. Pasiekę oro uosto pastatą, jie išgirdo sprogimą – orlaivis skilo į dvi dalis ir visiškai sudegė.
Gaisravietėje rasti 3 keleivių kūnai – 59 m. Tamaros Pukač, 35 m. Pavelo Fiodorovo ir 7-metės jo dukrelės Albinos.
Lėktuvas Tu-154 naudojamas daugiau nei 27 metus, skraidė Magadane, Vladivostoke. Nuo 2007 m. jį pradėjo naudoti bendrovė „Kogalymavia“. Nuo 2008 m. lapkričio iki 2009 m. gegužės orlaivis buvo saugomas Jungtiniuose Arabų Emyratuose, paskui „Kogalymavia“ vėl jį naudojo.
Rusijos transporto priežiūros inspekcija laikinai uždraudė šalyje skraidyti senos modifikacijos Tu-154 lėktuvais, kol bus išsiaiškinta Surgute kilusios avarijos priežastis. Jai ištirti sukurta tarpžinybinė grupė.
Taip pat pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl baudžiamosios atsakomybės už oro transporto eksploatavimo taisyklių pažeidimą, kai dėl neatsargumo žuvo daugiau nei 2 žmonės. Pasak oficialaus Tyrimo komiteto atstovo Vladimiro Markovo, tiriamos įvairios gaisro ir sprogimo versijos, neatmetama ir teroro išpuolio tikimybė.