Mes, lietuviai, nesame išsišokėlių, rėksnių, kontraversiškai vertinamų ir radikaliai nusiteikusių asmenybių kraštas, o tokie apibūdinimai kasdieniniame gyvenime apskritai vartojami retai. Visgi netgi mūsuose visuomet atsiranda tokių, kurie nebijo eiti prieš srovę, išsiskirti iš minios, būti nesuprasti. Būdų tai padaryti yra labai daug ir nebūtinai priemonės, kurias išsišokėlis renkasi, turi būti labai brangios ar reikalaujančios daug pastangų. Kartais užtenka apsirengti ne pagal madą, pasiduoti akimirkos impulsui ir pasielgti juokingai rimtoje situacijoje arba išsakyti garsiai savo nuomonę.

„Chevrolet Aveo“ išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)„Chevrolet Aveo“ išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Tiesa sakant, vienam iš masiškiausių B segmentui priklausantis „Aveo“ niekada nebuvo išskirtinis automobilis. Apskritai, jis netgi nėra labai populiarius ar plačiai žinomas žmonėms, tiesiogiai nesusijusiems su automobilių industrija. Savo istoriją šis modelis pradėjo visai kitu pavadinimu ir netgi buvo žymimas ne „Chevrolet“ ženkliuku, mat paskutinio praėjusio amžiaus dešimtmečio pabaigoje, kuomet buvo pradėtas kurti šis modelis, „Daewoo“ dar buvo savarankiškas automobilių gamintojas, o naujas kompaktiškas miesto automobilis jo gamoje turėjo pakeisti pasenusį „Lanos“.

REKLAMA

Kaip „Daewoo“ modelis tapo „Chevrolet“

2007 m. „Chevrolet Aveo“ hečbekas (nuotr. Gamintojo)2007 m. „Chevrolet Aveo“ hečbekas (nuotr. Gamintojo)

Kuomet 2001 m. finansinių sunkumų kamuojama motininė kompanija pardavė savo lengvųjų automobilių padalinį „General Motors“, būtent šis modelis tapo pirmuoju produktu, kurį jis į rinką išleido jau valdoma amerikiečių. Tuomet pati kompanija jau buvo pervadinta į „GM Daewoo“, o miesto automobilis buvo pristatytas net 120 šalių su gausybe skirtingų „General Motors“ priklausančių arba su koncernu susijusių prekės ženklų, tokių kaip „Pontiac“, „Holden“, „Suzuki“, taip pat ir „Chevrolet“. Įdomu tai, kad pirmojo „Aveo“ kėbulo dizaino autoriai – ne kas kitas, kaip viena iš didžiųjų itališkų dizaino studijų „Italdesign“.

2008 m. „Chevrolet Aveo“ hečbekas (nuotr. Gamintojo)2008 m. „Chevrolet Aveo“ hečbekas (nuotr. Gamintojo)

Per visą pirmos kartos modelio gyvavimo istoriją buvo du rimti modelio pakeitimai. Per pirmąjį iš jų, 2006 m. visapusiškų permainų sulaukė sedanas, o 2008 m. atėjo ir hečbeko eilė. Įdėmiai žvelgiant į greta išdėstytas visų „Aveo“ nuotraukas galima pastebėti, kad atnaujintas pirmos kartos hečbekas jau turėjo užuominų apie tai, kaip atrodys jo pamaina. Tipiškas B segmento atstovas „Aveo“ buvo paprastas, tvirtas ir praktiškas automobilis, šiek tiek pigesnis pasirinkimas klientams, ieškantiems alternatyvos šiame perpildytame rinkos sektoriuje.

 2010 m. „Chevrolet Aveo RS“ koncepcinis modelis (nuotr. Gamintojo) 2010 m. „Chevrolet Aveo RS“ koncepcinis modelis (nuotr. Gamintojo)

„Chevrolet Aveo“ išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)„Chevrolet Aveo“ išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Dabartinės kartos „Aveo“ prototipas pirmą kartą publikai demonstruotas 2010 m. sausio mėnesį vykusioje Detroito automobilių parodoje. Automobilis buvo agresyvaus dizaino, tačiau didžiulei automobilistų nuostabai šių pačių metų kovo mėnesį dienos šviesą išvydęs serijinės gamybos modelis ne tiek daug nuo jo ir skyrėsi. Savaime suprantama, kad dalis to konceptui būdingo nevaržomo, laukinio charakterio dingo, bet modelis išliko jaunatviškas ir itin išraiškingas. Viso pasaulio rinkose naujasis „Aveo“, kuris nuo šiol siūlomas tik kaip penkių durų hečbekas ir keturių durų sedanas, pasirodė 2011 m. pavasarį, o mūsų rinką pasiekė praėjusį rudenį.

REKLAMA

Dvi kartos per dešimt metų

Nors tai yra tik antros kartos „Aveo“ modelis, sunku būtų pasakyti, kad nuo tada, kai prekybos salonuose pasirodė jo pirmtakas, praėjo tik 10 metų. Sakome „tik“, nes automobiliai atrodo visiškai skirtingai ir, tiesą sakant, tokie jie ir yra. Tai puikai galima iliustruoti abiejų penkių durų hečbekų matmenų palyginimu. Naujasis modelis ūgtelėjo kaip reikiant ir kalbame ne apie keletą milimetrų. Pavyzdžiui, naujasis hečbekas yra 159 mm ilgesnis, 65 mm platesnis ir 22 mm aukštesnis. Neginčytinas tokio pastebimo gabaritų padidėjimo privalumas – daugiau erdvės salone ir talpesnė bagažinė, kurios tūris pasidėjo 70 l ir dabar siekia 290 l.

Pasikeitė automobilio platforma, varikliai, greičių dėžės ir apskritai beveik viskas. Be to, skirtingai nei pirmasis modelis, šis hečbekas (arba sedanas) visose pasaulio rinkose parduodamas su tuo pačiu „Chevrolet“ ženklu, tik pavyzdžiui JAV, Kanadoje, Meksikoje, Čilėje, Japonijoje ar Izraelyje jis yra vadinamas „Sonic“. „Gamma II“ platforma, ant kurio buvo sukonstruotas „Spark“ ir naujasis „Aveo“ yra itin svarbi „General Motors“, nes ant jos bus gaminama naujos kartos „Corsa“, kompaktiškas krosoveris „Mokka“ ir netolimoje ateityje „Meriva“ pakeisiantis nedidukas vienatūris.

Agresyvesnis ir išraiškingesnis

„Chevrolet Aveo“ išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)„Chevrolet Aveo“ išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Net sausakimšame įvairiausių ir itin skirtingų modelių pilname B segmente naujojo „Aveo“ dizainas yra išskirtinis. Kalbame apie tai, kad ryškiai mėlynas penkių durų hečbekas, kokį mums teko vairuoti bandomojo važiavimo metu, yra įdomus ne tiek jo elgesį kelyje bandančiam perprasti žurnalistui, kiek kėbulo linijas mėginančiam pagauti ir užfiksuoti fotografui. Tinkamu kampu krentant šviesai galima matyti, kiek daug briaunų yra sportiškai atrodančiame priekiniame buferyje. Ryškiausia visu kėbulo šonu besitęsianti linija prasideda ties apatine oro įsiurbimo anga priekiniame buferyje, kyla išrėždama priekinius sparnus, tęsiasi šiek tiek žemiau šoninių langų linijos ir užsibaigia kartu su galinių durų rėmu.

REKLAMA

Efektingiausiai, be abejonės, atrodo dvigubi apvalūs priekiniai žibintai, kurie nėra dengti vientisais skydeliais. Ta pati tema pakartota ir automobilio gale ir mes manome, kad atrodo puikiai. Galbūt „Aveo“ nėra pats erdviausias modelis segmente, tačiau erdvė keleivių galvoms šį kartą greičiausiai buvo paaukota dėl stiliaus, nes automobilis lyginant su kitai B segmento atstovais atrodo „kresnas“. Pridėkime „maskuotas“ galinių durų rankenėles ir didelius lyginant su paties automobilio gabaritais 16 colių skersmens lengvojo lydinio ratlankius ir turėsime sportiškai bei originaliai atrodantį hečbeką.

Žaismingas, bet „pigus“ interjeras

2007 m. „Chevrolet Aveo“ interjeras (nuotr. Gamintojo)2007 m. „Chevrolet Aveo“ interjeras (nuotr. Gamintojo)

„Chevrolet Aveo“ interjeras (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)„Chevrolet Aveo“ interjeras (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Vos įsėdus į „Aveo“ saloną apima tas malonus, bet ne itin dažnai patiriamas jausmas, kuomet kažkas, ko mes labai smarkiai tikimės iš anksto, padaroma taip, kad visiška atitinka mūsų lūkesčius. Kalbame apie tai, kad mažojo hečbeko interjeras atrodo tai pat originaliai kaip ir jo išorės dizainas. Lyginant su pirmos kartos modeliu, rasti panašumų sunku – nepakitusi išliko tik pati priekinio panelio linija, o visa kita akivaizdžiai buvo sukurta nuo nulio. Centrinei konsolei parinktas gerokai agresyvesnis stilius – buvo atsisakyta dominuojančios „apvalumų“ temos, o ties viduriu paneliai „laužiami“ į „V“ formą. Smagiai atrodo ir vienomis iš nedaugelio apvalių formų išlikę oro tiekimo angos, kurios atidaromos ir uždaromos sukant centre esančius ratukus.

Savaime suprantama, efektingiausiai atrodo prietaisų skydelis su analoginiu tachometru, šalia kurio įrengtas nedidelis monitorius su spidometro ir svarbiausiais informacinio kompiuterio parodymais. Įdomu tai, kad dalis įspėjamųjų signalų perkelti į apvalias sekcijas šalia minėto monitoriaus. Negana to, posūkių signalai užsidega skirtingose šio originaliai atrodančio prietaisų skydelio pusėse. Tiesa, visas „Aveo“ interjeras pagamintas iš itin pigaus plastiko, kuris kur bežiūrėtum atrodo vienodai ir tai ilgainiui pradeda veikti slogiai.

REKLAMA

Mažas automobilis gali būti praktiškas

„Chevrolet Aveo“ interjeras (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)„Chevrolet Aveo“ interjeras (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Nors 290 litrų tūrio „Aveo“ bagažinė neatrodo įspūdingai, toks skaičius B segmento modeliui visai neblogas pasiekimas. Tam, kad atlenkus galines sėdynes bagažo skyriuje būtų galima pasinaudoti lygiomis grindimis čia įrengtas dvigubas dugnas, kurs nėra niekaip tvirtinamas ir iš esmės laikosi tik savo svoriu, todėl sukelia nemalonų bildesį. Salone yra dvi daiktadėžės ir stalčius po priekinio keleivio sėdyne.

Įvairiausias smulkmenas sutalpinti visada atsiras kur, nes nišos ir padėkliukai įrengti visur – ant priekinės palangės, šalia centrinės konsolės oro tiekimo angų, ties pavarų perjungimo svirtimi. Vienintelė problema kalbant apie „Aveo“ praktiškumą yra erdvės galinėse sėdynėse trūkumas. Jei priekyje vairuotojas ir keleivis jaučiasi patogiai, tai gale alkūnėmis į duris remsitės, net jei esate vidutinio ūgio ir sudėjimo.

Apie įrangą ir amerikietiškus bruožus

Laikai, kuomet B segmento modelius besirenkantiems klientams užtekdavo kompaktinių diskų grotuvo ir elektra valdomų langų, baigėsi. Tiesa, jei modernios įrangos „prifarširuotas“ „Toyota Yaris“ nieko nestebina, tai „Aveo“ akivaizdžiai parodo, kad šiais laikais pagalbines sistemas ir multimedijos įrangą savo automobiliuose nori turėti visi vairuotojai. Tiesa, nevertėtų pamiršti, kad viskas kainuoja, todėl, jei tarkime, bazinės komplektacijos hečbekas kainuoja maždaug 36 tūkst. litų, tai automobilis, kurį mes bandėme – visus 52 tūkst. litų.

„Chevrolet Aveo“ interjeras (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)„Chevrolet Aveo“ interjeras (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Kainų skirtumas tikrai didelis, tačiau greta 1,6 litro benzininio variklio ir automatinės pavarų dėžės už šią sumą gausite beveik viską, pradedant elektra valdomais langais, 16 colių lengvojo lydinio ratlankiais ar elektra valdomu stoglangiu ir baigiant „bluetooth“ laisvų rankų įranga mobiliajam telefonui, USB jungtimi muzikos grotuvui ar greičio palaikymo sistema. Nemaloniais nuteikia tokie amerikietišką automobilio prigimtį išduodantys bruožai kaip trijų eilučių pločio erzinančiai mėlynos spalvos multimedijos valdymo ekranas.

REKLAMA

Energingas hečbekas miesto gatvėms

Mažojo „Aveo“ hečbeko vairavimas sukelia tą pačią reakciją kaip ir žiūrėjimas į jo išorės dizainą ar buvimas salone, t.y. dažnai šypsenos lydimą gerą nuotaiką. Tiesa, pats bandomajame automobilyje sumontuotų 1,6 litro benzininio variklio ir šešių laipsnių automatinės pavarų dėžės derinys nėra labai geras. Motoras išvysto maksimalią 115 AG galią, taigi yra pakankamai galingas dinamiškam važiavimui mieste, tačiau itin triukšmingas.

Dėžė suderinta prastai ir elgiasi lyg užsispyręs žmogus, kuris nepaiso kitų nuomonės ir viską daro savaip. Pavarų keitimas vėluoja tiek greitėjant, tiek tuomet, kai dėžė gauna papildomą apkrovą įveikiant įkalnes ir prognozuoti, ką darys vienu ar kitu momentu automatinė transmisija yra neįmanoma. Pavarų aukštinimas ar žeminimas rankiniu būdu – visiškai beviltiškas. Nepatogus pats mygtukas ant pavarų svirties, o į paspaudimus visa sistema sureaguoja labai pavėluotai.

„Chevrolet Aveo“ išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)„Chevrolet Aveo“ išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Visgi vairuoti „Aveo“ yra malonu ir priežastys yra labai paprastos. Vairuotojo vieta patogi, o matomumas visomis kryptimis – puikus. Galbūt į akceleratoriaus paspaudimus reakcijos norėtųsi greitesnės, tačiau vairas yra „gyvas“ ir į komandas atsako ganėtinai greitai. Taip pat norėtųsi ir geresnio grįžtamojo ryšio bei didesnio jautrumo sukant vairą dideliu kampu, tačiau tai jau būtų gerokai brangesniems „karštiems hečbekams“ būdingi bruožai, o miesto sąlygomis „Aveo“ elgesys ‒ pavyzdingas. Dinamikos charakteristika žvelgiant į hečbeko techninius duomenis neatrodo itin įspūdingai – įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/h trunka net 11,7 sekundės, tačiau praktikoje susidaro įspūdis, kad jis yra greitesnis.

Pakaba standi ir prie komfortiško važiavimo pripratusiems vairuotojams atrodys per kieta, tačiau to rezultatas – mažesni kėbulo svyravimai ir didesnis pasitikėjimas automobiliu posūkiuose. „Chevrolet“ giriasi, kad „Aveo“ kėbulas yra vienas standžiausių segmente ir šį kartą galime sutikti, kad jie sako tiesą ‒ automobilis bet kokiomis sąlygomis išties suteikia tvirtumo įspūdį.

REKLAMA

Sausakimšai užpildytas segmentas

Skaitydami šį tektą galite stebėtis, kodėl nutiko taip, kad nors automobilis nėra visiškai naujas mūsų rinkoje, gatvėje jo nematyti. Taip yra todėl, kad B segmente vyksta itin arši kova dėl pirkėjų, nes nepaisant to, kad automobiliai čia parduodami šimtais tūkstančių, visiems gaunamo pelno niekuomet neužtenka, nes uždarbis už vieną automobilį yra nedidelis. Dar sunkiau gamintojams šioje nišoje kvėpuoti yra dėl to, kad skirtingai nei kituose segmentuose, čia gerus ir klientų palankiai vertinamus modelius turi prancūzai ir italai.

„Toyota Yaris“ išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)„Toyota Yaris“ išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Visų gamintojų siaubas ir toliau išlieka „Volkswagen Polo“. Puikiai pagamintas, patikimas, gerai įrengtas ir stilingesnis nei bet kada anksčiau šis modelis yra puikus nepriekaištingos vokiškos tvarkos taikymo praktikoje pavyzdys. Tiesa, tai nėra pats sportiškiausias iš mažųjų hečbekų, o vienintelė „užtaisą“ turinti versija su 1,2 litro TSI varikliu, išvystančiu 105 AG, kainuoja 55,5 tūkst. litų. Taip pat rimtas konkurentas visiems yra šiuolaikine multimedijos įranga kimšte prikimštas, tačiau absoliučiai nuobodus „Toyota“ super hitas „Yaris“, kurio versijos su benzininiu varikliu ir automatine pavarų dėžė kaina siekia 54,7 tūkst. litų.

„Hyundai ix20“ (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)„Hyundai ix20“ (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Konkurentus galima būtų vardinti ilgai, tačiau akivaizdu, kad „Chevrolet Aveo“ galynėtis su tokiais priešininkai yra labai sunku. Net jei įvertinsime tai, kad stiprioji hečbeko pusė yra išorės dizainas ir sportiškas charakteris, pagal šiuo kriterijus galima atrinkti keletą įspūdingų varžovų. Tai dinamišku valdymu išsiskiriantys dvynukai „Mazda 2“ ir „Ford Fiesta“, kurių galingiausio benzininės versijos kainuoja maždaug po 54 tūkst. litų. Taip pat, nederėtų pamiršti ir kaip visuomet smagaus, stilingo ir madingo „Renault Clio“, kurio trijų durų GT versija su 125 AG galios varikliu kainuoja daugiau nei 59 tūkst. litų.

REKLAMA

Išvada:

Kartais pasitaiko tokių pirkinių, kurie iš šalies vertinant gali atrodyti keisti ir kartais juokingi, pavyzdžiui, senbernarų veislės šuo vieno kambario bute ar, tarkime, brangus vynas prie „kotletų“ ir lietuviškos mišrainės. Vertinant racionaliai, „Aveo“ taip pat nėra pats geriausias sprendimas renkantis miesto hečbeką: surinkimo kokybė neįspūdinga, interjero apdailos medžiagos parinktos ne pačios kokybiškiausios, todėl kaina, kuri beveik nenusileidžia konkurentų modeliams, yra per aukšta. Taip pat benzininis variklis itin triukšmingas, o automatinė pavarų dėžė suderinta prastai, todėl kalbėti apie komfortą ir prabangą vairuojant mažąjį „Chevrolet“ nėra prasmės.

Ir visgi tai yra automobilis, kuris išsiskiria iš minios savo jaunatviškai įžūloku dizainu, smagiai atrodančiu interjeru ir prie visa to derančiu dinamišku valdymu. Tiems, kam eksploatacijos išlaidų optimizavimas ar išliekamoji automobilio vertė nėra svarbiausi kriterijai renkantis automobilį, „Aveo“ gali tapti puikiu pasirinkimu, kadangi šis mažasis hečbekas tikrai pakelia nuotaiką. Galbūt racionaliems ir taupiems lietuviams toks pasakymas nuskambės keistai, tačiau „Chevrolet“ šiuo atveju parduoda ir šypsenas.

Mums patiko:

Išraiškingas išorės dizainas

Originalus prietaisų skydelis

Dinamiškas automobilio valdymas

Mums nepatiko:

Itin triukšmingas benzininis variklis

Prastai suderinta automatinė pavarų dėžė

Pigios interjero apdailos medžiagos


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų