REKLAMA

naujienų portalas tv3.lt

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ilgai lauktai lauktai pavasariškai šilumai ištirpdžius sniegą, ledą ir patvindžius upes arčiau vandens telkinių gyvenantys žmonės išgyvena tikrą košmarą. Įsikūrusiems sausumos supamose aukštose tautiečiams gyvenimas gerokai lengvesnis, tačiau gyvename visapusiško mobilumo laikais, kuomet aplinkybės reikalauja „nusitrenkti“ į šalies užkampį kelyje gali pasitaikyti visko. Vandens taip pat.

REKLAMA
REKLAMA

Skaitytojus, kuriems gali tekti, o galbūt jau teko įveikti vandeniu apsemtus kelio ruožus visų pirma norime informuoti apie galimo hidrosmūgio žalą. Reali rizika kylą įveikiant iš pažiūros, net ir ne itin gilią balą, tačiau važiuojant dideliu greičiu į variklio apsaugos neturinčio automobilio oro filtro paėmimo angą gali patekti vandens. Jei tai nėra tik variklio skyriaus aptaškymas, o panyra visas automobilio priekis, vanduo suplėšęs oro filtrą patenka į įsiurbimo kolektorių, o galiausiai ir į cilindrus.

REKLAMA

Sulankstyti švaistikliai ir užstrigęs variklis

Kaip mums pasakojo variklių mechanikas Žydrūnas Janušauskas, kuomet užsidarius vožtuvams stūmoklis kyla į viršų vietoje atmosferos oro cilindrus pripildžiusio vandens jis negali suspausti tiek, kad pasiektų viršutinį rimties tašką. Dėl neįveikiamo pasipriešinimo krūvis tenka švaistikliams, kurie linksta, o sustojusio variklio kartais tampa neįmanoma net prasukti.

REKLAMA
REKLAMA

„Jei turime kokį BMW modelį, ar kito gamintojo šešių cilindrų variklį, du ar trys švaistikliai gali būti sulenkti. Toks variklis iškarto užkertamas ir net neprasisuka. Jei bandoma sukti per prievartą, lūžta stūmokliai ir visa kita“, − komentavo specialistas.

Itin atsargūs įveikdami balas, anot Ž. Janušausko, turėtų būti antros kartos „Renault Espace“ vienatūrio su 2,2 litro darbo tūrio varikliais vairuotojai. Kadangi šiam motorui oro paėmimas įrengtas apačioje, užtenka 30 cm tam, kad automobilis gautų „vandens gurkšnį“. Variklio gedimas tokiu atveju – garantuotas. Į rizikos kategoriją patenka BMW modeliai ir dauguma asfalto dangai pritaikytų sportinių automobilių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Didesnė degimo kamera – mažesnė žala

Leidžiantis į vandens avantiūrą patartina apžiūrėti, kur yra oro filtro paėmimas. Kaip pažymėjo Ž. Janušaukas, esant poreikiui pačią konstrukciją nesunku ir patobulinti pridūrus papildomą vamzdį ar šlangą su išvedimu į aukštesnę vietą variklio skyriuje.

Nerimaujančius dėl sąskaitų automobilių servisuose už hidrosmūgį patyrusio variklio remonto darbus galime patikinti, kad jie tikrai nemenki. Pradedama nuo variklio galvutės nuėmimo, tuomet prasukamas alkūninis velenas, o jei to padaryti neįmanoma, nuimamas karteris, atsukami švaistikliai. Variklio ardymas, anot Ž. Janušausko, gali būti itin sudėtingas, nes sulankstyti švaistikliai įstringa bloke.

REKLAMA

Žala benzininiams varikliams yra mažesnė dėl didesniame degimo kameros tūryje patiriamo mažesnio hidrosmūgio. Kaip pasakojo variklių remonto specialistas, benzininiai varikliai „atsiperka“ tik sulankstytais švaistikliais, tuo metu dyzeliniams motorams nukenčia ir stūmokliai, kartais subraižomos cilindrų gilzės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame

Lengvi patiekalai su kalakutiena


TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų