Verslumo dvasia Europoje kur kas silpnesnė nei Amerikoje, tačiau Europos verslumo aktas siekia pagerinti verslininko įvaizdį visuomenėje ir paskatinti jaunimą imtis verslo.
Gegužės 6-14 dienomis Europoje vyksta pirmoji Europos verslininkystės savaitė, skirta paskatinti verslumą visoje Europoje ir informuoti verslininkus apie paramą, kurią jie gali gauti Europos nacionaliniu ir vietos lygmenimis. Ši akcija suteikia galimybę smulkioms ir vidutinėms įmonėms gauti informacijos, konsultacijų, paramos bei idėjų, padėsiančių joms plėtoti savo veiklą.
Europiečių verslas netraukia
Europai reikia daugiau verslininkų. Tačiau, kitaip nei JAV, toks karjeros kelias europiečius retai vilioja. Tyrimų rezultatai rodo, kad 60 proc. Europos piliečių niekada nesvarstė įmonės kūrimo galimybės, o 50 proc. mano, kad "nereikėtų steigti įmonės, jei esama nesėkmės pavojaus". Taip manančių amerikiečių yra tik 33 procentai. "Mums būtina sukurti palankesnį požiūrį į verslininkus paverčiant juos sektinais pavyzdžiais, pažymint jų sėkmę ir mažinant nesėkmės baimę. Taip pat reikia užtikrinti tinkamą pusiausvyrą tarp rizikos ir atlygio, kad verslumas taptų viliojančia karjeros alternatyva", - įsitikinęs Europos Parlamento narys Šarūnas Birutis, aktyvus akcijos dalyvis.
Jauni žmonės dažnai turi įdomių, novatoriškų ir drąsių idėjų, tačiau jiems gali atrodyti pernelyg sunku verslo idėją paversti tikrove, todėl jiems reikalinga parama, konsultacijos, paskatinimas. Turėtų būti sukurta nuosekli verslumo ugdymo sistema mokymo įstaigose, suteikiama reikalinga valstybės parama - tiek materialinė, tiek ir moralinė.
Suformuluoti principai
Pernai buvo priimtas Europos smulkiojo verslo aktas, kuris nurodo gaires valstybėms, kaip reikėtų skatinti smulkųjį ir vidutinį verslą. Tai - sudėtinė antikrizinio plano dalis. Išdėstyta 10 principų, kurie leis šalims narėms, tarp jų ir Lietuvai, sukurti būtinas administracines, reguliavimo ir finansines sąlygas.
Numatoma 25 proc. sumažinti biurokratines kliūtis ir sudaryti sąlygas mažoms bei vidutinėms įmonėms gauti reikiamą finansavimą, nes tai yra pagrindinė kliūtis tokioms įmonėms kurtis ir augti. Nurodomi galimi valstybės finansiniai instrumentai verslui bei moraliniai aspektai: verslininko įvaizdžio gerinimas, jo vietos visuomenėje sureikšminimas, verslumo tarp moterų ir jaunimo ugdymas.
Europos verslininkystės savaitės pagrindiniai tikslai - skleisti informaciją, kokią paramą ES ir nacionalinės vyriausybės siūlo smulkiajam verslui. Turėdama konkurencingų smulkiojo ir vidutinio verslo įmonių Europa yra stipresnė. ES pasirengusi pasiūlyti paramą bei konsultacijas, motyvuoti įmones plėsti savo požiūrį ir toliau plėtoti verslą. Verslininkai taip pat turi dalytis savo patirtimi ir įtikinti jaunimą, kad verslas yra patraukli karjeros galimybė.