Tačiau nepaisant teigiamo įrangos įvertinimo, Briuselis neseniai paragino grįžti prie ankstesnio modelio, pagal kurį skysčių talpyklos buvo ribojamos iki 100 mililitrų, skelbia portalas „Euronews“.
Veiksminga, tačiau nepakankamai
C3 EDSCB technologija, kaip vadinami šie pažangūs skeneriai, rodo didelės raiškos trimačius bagažo turinio vaizdus ir gali lengvai aptikti sprogstamųjų medžiagų komponentus visų rūšių kosmetikoje, skysčiuose ar elektroniniuose prietaisuose.
Todėl keleiviams nereikia atidaryti lagaminų ar išimti kai kurių daiktų, nes dėl to gali tekti vėluoti, ir jiems tereikia praeiti pro metalo detektorių.
Tačiau šio prietaiso veiksmingumu suabejota techninėje ataskaitoje, kurią Komisija praėjusių metų gegužę nusiuntė Europos civilinės aviacijos konferencijai (ECAC) ir kurioje teigiama, kad šių skenerių programinė įranga negali užtikrinti jų patikimumo, kai skenuojami didesni nei 330 mililitrų talpos daiktai.
Tuomet liepos 31 d. Briuselis paskelbė apie sprendimą taikyti „laikinus“ apribojimus šioms C3 sprogmenų aptikimo sistemoms kaip atsargumo priemonę, kol bus išspręstos tam tikros techninės problemos, sakė Komisijos atstovas spaudai.
Tačiau oficialiai „Komisija nepakeitė savo nuomonės dėl šios naujos kartos skenerių kokybės, o jų veikimas nekelia abejonių“, pridūrė atstovas spaudai.
Oro uostai, kuriuose jau naudojamas C3 modelis, dabar turės grįžti prie tradicinių rentgeno spindulių skenerių, kurių technologijos nepakanka, kad būtų galima išsamiai parodyti objektų vidų ir taip aptikti sprogstamąsias medžiagas skysčiuose.
Finansiniai nuostoliai oro uostams
Šie nauji skeneriai yra aštuonis kartus brangesni, o jų priežiūros išlaidos keturis kartus didesnės, todėl oro uostai, kurie jau investavo į šiuos naujus skenerius, kad pagerintų keleivių aptarnavimą, „patirs didelių nuostolių, nes nauda, susijusi su šios moderniausios technologijos naudojimu, vargu ar bus pasiekta“, – teigiama Tarptautinės Europos oro uostų tarybos (ACI) pareiškime.
„Saugumas yra nediskutuotinas, tai vienas svarbiausių Europos oro uostų prioritetų. Todėl visi oro uostai visiškai laikysis naujojo apribojimo. Tačiau oro uostai, kurie pirmieji pradėjo taikyti šią naują technologiją, patiria didelių, tiek veiklos, tiek finansinių nuostolių, – sakė ACI generalinis direktorius Olivieras Jankovecas.
„Sprendimas dabar nustatyti didelius apribojimus šios įrangos naudojimui verčia abejoti, ar pramonė gali pasitikėti dabartine ES aviacijos saugumo įrangos sertifikavimo sistema“, – pridūrė jis.
Keleiviai turėtų atkreipti dėmesį
Dauguma „Euronews“ apklaustų keleivių Zaventemo oro uoste Belgijoje teigė, kad yra įpratę nekeliauti su skysčiais ir stengiasi elektroninius prietaisus palikti namuose, todėl šis taisyklių pakeitimas jų per daug nepaveiks. Tačiau tie, kurie oro uoste susidūrė su aukštųjų technologijų C3 skeneriais arba pažangiais kūno skeneriais, pripažino, kad iš esmės skiriasi tai, kaip lengvai jie pateks prie įlaipinimo vartų.
Vis dėlto tiek oro uostų darbuotojai, tiek keliautojai vienbalsiai atsakė: visi nori kuo greičiau ir kuo paprasčiau pradėti atostogas. Todėl nusprendusieji atidėti rugsėjo mėnesio atostogas turėtų pasirūpinti, kad kremas nuo saulės ir grožio priemonės nebūtų didesnėje nei 100 mililitrų talpoje, jei nenori daugiau laiko sugaišti oro uosto patikros punkte.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!