„Auto Motor und Sport“ kartu su Sebastianu Vetteliu ir Rossu Brawnu nagrinėjo, kaip pasikeis lenktynių taktika, kai į čempionatą atėjo Pirelli. Pagal padangų savybes turi padidėti sustojimų boksuose skaičius.
Pirelli padangos pakeis Formulę 1. Italijos padangos labai skiriasi nuo buvusių Bridgestone, todėl visiems teks pratintis prie permainų – pilotams, inžinieriams, sirgaliams. Pirelli padangos minkštesnės, negu Bridgestone, jų darbo ciklas trumpesnis ir jos reaguoja į temperatūros pokyčius.
Priekinės padangos geriau sukimba su asfaltu, negu galinės. Padangoms dėvintis, pilotai negali didinti greičio, o padangų mišiniai stipriai skiriasi. Greičio skirtumas tarp itin minkštų ir kietų padangų sudaro apie 2,5 sekundės.
Teks pakeisti treniruočių programą ir kitaip ruoštis lenktynėms. Po penktadienio jau negalėsime pasakyti, kad ratai, prasukti ant nešvaraus asfalto, buvo sugaišti tuščiai: su Pirelli trasos charakteristikos liks tokios pačios. Padangų likučiai neliks lenktynių trajektorijoje, nes jie skris į šonus. Už trajektorijos ribų bus labai slidu – kaip ant ledo.
Sebastianas Vettelis, Red Bull Renault: „Lenktynių viduryje už lenktynių trajektorijos bus daug padangų likučių ir net valdoma galinio sparno plokštuma nepadės atlikti lenkimo, nes jums reikės anksčiau stabdyti.“
Pradedant nuo šeštadienio, teks taupyti padangas. Kiekvienas lenktynininkas turės aštuonis padangų komplektus. Todėl didelė tikimybė, jog iki sekmadienio pilotai saugos kelis padangų komplektus. Yra nuomonė, kad lenktynėms reikia išsaugoti nors vieną visiškai nenaudotą komplektą.
Sebastianas Vettelis, Red Bull Renault: „Kai važiuojate su naujomis arba naudotomis padangomis, tai greičio skirtumas milžiniškas. Pirmame rate maksimaliai išnaudojate padangas. Greičio skirtumas gali siekti 2 sekundes.“
Problemos su padangomis pareikalaus didelių pastangų iš inžinierių pusės kvalifikacijoje, kur pilotai naudos minkštesnės sudėties padangas. Tas, kuris sugebės reikiamu momentu išnaudoti minkštas padangas, pasieks labai gerą rezultatą. O pilotas, kuris naudos kietesnės sudėties padangas, vis tiek turės tik vieną ratą parodyti gerą laiką.
Sebastianas Vettelis, Red Bull Renault: „Jeigu jūs susigadinsite ratą spūstyje arba net padarę mažą klaidą, tai galite tiesiog pamiršti apie naudojamą padangų komplektą. O jeigu mes kalbame apie minkštesnės sudėties padangų panaudojimą netinkamu momentu, tai gali būti sugadinta visa treniruotė.“
Rossas Brawnas, Mercedes GP: „Treniruotės ir lenktynės stipriai skirsis. Lenktynių metu labai svarbus geras bolido balansas. Geras startas nebus daug naudingas, jeigu lenktynių metu bolidas pradės lėtėti.“
Mercedes GP komandos vadovas mano, kad didžiausių siurprizų reikia laukti pirmoje lenktynių dalyje.
Rossas Brawnas, Mercedes GP: „Pirmas pilotų dešimtukas lenktynes pradės su šeštadienį naudotomis padangomis. Pilotai nuo 11-os vietos turės galimybę pradėti lenktynes su naujomis padangomis. Jų ratų įveikimo laikai bus geresni, o padangos atlaikys didesnę distanciją.“
Gali būti, kad pilotai, dalyvaujantis trečioje kvalifikacijos dalyje, atsisakys naudoti minkštesnės sudėties padangas.
Trumpiausiai dirbs itin minkštos: Barselonoje tokios padangos dirbo vos 10 ratų. Todėl Pirelli pirmai čempionato daliai, keturiems etapams, pasirinko minkštos ir kietos sudėčių padangas. Kaip ten bebūtų, Vettelis mano, jog daugelyje lenktynių bus naudojama trijų sustojimų taktika. Greičiausiai itin minkštos padangos bus pradėtos naudoti ne anksčiau Monako. Iki to laiko Pirelli padangas padarys kiek kietesnes. Bandymuose Barselonoje italai jau žengė pirmą žingsnį šia kryptimi: minkštos padangos pagal charakteristikas tapo artimesnės vidutinio kietumo padangoms.
Kol kas tarp ekspertų nėra vienodos nuomonės, kiek stipriai ilgaamžiškumui turi įtakos padangų naudojimo būdas pirmais ratais. Vettelis mano, kad skirtingai nuo Bridgestone, rimto ryšio čia nėra. Nico Rosbergas mano kitaip.
Nico Rosbergas, Mercedes GP: „Priklausomai nuo to, kaip pradžioje panaudojote padangas, jos ilgiau arba trumpiau dirbs.“
Iš savo pusės, Rossas Brawnas atkreipia dėmesį į gautus duomenis.
Rossas Brawnas, Mercedes GP: „Padangų gyvybingumas priklauso nuo temperatūros, kuri buvo, pradėjus jas naudoti.“