REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas nusprendė, kad Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos teisėtai iš „Via Baltica“ plėtros darbų konkurso pašalino įmonių grupę, susidedančią iš AS „Latvijas tilti“ ir UAB „Kauno keliai“. Teismas paliko galioti žemesnių instancijų teismų sprendimus ir patvirtino, jog abi bendrovės, siekdamos laimėti konkursą, pateikė netikslius duomenis apie siūlomų specialistų kvalifikaciją ir laiku jų nepatikslino.

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas nusprendė, kad Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos teisėtai iš „Via Baltica“ plėtros darbų konkurso pašalino įmonių grupę, susidedančią iš AS „Latvijas tilti“ ir UAB „Kauno keliai“. Teismas paliko galioti žemesnių instancijų teismų sprendimus ir patvirtino, jog abi bendrovės, siekdamos laimėti konkursą, pateikė netikslius duomenis apie siūlomų specialistų kvalifikaciją ir laiku jų nepatikslino.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Aukščiausiojo Teismo nutartyje pažymėta, kad pasiūlymo pateikimo metu AS „Latvjas tilti“ ir UAB „Kauno keliai“ neatitiko kvalifikacijos reikalavimų, nes nei kartu su pasiūlymu, nei vėliau (jį tikslinant) nebuvo pateikti duomenys, įrodantys specialisto patirtį, atitinkančią ginčo pirkimo sąlygoje įtvirtintus reikalavimus.

REKLAMA

„Kai kurie rangovai nugalėti viešųjų pirkimų konkursuose siekia bet kokiais būdais. Pergalei pasitelkiamos visos priemonės – ne tik dirbtinai mažinamos darbų kainos, nevengiant jų dempinguoti, bet ir teikiama netiksli informacija ir ji nepatikslinama nustatytu laiku, ką patvirtinto Vilniaus apygardos, Lietuvos apeliacinis, o dabar ir Lietuvos Aukščiausiasis Teismas“, – sako Egidijus Skrodenis, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktorius.

REKLAMA
REKLAMA

„Direkcija laikosi pozicijos, kad kvalifikaciniais reikalavimais manipuliuojantys rangovai negali vykdyti darbų. Dėl to ypač avaringo „Via Baltica“ kelio plėtros darbų konkurse privalėjome elgtis principingai ir pašalinti procedūras vilkinusius ir kelis kartus netikslią informaciją teikusius rangovus. Tą būtume padarę bet kurių kitų bendrovių atžvilgiu. Galiausiai, sutikime, jog negalime pasitikėti įmonėmis, kurios dar pačiame pradiniame etape imasi neteisėtų gudrybių“, – pridūrė E. Skrodenis.

Direkcija primena, kad iš šio konkurso dėl netikslios informacijos teikimo buvo pašalintas ir kitas tiekėjas – Latvijos bendrovių AS „A.C.B.“, RAB „TILTS“ ir Lietuvos bendrovių UAB „Autokausta“, UAB „Lietuvos kelių statyba“ konsorciumas. Nors šios bendrovės ginčijo tokį Direkcijos sprendimą teismuose, teismai patvirtino, kad Direkcija buvo teisi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Pralaimėtų viešųjų pirkimų konkursų skundimas teismams bei šaliai svarbių infrastruktūros projektų stabdymas daliai bendrovių, deja, yra įprasta praktika. Bene kiekvienas didesnės apimties viešųjų pirkimų konkursas skundžiamas teismui, dėl to vėluoja darbų pabaiga. Vien dėl šio ginčo „Via Baltica“ projekto darbų pradžia užtruko apie pusę metų. Manau, kad už tokius piktavališkus veiksmus turėtų būti taikoma atsakomybė“, – pabrėžia E. Skrodenis.

Bendrovėms AS „Latvijas tilti“ ir UAB „Kauno keliai“ nepalankų sprendimą Vilniaus apygardos teismas priėmė dar 2015 m. birželio 30 d. Palikti nepakeistą žemesnės instancijos teismo sprendimą nusprendė ir Lietuvos apeliacinis teismas praėjusių metų rugpjūčio 25 d. nutartimi.

Teismai pripažino, jog dalyvaudamos konkurse bendrovės AS „Latvijas tilti“ ir UAB „Kauno keliai“ neatitiko „Via Baltica“ konkurse keltų kvalifikacijos reikalavimų tiekėjams.

Lietuvos Aukščiausiojo Teismo nutartis yra galutinė ir neskundžiama.  

LAKD info.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų