• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Rusijai užpuolus Ukrainą, daugelyje valstybių iš parduotuvių lentynų pradėjo nykti rusiška degtinė. Tuo suskubo pasinaudoti Ukrainos gamintojai – kai kurie prekės ženklai tvirtina sugebėję padidinti savo pardavimus, net ir nepaisant darbo karo sąlygomis.

Rusijai užpuolus Ukrainą, daugelyje valstybių iš parduotuvių lentynų pradėjo nykti rusiška degtinė. Tuo suskubo pasinaudoti Ukrainos gamintojai – kai kurie prekės ženklai tvirtina sugebėję padidinti savo pardavimus, net ir nepaisant darbo karo sąlygomis.

REKLAMA

„Nemiroff“ prekės ženklui tenka apie pusę viso Ukrainos degtinės eksporto ir praėjusiais metais ukrainiečių „horilkos“ gamintojai padidino eksporto apimtis 32 proc., rašoma BBC. Pagerinti rezultatus pavyko nepaisant to, kad jau pačioje karo su Rusija pradžioje, dėl valdžios laikinai įvesto sauso įstatymo, teko visiškai stabdyti gamybą.

„Nepaisant karo, praėjusiais metais bendrovei pavyko sustiprinti savo pozicijas jau tose rinkose, kur buvome ir pasiekti naujas. Iki karo pradžios mes turėjome prekių sandėlį JAV, užpildytą metams į priekį. Per pirmus karo mėnesius jis buvo visiškai ištuštintas. Suomijoje visas produkcijos atsargas pavyko parduoti per dvi savaites“, – BBC cituojami ukrainiečių gamintojų atstovai.

REKLAMA
REKLAMA

Tuo pat metu bendrovė skundėsi, kad visiškai pasinaudoti proga ir užimti boikotuojamos ar draudžiamos Rusijos produkcijos vietos nepavyko dėl to, kad Ukrainos valdžia uždraudė jiems leisti pinigus reklaminėms kampanijoms užsienyje.

REKLAMA

„Nemiroff“ taip pat susidūrė ir su transportavimo problemomis karo metu, o nuo spalio mėnesio dar ir dėl nuolatinio elektros tiekimo trūkinėjimo po Rusijos raketų ir dronų antskrydžių prieš kritinės infrastruktūros objektus.

Kitų ukrainiečių gamintojų iš Žytomyro – „Dima’s“ vadovas Dmytro Dainega BBC pasakojo, kad gamykla dirbo nepaisant apšaudymų ir elektros atjungimų.

Jo teigimu, produkcijos pirkimas išaugo, kai bendrovė apsiėmė skirti dalį pelno labdarai ir ėmėsi organizuoti labdaros akcijas.

REKLAMA
REKLAMA

Net ir ne rusų gamintojams teko aiškintis

Pasaulyje degtinės per metus parduodama už 50 mlrd. dolerių, tačiau daugiausiai vartojamas vidinės produkcijos alkoholis. 2021-ųjų duomenimis, eksportuojamos degtinės suvartojimas iš bendro skaičiaus sudarė tik 2 mlrd. dolerių.

Rusija tuomet užėmė trečiąją vietą pasaulyje pagal degtinės eksportą (179 mln. dolerių), o Ukraina – tik 12-ą (39 mln. dolerių).

Nuo karo pradžios dalis šalių pasaulyje arba tiesiogiai uždraudė, arba boikotavo rusišką degtinę. Net ir tiems gamintojams, kurių produkcija tiesiog siejosi su Rusija, teko aiškintis, kad jie – ne rusai.

Tai teko ir „Smirnoff“ gamintojams, ir britų koncernui „Diageo“.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų