„Dutch roll“ (liet. „svyruojantis vinguriavimas“) yra aviacijoje naudojamas terminas, kuris apibūdina tam tikrą orlaivio judėjimą ore, susidedantį iš sukimosi (angl. rolling) ir šoninio slydimo (angl. yawing) derinio. Sukimosi metu orlaivis pasvyra į vieną pusę, pavyzdžiui, į kairę arba dešinę. Tai yra orlaivio judėjimas aplink išilginę ašį (nuo lėktuvo nosies iki uodegos). Šoninio slydimo metu orlaivio nosis pasisuka į kairę arba dešinę pusę – tai yra judėjimas aplink vertikalią ašį.
Kai vyksta toks manevras, orlaivis vienu metu šiek tiek pasisuka į šoną ir pasvyra. Šis judėjimas gali būti nemalonus keleiviams, nes orlaivis tarsi vinguriuoja ore, o lėktuvo judesiai gali būti panašūs į slidinėjimą ant ledo.
Neįprastą lėktuvo judėjimą sukėlė techninis gedimas
Pasak Federalinės aviacijos administracijos, pilotams pavyko atgauti kontrolę ir lėktuvas saugiai nusileido Oklende.
Neįprastą „Southwest Airlines“ lėktuvo „Boeing 737 Max“ „svyruojantį vinguriavimą“ galėjo sukelti sugedęs atsarginės galios valdymo blokas.
Remiantis preliminaria Federalinės aviacijos administracijos (FAA) ataskaita, atlikus patikrinimą lėktuvui nusileidus, paaiškėjo, kad pažeistas įrenginys, užtikrinantis atsarginį vairo valdymą.
FAA pridūrė, kad kitos oro transporto bendrovės apie panašias problemas nepranešė.
Pranešimų apie sužeistuosius negauta, tačiau FAA kartu su „Boeing“ ir Nacionaline transporto saugos valdyba tiria incidento priežastis.
Tai ne pirmasis „Boeing“ incidentas
Pastaruoju metu „Boeing“ lėktuvai patyrė nemažai problemų, o pranešėjai pareiškė, kad buvo pažeistos kokybės kontrolės procedūros ir daugelis lėktuvų išvyko iš gamyklų su defektais.
„Boeing 737-800“ skrydžio į Mančesterį (Anglija) keleiviai patyrė tikrą paniką, kai pilotas buvo priverstas nutraukti skrydį vos lėktuvui pakilus iš Turkijos oro uosto.
Šokiruojantis incidentas įvyko „TUI“ reisu „TOM213“, kurio keleiviai Turkijos Dalamano oro uoste jau buvo priversti laukti keturioms valandoms nukelto skrydžio. Tada saugos tarnybos tikrino lėktuvą po variklio gedimo.
Jiems teko patirti dar daugiau kančių, kai pagaliau atėjo pakilimo akimirka – lėktuvas trumpam pakilo nuo pakilimo tako, o po to grįžo žemyn ir dideliu greičiu nuslydo asfaltu.
JAV taip pat atliekamas tyrimas dėl įtariamo 2021 m. susitarimo, kuriuo bendrovė išvengė kaltinimų, susijusių su dviejų „737 MAX“ lėktuvų katastrofomis, per kurias žuvo šimtai žmonių, sąlygų pažeidimo.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!