Ekstremaliausia reakcija buvo „Air France“ skrydis AF218 iš Paryžiaus į Mumbajų – jo keleiviai išgyveno aštuonių valandų kelionę į niekur. „Airbus A350“ iš Šarlio de Golio oro uosto išskrido vėluodamas keturias valandas. Kai jis pasiekė Iraką, šalies oro erdvė staiga buvo uždaryta. Lėktuvas apsisuko ir, kovodamas su priešpriešiniu vėju, galiausiai grįžo į Paryžiaus CDG oro uostą praėjus lygiai 12 valandų nuo pradinio išvykimo laiko.
Tarp skrydžių, kurie negrįžo į bazę, oro eismas buvo nukreiptas į pietus virš Egipto, skrendant virš centrinės Saudo Arabijos dalies. Ilgesni maršrutai reiškė, kad daugelis jau danguje esančių orlaivių turėjo papildyti degalų atsargas.
Dėl to daugelis lėktuvų pasiekė savo paskirties vietas dviem ar trimis valandomis vėliau – skrydžių jungtys buvo sugadintos.
„Šiuo metu esu įstrigusi užsienyje“
Daugiausia nukentėjo „Emirates“ ir „Qatar Airways“ oro linijų bendrovės, o dauguma vakarinių naktinių skrydžių iš Vakarų Europos buvo nukreipti į kitus oro uostus. Abi oro linijų bendrovės pasikliauja greitais persėdimais, todėl dauguma atvykstančių keleivių persėda į išvykstančius skrydžius.
Dienraščio „The Sun“ kelionių redaktoriaus pavaduotoja Kara Godfrey tikėjosi Dubajuje persėsti į lėktuvą, skrendantį į Pertą. Ji savo X paskyroje rašė: „Šiuo metu esu įstrigusi užsienyje – „Emirates“ lėktuvas, skrendantis į Dubajų, dėl oro erdvės uždarymo buvo nukreiptas į Vieną, o tai reiškia, kad praleidome persėdimą. Anksčiausias skrydis? Septintasis. Atsiųskite pagalbos“.
„British Airways“ skrydis BA107 iš Londono Hitrou į Dubajų apsisuko į šiaurę nuo Irako ir Turkijos sienos ir buvo nukreiptas į Larnaką Kipre. Galiausiai lėktuvas „Boeing 777“ atvyko vėluodamas daugiau kaip keturias valandas.
„British Airways“ pateikė komentarą
BA skrydis iš Sidnėjaus ir Singapūro į Hitrou, vienas ilgiausių be persėdimų, nusileido Dubajuje pasipildyti degalų, o tada tęsė skrydį į Londoną, į kurį atvyko dviem valandomis vėliau.
„British Airways“ atstovas spaudai sakė: „Sauga ir saugumas visada yra mūsų svarbiausi prioritetai, todėl nuolat vertiname ir atitinkamai koreguojame savo veiklą“.
„Etihad“ skrydis iš Hitrou buvo nukreiptas į Rijadą, o pakeliui į Abu Dabį atvyko vėluodamas keturias valandas. Keletą kartų į JAE sostinę buvo nukreiptas ir „Wizz Air“ skrydis.
Skrydžiai, kurie susidūrė su problemomis dėl vėlavimo
„Emirates“ skrydžiai į Dubajų:
- Majamis – Frankfurtas;
- Birmingemo, Frankfurto, Hitrou ir Paryžiaus skrydžiai į Kairą;
- Iš Romos į Atėnus;
- Budapeštas ir Ciurichas – Stambulas;
- Iš Dublino, Diuseldorfo ir Prahos į Budapeštą;
- Iš Diuseldorfo ir Glazgo į Džiddą;
- Iš Ženevos į Izmirą;
- Iš Hamburgo į Antaliją;
- Iš Liono į Varšuvą;
- Iš Stokholmo į Rodą;
- Iš Hitrou (du) ir Mančesterio į Vieną.
„Qatar Airways“ skrydžiai į Dohą:
- Gatvikas ir Madridas – Kairas
- Iš Hitrou į Džiddą;
- Hitrou – Medina;
- Iš Bukarešto ir Zagrebo į Ras-al-Chaimą;
- Iš Amsterdamo, Diuseldorfo, Edinburgo, Frankfurto, Miuncheno, Nicos ir Varšuvos į Stambulą;
- Iš Maskvos į Baku;
- Iš Romos, Paryžiaus, Prahos ir Venecijos į Ankarą;
- Iš Berlyno ir Ženevos į Izmirą;
- Iš Dublino ir Oslo į Antaliją;
- Iš Barselonos į Damamą.
Pagal oro transporto keleivių teisių taisykles keliautojai, kurių skrydžiai prasideda Jungtinėje Karalystėje arba Europos Sąjungoje, turi teisę kuo greičiau būti nuskraidinti į galutinę paskirties vietą ir aprūpinti viešbučiais bei maitinimu, kol galės išskristi.
Tačiau jie negaus piniginės kompensacijos, nes priežastis nepriklauso nuo oro linijų.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!