Šeštadienį, birželio 30 d. Kačerginės „Nemuno žiede“ įvyko trečiasis „Rytų Europos drifto čempionato“ (Eastern European Drift Championship) etapas. Kaip ir praėjusiais metais, varžybose buvo itin gausu dalyvių iš Rusijos, Baltarusijos, Ukrainos ir Latvijos, taip pat savo jėgas itin greitoje trasoje išdrįso ir keturi lietuviai. Trečiąjį EEDC etapą kiek netikėtai laimėjo „R1Sport“ atstovas latvis Elvis Kezis su „RoverZS“, antrąją vietą užėmė visus nustebinęs puikiu savo važiavimu Izidorius Paukštys su „Nissan 200SX S14“, trečias liko „Race Solution“ klubo narys Gvido Elksnis su „BMW 328 Turbo (E36)“.
Klausiamas apie pergalės priežastis E. Kezis išliko kuklus. „Nežinau, galbūt pasisekė. Trasa buvo labai gera, nors labai pavojinga, tačiau reikėjo važiuoti ir stengiausi viską padaryti kuo geriau. Kiti vairuotojai buvo itin stiprūs šiandien ir negaliu pasakyti, kas konkrečiai lėmė mano pergalę“, ‒ kalbėjo pilotas pridūręs, kad tolimesniuose etapuose taip pat ketina iš paskutinių jėgų siekti pergalės.
Nugalėtojo automobilis: „Rover/MG ZS“ su 4,0 litrų V8 tipo BMW varikliu „Jaguar“ mechaniniu kompresoriumi (nuotr. Fotodiena.lt/Dmitrijaus Radlinsko)
Itin greitoje ir pavojingoje Kačerginės „Nemuno žiedo“ atkarpoje link finišo tiesiosios šį kartą sekėsi dalyviams, kurie galbūt važiavo ne taip efektingai, mažiau rizikavo, tačiau buvo stabilūs visą dieną. Dėl šios priežasties į „Top4“ pateko ne patį didžiausią patirtį turintys, tačiau klaidų išvengę „drifteriai“, tai Izidorius Paukštys su „Nissan 200SX S14“ ir „Mega“ komandos atstovas Dmitrijus Nagula, vairavęs iš „Toyota“ paskolintą 2ZJE variklį turintį „Mazda RX-7 FC“.
Dmitrijus Iljukas (nuotr. Fotodiena.lt/Dmitrijaus Radlinsko)
Itin greitoje ir pavojingoje Kačerginės „Nemuno žiedo“ atkarpoje link finišo tiesiosios šį kartą sekėsi dalyviams, kurie galbūt važiavo ne taip efektingai, mažiau rizikavo, tačiau buvo stabilūs visą dieną. Dėl šios priežasties į „Top4“ pateko ne patį didžiausią patirtį turintys, tačiau klaidų išvengę „drifteriai“, tai Izidorius Paukštys su „Nissan 200SX S14“ ir „Mega“ komandos atstovas Dmitrijus Nagula, vairavęs iš „Toyota“ paskolintą 2ZJE variklį turintį „Mazda RX-7 FC“.
Greita ir ganėtinai sudėtinga trasa jau per treniruotes pareikalavo aukų. Bene skaudžiausią avariją patyrė vienintelis į varžybas atvykęs Rusijos atstovas Sergėjus Kagarkinas, sudaužęs savo ketvirtos kartos „Toyota Supra“ automobilį antrąją treniruočių dieną. „Pirmo posūkio išorėje pakilo automobilio galas, nesuvaldžiau automobilio ir trenkiausi. Kaip matote net rėmas persikreipė, bet šiaip nieko baisaus, nukentėjusių nėra“, ‒ komentavo lenktynininkas.
Serviso zonoje keičiama Ivo Cirulio automobilio pavarų dėžė (nuotr. Fotodiena.lt/Dmitrijaus Radlinsko)
Praėjusių metų rekordininkui, pirmajame posūkyje pradėjusiam slysti didžiausių greičiu latviui Ivo Ciruliui antrąją treniruočių dieną sulūžo „BMW E30“ pagrindu sukonstruoto bolido pavarų dėžė. Veiklūs latviai sugebėjo Kaune rasti reikalingą „Nissan“ transmisiją, atsigabenti ją į Kačerginę ir tiesiog pavertę ant šono automobilį pakeisti. Įspūdingas vaizdas, kuomet viskas daroma rankomis, be jokių keltuvų ar specialių įrankių, taip pat stebina faktas, kad „Limbaži“ komandos mechanikai darbus sugebėjo atlikti maždaug per valandą.
Jau kvalifikacinių važiavimų metu publika galėjo įsitikinti, kad „Nemuno žiede“ suformuotoje trasoje slydimo greičiai bus įspūdingi. Pirmajame posūkyje prie skersuodamas savo „Lexus SC300“ bolidą „Drifter.lt“ komandos narys Darius Balys važiavo net 167 km/h greičiu. Tiesa, dėl riboto trasos pločio sportininkai dažnai galiniais ratais nuslysdavo nuo asfalto dangos ir nors žmonės šį kartą nenukentėjo, kvalifikacinių važiavimų metu buvo iškultas pernelyg arti pirmojo posūkio pradžios esančios tvoros pastatyto vieno iš žiūrovų automobilio langas.
„Drifterių“ merginos – puikiai išaulėtos (nuotr. Fotodiena.lt/Dmitrijaus Radlinsko)
Nesėkmingiausiai nuo kelio kvalifikacijos metu nuslydo „R1Sport“ komandos narys, latvis Edmundas Erglis. Pakėlęs į orą kalną dulkių grįždamas ant asfalto jo „BMW 340“ (E30) užkabino dangos kraštą dėl ko automobiliais efektingai apsisuko 360 laipsnių. Nekontroliuojamo slydimo metu pernelyg didelė apkrova teko kairiajam galiniams ratui, ženkliai buvo pažeistos pakabos svirtys. Laikantys elementai po incidento netgi išlindo į automobilio saloną, tačiau nagingi latviai atidengę atsivėrusią skylę kūjais atstatė pakabos geometriją. Taip pat vėliau buvo pakeistas pusašis ir latvis be didelių problemų sudalyvavo poriniuose važiavimuose.
Dėl riboto dalyvių, kurių galutiniame varžybų etape buvo vos 14, skaičiaus, be kovos į geriausiųjų aštuonetą pateko pirmą ir antrąją vietas užėmę sportininkai – tai didžiausią balų skaičių iš teisėjų gavęs „X-Treme Motorsport“ komandos narys Janis Eglite su 3 serijos BMW (E30) ir „Race Solutions' atstovas Gvido Elksnis su „BMW 328 Turbo“ (E36). Nelaimei, pirmajam iš jų prieš porinius važiavimus sugedo automobilis ir nors pilotas mėgino varžytis su iš Ivo Cirulio skolintu automobilio, prasimušti į tolimesnį etapą jam nepavyko.
Įdomiai susiklostė lietuviška Dariaus Balio ir Izidoriaus Paukščio dvikova. Pradėjęs porinius važiavimus itin agresyviai „Drifter.lt“ komandos narys jau po pirmojo posūkio išlėkė iš trasos ir po efektingai atrodžiusio pasivažinėjimo žole neteko abiejų buferių. Vairuotojui grįžus į serviso zoną ir apžiūrėjus automobilį kova buvo pratęsta, tačiau „drifteris“ vėl padarė klaidą ir į „Top 8“ pateko I. Paukštys. Ne pats greičiausias, bet neabejotinai pats stabiliausias iš šeštadienio pilotų Izidorius taip pat įveikė ir įspūdingą 3 serijos BMW (E36) dizaino bolidą su turbininiu „Corvette LS2“ vairavusį latvį Janį Lambertą bei jo tautietį G. Elksnį.
Dariaus Balio „Lexus SC300“ priekinis ir galnis buferiai (nuotr. Fotodiena.lt/Dmitrijaus Radlinsko)