Vairavimo mokyklos UAB "Autologija" vadovas Kąstytis Povilaitis sako, kad, visų pirma, vairuotojai pamirštą kertinę kelių eismo taisyklę - eismo dalyvių elgesys grindžiamas savitarpio pagarba ir atsargumu. Tačiau Lietuvoje, pasak K. Povilaičio, vairuotojai negerbia vienas kito.
"Vairuotojai turėtų būti pagalbininkai vieni kitiems, padėti kritinėje situacijoje, tačiau dažniausiai nutinka taip, kad pakiša koją arba net bando pakenkti, nors iš tų kenkėjiškų veiksmų pats neturi jokios naudos. Ir piktdžiūgauja, kad kitam eismo dalyviui pavyko sutrukdyti arba pakenkti. Tai visiškai nepateisinama", – sako teigia vairavimo mokyklos vadovas.
Sustojimo pažeidimai
Viena dažniausiai vairuotojų daromų klaidų, ypač kamščių metu, kai sustojama pėsčiųjų perėjose ir arčiau kaip 5 m atstumu prieš jas. Taip pat vairuotojai dažnai stato automobilius neleistinose vietose.
"Kai vairuotojas palieka automobilį neleistinoje vietoje, dažnai nesusimąsto, kad jis sudaro kliūtį kelyje, kiti eismo dalyviai gali nematyti, kas dedasi už automobilio, o tai gali sukelti skaudžių avarijų", – įspėja K. Povilaitis.
Ilgų šviesų naudojimas
Dažnas vairuotojas linkęs neišjungti ilgųjų šviesų, nors prieš juos važiuoja kitas automobilis. Tokia klaidą daro jauni vairuotojai, kurie neseniai gavo vairuotojo pažymėjimą. Jie dažniausiai dar nėra patyrę tokių situacijų, kai ilgosios automobilio šviesos juos akintų.
Svarbu nepamiršti, kad ilgąsias šviesas reikia išjungti ne tik tada, kai priešpriešiais važiuoja automobilis, bet ir tada, kai važiuoja priekyje jūsų.
Posūkio signalai sankryžose
„Dauguma vairuotojų šventai įsitikinę, kad kai pagrindinis kelias keičia kryptį jiems posūkio rodyti nereikia. Tačiau jei žmogus nerodo posūkio galima daryti prielaidą, kad jis važiuos tiesiai ir pagal tai žiūrėti važiavimo prioritetus sankryžoje, bet reikia įvertinti, kad dažnas vairuotojas šioje vietoje nerodo posūkio. Todėl tokiose situacijose geriau luktelti ir įsitikinti. Kita situacija, kai sankryžoje yra ženklas, rodantis privalomą važiavimo kryptį, pavyzdžiui, leidžiama važiuoti į dešinę. Irgi daugelis vairuotojų nerodo posūkio, tačiau juk svarbu suprasti, kad posūkis rodomas ne sau, o kitiems eismo dalyviams įspėti apie manevrą. Be to, ženklas, rodantis privalomą važiavimo kryptį, – apvalus, todėl iš priešingos pusės važiuojantis vairuotojai nemato, ką jis tiksliai rodo, kaip ir pėstieji, dviratininkai ir kiti eismo dalyviai jo nemato. Todėl vairuotojas, nerodantis posūkio signalo, gali suklaidinti ir sukelti avariją", – vairavimo mokyklos vadovas.
Šviesoforo signalų nepaisymas
Pradėjus mirksėti žaliam šviesoforo signalui, vis daugiau vairuotojų padidina greitį ir bando pralėkti sankryžą, tačiau ne retai pasitaiko atveju, kai paskui juos pravažiuoja dar pora automobilių, kurie jau kerta sankryžą per geltoną ar net raudoną šviesoforo signalą. Už tokį manevrą gresia gresia bauda arba teisių atėmimas.
Chuliganiškas vairavimas
"Taisyklės griežtai reglamentuoja, kad, kai eismas intensyvus, keisti eismo juostą galima tik tada, kai iš tikrųjų to labai reikia, pavyzdžiui, pasukti, apsisukti ar sustoti. Tačiau Lietuvoje landžiojimas tarp automobilių dažnai praktikuojamas, nerodoma posūkių, mėtomasi iš vienos eismo juostos į kitą - tai sudaro avarines situacijas.
Paklausti vairuotojai, kodėl taip elgiasi dažniausiai sako, kad labai skuba, vėluoja ir panašiai. Tačiau toks manevravimas nėra racionalus, nes paskui tokį vairuotoją sutinki prie raudonos šviesos šviesoforo signalo arba per vieną ar du automobilius priekyje. Galiausiai pervažiavus visą miestą tokiu tempu, rizikuojant savo ir kitų gyvybėmis, sutaupomos vos kelios minutės. Taigi, toks chuliganiškas vairavimas visiškai nepateisinamas", – sako vairavimo mokyklos vadovas K. Povilaitis.