Naujasis „Ford Motor Company“ litro darbinio tūrio „EcoBoost“ variklis šiandien paskelbtas geriausiu 2012 metų varikliu prestižiniame „International Engine of the Year“ (IEOY) konkurse.
Mažas, naujausių technologijų 3 cilindrų variklis laimėjo dar du apdovanojimus – „Geriausio naujo variklio“ ir „Geriausio mažesnio nei litras darbinio tūrio variklio“. Nugalėtoją, kuris išrinktas 76 žurnalistų iš 35 pasaulio šalių balsais, apdovanojo „UKIP Media & Events“ vadovas Tonis Robinsonas.
„Ford“ 1,0 litro „EcoBoost“ benzininis variklis su turbokompresoriumi (nuotr. Gamintojo)
„Ford Focus“ su geriausiu pasaulyje išrinktu varikliu jau galima įsigyti ir Lietuvoje. Automobilio kaina su 100 AG „EcoBoost“ versija „Inchcape Motors“ salonuose kainuoja 54 951 litą.
Tai pirmasis kartas per 13 metų IEOY istoriją, kuomet „Ford“ laimi „Metų variklio“ nominaciją. „EcoBoost“ surinko daugiausia balų iš visų kada nors konkurso istorijoje nominuotų variklių.
„Kuriant šį mažą trijų cilindrų variklį mūsų užduotis buvo pasiekti stulbinantį ekonomiškumą, netikėtą galią, tylumą ir rafinuotumą“,‒ sakė „Ford Global Powertrain“ viceprezidentas Joe Bakaj. „Komanda pasitelkė naujausius inžinerinius sprendimus, įveikė, iš pažiūros, neįmanomus iššūkius ir sukūrė visą industriją pakeisiantį variklį“.
„Tai pelnyta pergalė tikrai nepaprastam varikliui“, ‒ komentavo „Tarptautinių metų variklio“ pirmininkas ir „Engine Technology International“ žurnalo redaktorius Deanas Slavničius.
„Ford“ 1,0 litro „EcoBoost“ benzininis variklis su turbokompresoriumi (nuotr. Gamintojo)
Variklis, kurio blokas telpa ant A4 lapo, buvo kuriamas „Ford“ techniniuose centruose Dantone Jungtinėje Karalystėje ir Merkeniche Vokietijoje. Variklį gamina „Ford“ fabrikai Kraiovoje Rumunujoje ir Kelne Vokietijoje.
Turbokompresoriniai varikliai dažniausiai kenčia nuo galios vėlavimo, tačiau mažos inercijos turbina „EcoBoost“ variklyje šią problemą panaikina. Variklio galia puikiai jaučiasi nuo pat sūkių diapazono pradžios, o pati turbina gali suktis 248 000 sūkių per minutę greičiu.
Daug dėmesio skirta sumažinti 3 cilindrų variklio vibraciją. „Ford“ inžinieriai kompensavo variklio konfigūraciją specialiai „išbalansuodami“ smagratį ir skriemulį, tokiu būdu atsisakydami daug energijos vartojančių balansavimo velenėlių.
„Ford“ 1,0 litro „EcoBoost“ benzininis variklis su turbokompresoriumi (nuotr. Gamintojo)
1.0L „EcoBoost“ variklis Europoje debiutavo „Ford Focus“, o vėliau šiais metais bus pasiūlytas ir „C‒Max“ bei „B‒Max“ pirkėjams. JAV šis variklis pasirodys vasarą, po to bus pristatytas Okeanijos ir Afrikoms rinkoms. Kituose regionuose automobilius su šiuo varikliu galės įsigyti netolimoje ateityje.
Naujojo „Focus“ su 1.0L „EcoBoost“ 100 AG varikliu vidutinės degalų sąnaudos siekia 4.8 l/100 km, o CO2 emisija ‒ 109 g/km. 125 AG modelis suvartoja 5.0 l/100 km ir į orą išmeta 114 g/km.
„Ford Focus“ (nuotr. Gamintojo)
Per pirmą pardavimų mėnesį daugiau nei 4,700 pirkėjų užsisakė „Focus“ su „EcoBoost“ 1.0L varikliu, o tai sudaro 23,3% visų „Ford Focus“ pardavimų 19 Europos rinkų.
„Ford“ ketina patrigubinti metinę automobilių benzininiais „EcoBoost“ varikliais gamybą nuo 141000 2011‒aisiais iki 480000 2015‒aisiais. Kompanija planuoja, kad daugiau nei 300000 šių automobilių bus komplektuojami su pripažinimo sulaukusiu 1.0L „EcoBoost“ varikliu.
„Metų variklio apdovanojimą“ skiria 76 automobilių žurnalistų iš 35 pasaulio šalių komisija. Teisėjai vertina vairavimo kokybę, galią, ekonomiškumą, rafinuotumą ir sėkmingą naujausių technologijų panaudojimą. 1.0L „EcoBoost“ variklis susilaukė tiek populiarumo, kad už artimiausią varžovą gavo 28% daugiau balsų ir daugiausia balsų per visą rinkimų istoriją.
„Jei tokiam automobiliui kaip „Ford Focus“ užtenka trijų cilindrų variklio, tai tik parodo, kad vidaus degimo variklio laukia šviesi ateitis“, ‒ sakė J.Slavnich iš „Engine Technology International“. „Galia, jautrumas ir labai geros realios kuro sąnaudos tik ledkalnio viršūnė to, ką vairuotojams siūlo šis automobilis. Gerai padirbėta, „Ford“.
„Dėl gero sukimo momento žemų variklio sūkių diapazone, šis aukštų technologijų trijų cilindrų turbokompresorinis variklis atitinka mažą turbodyzelinį variklį, tačiau skleidžia gerokai mažiau vibracijos ir triukšmo“,‒ sakė Cristophas Congrega iš Prancūzijos „L'Automobile Magazine“